מציאות רבודה במוזיאון החאן

מציאות רבודה במוזיאון החאן

בימי הקיץ מזומנים המבקרים לצאת במסע בזמן תוך שימוש במציאות רבודה, המאפשרת חוויה אינטראקטיבית חדשנית לכל המשפחה

מוזיאון החאן לתולדות חדרה מציע למבקרים מסע בזמן תוך שימוש במציאות רבודה, המאפשרת חוויה אינטראקטיבית חדשנית לכל המשפחה.

מציאות רבודה היא טכנולוגיה ממוחשבת המשמשת כהעתק של המציאות, ומשלבת אלמנטים וירטואליים המתמזגים עם הסביבה. השימוש באלמנטים הממוחשבים הופך את המציאות הסביבתית לאינטראקטיבית.

במוזיאון החאן מסבירים כי במהלך הפעילות מקבלים המבקרים טאבלט, שבאמצעותו עוברים מסע ייחודי להכרת הסיפור ההיסטורי של חדרה, והתפתחותה ממושבה לעיר. המסע כולל חידון, רמזים, מציאת סימנים ברחבי המוזיאון, ומשחקים אינטראקטיביים.

פעילות המציאות הרבודה מתבצעת בהזמנת מקום בתיאום מראש, בימים ראשון עד חמישי בין השעות 10:00 עד 13:00, ובימי שישי בין השעות 10:00 עד 12:00.

משך הביקור במוזיאון כשעה וחצי כולל הקרנת סרט. בימי החופש הגדול מציע המוזיאון מחירי מבצע מיוחדים ליחידים ולמשפחות (עד 30 באוגוסט).

מלבד הביקור באמצעות מציאות רבודה, מוצעות פעילויות רבות נוספות, ביניהן "חדרה ממושבה לעיר", סיור מומחז (כשעה וחצי) המציג את סיפורה של חדרה מהקמתה כמושבה חקלאית בשנת תרנ"א (1891) ועד הפיכתה לעיר (1952). הסיור מלווה במדריך ובשחקן, אשר תורם להעצמת החוויה; "במנהרת הזמן", סיור במוזיאון (כשעה וחצי), אף הוא מלווה במדריך ובשחקן. המבקרים בסיור נחשפים לתולדותיה של חדרה באמצעות הדמויות המופיעות בחדרי החאן.

מוזיאון החאן הינו מוזיאון מוכר המנוהל עלידי העמותה שייסדה אותו בשנת 1979, בסיועה של עיריית חדרה. את המוזיאון מנהלת ואוצרת דורית גורן, ויו"ר עמותת המוזיאון הוא יצחק (צ'קלה) גולדפינגר.

במוזיאון ארכיון היסטורי המשקף 127 שנות חדרה וכולל יותר מ-300 אלף פריטים, ביניהם מסמכי העיר החל מ– 1890, אוספים פרטיים ואישיים, תעודות, יומנים, תיעוד בעל פה, תצלומים ועוד. באוסף החפצים שהוא הגדול במוזיאונים היישוביים בארץ מעל 13 אלף פריטים. הוא כולל כלים, ריהוט, טקסטיל וחפצי חן מקוריים של אורח החיים בחדרה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה