מרפסת תלויה – כל היתרונות בבניית מרפסת חיצונית

מרפסת תלויה – כל היתרונות בבניית מרפסת חיצונית

קיומה של מרפסת תלויה בבית מגדילה באופן משמעותי את שטח הדירה ומשדרגת אותה. שינויים בחוק מצד אחד, והפיכת הליך הבנייה של מרפסות תלויות לקל וזמין יותר, טרפו את הקלפים. מה דינה של המרפסת במדידת שטח הדירה? מהם השינויים שהפכו את בניית המרפסת לעניין אפשרי, בר השגה ואפילו משתלם? בשורות להלן נרחיב את היריעה בכל הנוגע למרפסות ולהשפעה שלהן על איכות החיים ועל מחיר הנכס.

מרפסת תלויה – מה זה אומר, וכיצד זה משפיע

מרפסת תלויה היא מרפסת הבולטת אל מחוץ לשטח המוגדר של הדירה בבניין מגורים. בבניינים שנבנו לפני כמה עשורים, היתה הנוכחות של המרפסת עניין מוכר וידוע. עם השנים, בגלל חוקים ותקנות שונים, נאלצו קבלני בניין לבנות אך ורק מרפסות סגורות, שנמדדות למעשה כחלק משטח הדירה.  האופציה היחידה שהייתה זמינה לבניית מרפסות חיצוניות, היתה בנייה של מרפסות מדורגות. הבנייה המדורגת גרמה בהכרח לחלק מהדירות בבניין להיות נטולות מרפסת, מה שהשפיע בהכרח על מחיר הנכס ועל חוסר רצונם של הדיירים בבניינים קיימים להתחיל את הבנייה.. לאחרונה נכנס לתוקף חוק חדש, המאפשר לבנות מרפסות חופפות – כלומר שבכל בית בבניין תתווסף מרפסת. החוק הזה מקצר את ההליכים לבניית מרפסת מצד אחד, אך מעביר את זירת המאבק בעניין זה לכל בניין מגורים בנפרד. בדרך כלל, מספיק רוב של שני שלישים מן הדיירים בבניין, על מנת להוסיף לו מרפסת. אבל בחלק לא מבוטל מהמקרים, התנגדות של חלק מהשכנים עלולה לחסום את היוזמה.

השינויים שהפכו את בניית המרפסת התלויה לאפשרית

כמה וכמה שינויים חברו יחד, על מנת להפוך את הנושא של מרפסת תלויה למדובר ומבוקש. השינוי הראשון ואולי החשוב ביותר, הוא שינוי בנוסח החוק, המאפשר כיום (בניגוד למה שהיה בעבר) בניית מרפסות חופפות, ולא דווקא מדורגות. השינוי השני טמון בעובדה שהמרפסת איננה נמדדת יחד עם השטח הבנוי במגירה, מה שמונע הגדלה משמעותית של ההוצאות השגרתיות שהן פונקציה של גודל הדירה. השינוי השלישי טמון באפשרות הקיימת להוסיף מרפסת תלויה גם לבניינים קיימים, בקלות יחסית ובמהירות. המכשול העיקרי בבניית מרפסת חדשה בבניינים קיימים נובע במרבית המקרים דווקא מהתנגדות של חלק מהדיירים ליזמה, ולאו דווקא מעיכובים מצד הרשויות. ההתנגדות עלולה לנבוע מהמטרד הכרות בבנייה, או מאינטרסים זרים ויריבויות ישנות, ולאו דווקא מסיבות ענייניות.

היתרונות בקיומה של מרפסת תלויה ברורים – הגדלת שטח הדירה, ומכאן עלייה בערך שלה, הליך פשוט יחסית המאפשר להשלים את ההוספה במהירות יחסית ולבסוף – שיפור באיכות החיים, המאפשר להפוך את המרפסת לאזור שניתן לבלות בו זמן איכות, לשתול בו עציצים ואדניות ועוד.

אנו מזמינים אתכם לפנות לחברת בלקון מרפסות שמש והתחילו הליך הוספת מרפסות שמש לבניין שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה