מתי כדאי לפרוע את המשכנתא לפני המועד ולמי זה מתאים?

מתי כדאי לפרוע את המשכנתא לפני המועד ולמי זה מתאים?

כאשר מדברים על פירעון משכנתא לעיתים מדברים גם על מחזורה אבל כאן עולה השאלה למי זה מתאים ולמי פחות? באיזה שלב כדאי לעשות זאת ומה יהיה הקנס? משכנתא הייתה מאז ומתמיד ההלוואה המבוקשת ביותר אצל לא מעט אנשים.

סכום המשכנתא הינו סכום גבוה ולכן חשוב לקחת אותו בכובד ראש ועל פי התקציב המשפחתי העתידי לרבות יכולות שכר עכשוויות ועתידיות. כשיש את כל זה בהחלט שקל לקחת את ההלוואה ולעיתים גם לפרוע אותה לפני הזמן.

חושבים שאתם נמנים מבין אותם האנשים שרוצים לשפר את מצבם הכללי בזכות פירעון מוקדם? הנה כל מה שאתם צריכים האם גם אתם יכולים לפרוע את הלוואת המשכנתא שלכם טרם זמנה ומה תהיינה התוצאות.

איך ומתי כדאי לפרוע משכנתא?

ענק המשכנתאות מביא לכם כאן כמה אפשרויות בכדי שתוכלו לפרוע את המשכנתא שלכם נכון ועם כמה שפחות קנסות. אז קודם לכן חשוב ביותר להבין את החוסן הכלכלי שעומד לרשותכם, ובראש ובראשונה לקבל מידע מדויק ונכון אודות עמלת פירעון מוקדם.

כמו כן יש להבין איזה סכום תוכלו להחזיר מעכשיו? בגדול יש לבדוק את יתרת המשכנתא ולפי כך להבין האם זה באמת כדאי לבצע פירעון טרם הזמן. כמו כן חשוב לציין כי לכל מסלולי משכנתא יש את אפשרויות הפירעון שלהן וגם את זה חשוב לבדוק בטרם תוציאו את החלטתכם לפועל.

בכדי שלא לעשות בחירות שאינן תואמות לציפיות שלכם חשוב לפנות אל הבנק ולבקש את הדו"ח של המשכנתא מעודכן, רלוונטי וכאמור מאוגד עם כל הריביות לרבות עמלת פירעון מוקדם שכבר הוזכרו בתחילת פסקה זו.

פירעון משכנתא טרם זמנה- כדאי או לא כדאי?

יש לא מעט מצבים בהם אנשים מבצעים פירעון משכנתא אחד מהם קשור בכסף שהגיע במקרה מקרן השתלמות שנפתחה, חסכון, כספי פיצויים, ירושה ועוד. במצבים הנ"ל עולה המחשבה האם להשאיר את הכסף לעצמכם או להשתמש אתו לפירעון ולו חלקי של המשכנתא?

הטעות הנפוצה היא לחשוב כי 100000 ₪ לא יהוו עניין משמעותי בפירעון החלקי אבל האמת היא כי אפשר לחסוך לא מעט בפרט בריביות שנשלם.

בגדול, גם 100000 ₪ פירעון חלקי ייתן את אותותיו ויעזור לכם לחסוך לא מעט לרבות הקטנת ההחזר החודשי לרבות התשואות השנתיות.  מעכשיו לא רק שחוסכים אלא גם מגדילים את התזרים החודשי בצורה משמעותית ביותר.

בגדול אם ההחזר החודשי מעיק עליכם, קיבלתם לאחרונה סכום כסף בלתי מבוטל או ששכרם החודשי עלה ייתכן ואתם באמת מתאימים לפרוע את המשכנתא שלכם טרם זמנה.

כמו כן אם יש לכם עניין לחסוך את העלויות הנוספות למטרת לימודים לילדים או אפילו חסכון שיתאים להם בהגיעם לגיל 18 כאן זה הזמן והמקום לפרוע את המשכנתא ולהיות חלק מהתוצאות החיוביות של המהלך הזה.

צילום: CANVA PRO

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה