מראה פנורמית לכביש – זוג העיניים הנוסף שלך בדרכים

מראה פנורמית לכביש – זוג העיניים הנוסף שלך בדרכים

זוכרים כשהיינו ילדים התלהבנו מלהסתכל במראות הגדולות והמוזרות שמוצבות בסופר או ברחוב ושגורמות לפרצוף שלנו להיראות נפוח ומצחיק? אז נעים להכיר, מראה פנורמית, והיא ממש לא נועדה כדי לבדר אותנו. למעשה היא יכולה להציל חיים.

מי אתן מראות פנורמיות?

במאמר זה נתמקד במראה פנורמית לכביש, אך קודם כל נסביר באופן כללי על מהותן של המראות. מדובר על מראה קמורה (לרוב בצורת עיגול, אך קיימת גם בצורת מרובע) שיכולה להיות מוצבת בכל מקום בו שדה הראייה מוגבל ולמעשה משקפת לנו מה קורה במקומות הסמוכים לה אותם אנחנו מתקשים לראות. במילים אחרות – מראה פנורמית בעצם מגדילה לנו את שדה הראייה. מקומות נפוצים בהם נמצא אותה הם כבישים, חניונים, מפעלים, חנויות ועוד.

חשיבותה של מראה פנורמית לכביש

כשנכתב בתחילת המאמר שהמראה הפנורמית יכולה להציל חיים, הכוונה הייתה בעיקר למראה פנורמית לכביש. לצערנו הכביש אינו מקום בטוח במיוחד משלל סיבות. אחת הבעיות בכבישים היא שלפעמים אנחנו לא יכולים לצפות מה הולך לבוא מולנו עקב שדה ראייה מוגבל. דוגמאות – צמתים, סיבובים חדים, עיקולים, יציאה מחצרות, חניונים (גם בתוך החניון וגם ביציאה ממנו) ומקומות בהם יש לבצע פניה אך עקב נוכחות גורמים מפריעים כגון חומה או צמחיה קשה לבצע אותה. כאשר אנחנו לא רואים את כל התמונה על הכביש זה עלול להיגמר באסון. על מנת להתמודד עם הבעיה הזאת נהוג להציב במקומות מעיין אלה מראות פנורמיות שמאפשרות לנו לראות את מה שאנחנו לא יכולים לראות בעזרת העיניים שלנו בלבד ועל ידי כך לצמצם סיכונים ולמנוע תאונות.

למראה פנורמית לכביש יש מספר יתרונות משמעותיים

*התקנתה פשוטה וקלה. היא אינה דורשת תשתית כלשהי או כלי עבודה כבדים.

*התקנת מראה פנורמית לכביש מייתרת פעמים רבות את הצורך בבניית כיכרות או התקנת רמזורים שעלותם גבוהה יותר לעומת זו של המראה.

*המראה ניתנת להתקנה על מגוון עצמים כגון גדרות, חומות ועמודים.

*היתרון הכי חשוב שלמעשה מסכם את כל מה שנכתב כאן – מראה פנורמית לכביש היא אביזר בטיחות שיכול להציל חיים. היא מראה לנו מה קורה ב"שטח המת" שלידנו, אותו שטח שקשה לנו לראות אך אנחנו חייבים לדעת מה קורה בו לפני שאנחנו ממשיכים בנסיעה כדי למנוע תאונה מצערת.

אז פעם הבאה שאתם פוגשים במראה פנורמית בזמן הנסיעה, תזכרו שלא סתם היא נמצאת שם. האטו את הרכב, שימו לב מה היא מראה לכם ותפעלו בהתאם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה