מלשכת המודיעין במשטרה לקליניקת טיפול בשיטת ORB

מלשכת המודיעין במשטרה לקליניקת טיפול בשיטת ORB

שמוליק רוזנטל, סנ"צ בדימוס במשטרת ישראל החליט להקדיש את שלב ב' בחייו לטיפול בהתמכרויות, בימים אלו הוא מסיים את מסלול הלימודים השנתי במכללת אפקט, המכשירה מאמנים בשיטת ORB, ומגדיר את התקופה כחוויה מטורפת.

סגן ניצב בדימוס שמוליק רוזנטל פרש ממשטרת ישראל לפני כ-4 שנים, עם תואר שני במנהל עסקים ולאחר שמילא סידרת תפקידים ביניהם קצין המודיעין והבילוש של תחנת רמלה, מפקד היחידה המרכזית, ראש לשכת המודיעין והבילוש, ק' אגף החקירות (הזיהוי הפלילי) והמודיעין, מפקד קורס במכללה לקצינים בכירים של המשטרה, ראש מפלג האיסוף המודיעיני ביאחב"ל/להב 433 ומפקד תחנת משטרת רמלה המורכבת והמאתגרת.

לאחר הפרישה פתח קליניקה לטיפול בהתמכרויות בה הוא מלווה מכורים בתהליך ההחלמה בכל סוגי ההתמכרויות בשיטת "ללא פילטרים".

למרות ניסיונו העשיר והשכלתו הרחבה הוא חיפש מקום להעשיר בו את הידע המקצועי שלו, מקום שייתן לו כלים איכותיים שיסייעו להמשך התפתחותו המקצועית.

לאחר בחינה מדוקדקת הוא בחר ללמוד ב"מכללת אפקט" שכן התוכנית והשיטה נראו לו מתאימים לצרכיו.

בימים אלו הוא מסיים את מסלול הלימודים השנתי ומגדיר את התקופה כ"שנה של חוויה מטורפת שהתבטאה בשילובים של תכני לימוד בתחומי הטיפול הרגשי, טיפול בהתמכרויות, טיפול בחרדות ודאגנות, טיפול באמצעות התאמת תזונה ואירידיולוגיה".

"חלק מהפרוטוקולים שלמדתי בשיטת ORB כבר מיושמים בהצלחה רבה בשיטת הטיפול הנהוגה אצלי בקליניקה" אומר רוזנטל "ומוסיפים רבות לאיכות הטיפול והשגת התוצאה המצופה! הלימודים הוסיפו רבות ל"ארגז הכלים" שלי ואפשרו לי לבחון תהליכים משלימים ולשדרג את הקיים".

מכללת אפקט הוקמה ע"י בטי שרם שסבלה שנים מהפרעת אכילה בולמוסית. יום אחד, כשהיא שוקלת כמעט 100 ק"ג וכל גופה רועד אחרי עוד התקף, היא קמה מהמיטה והחליטה להילחם.

"תפקדתי כמורה ומחנכת כ-20 שנה וסבלתי מעודף משקל, בגיל 40 הגוף אותת שהוא במצוקה. התקפי האכילה הפכו אותי לאדם עצוב שתחושת אשמה מלווה אותו בכל צעד שהוא עושה, והגעתי למשקל של כמעט 100 ק"ג"  מספרת בטי.

נקודת שפל זו של חייה, שבה היא מסתגרת בחדרה שעות ארוכות ומתביישת בהתקף שעברה ובהתמכרות הבלתי נשלטת למזון שמפצה על בדידות, נטייה לדחיינות, על תחושות של כעס ואשמה ועל חוסר איזון מנטלי, היא גם הנקודה שבה בטי שרם הבינה שזה הזמן לבחור בעצמה. קלישאה ככל שתישמע, אבל הבחירה בעצמנו היא מושג המפתח בתחילתו של תהליך ההחלמה: השינוי שנוצר כשבוחרים לשים את עצמנו במקום הראשון.

המסע שעשתה בטי בכדי להתגבר על האכילה הרגשית היה חובק עולם: היא בחרה לבקר בכל יעד שבו ייתכן ותגלה על עצמה משהו חדש, וכך פיתחה את שיטת ORB לה שלושה שלבים: Observe – התבוננות וזיהוי מקור התקיעות הטיפולית, Release – שחרור ההתנגדות והפחדים שנלווים לה, ו-Build – בנייה מחדש של ההתנהגות ועיצוב דרך חיים מוכוונת מטרה.

ב-2012, שנים אחרי אותה נקודת שפל שחוותה, היא הבינה שהדרך הטובה ביותר להמשיך את המסע לריפוי עצמי תהיה לעזור לאנשים אחרים ופתחה לראשונה קליניקה לטיפול בשיטה שפיתחה.

"רוב האנשים יעדיפו לקבל כלים פרקטיים בעזרתם יראו תוצאה בפרק זמן לא רב" אומרת בטי,  שיטת OBR משלבת כלים מעולמות ה-NLP, האימון האישי , 12 צעדים וה-CBT, לכן לאנשים קל להתחבר אליה וההשפעה על נפשו של המטופל מהירה יותר".

מחקרים מצביעים על כך שכ-30% מכלל אוכלוסיית העולם סובלת מבעיות נפשיות כמו מצב כרוני של לחץ, דיכאון, חרדות, פחדים ועצבנות. שיטת ORB מנסה להבין כיצד ניתן להיפתר מבעיות רגשיות אלה, וכאן נכנס לתמונה המושג "אימון רגשי".

השיטה הפכה להצלחה בקרב לא מעט ישראלים, שהצליחו להיפתר מבעיות של חרדה, לחץ תמידי, שחיקה ואכילה רגשית.

את הקליניקה הקטנה החליפה בטי במכללת אפקט שפתחה ביבנה המכשירה מטפלים עפ"י סיווג הבעיות איתן הם מתמודדים, ובימים אלה היא פותחת את ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה.

הקורס המלא כולל 32 מפגשים במסלול שנתי, בעלות של 11,900 ₪ לקורס, כשכל מפגש אורך כ-5 שעות. קורס חלקי אורך 3 חודשים. הקורסים מלמדים להתמודד עם חרדות פחדים ופוביות, התמכרויות, הפרעות אכילה, אכילה רגשית והדרכת הורים – למאמנים ומטפלים המתמחים בילדים. מדובר בלימודי תעודה, כשהמכללה מוכרת ע"י הלשכה לרפואה משלימה בישראל, ולכן המטפל מוכר ע"י חברות הביטוח, והמטופל יכול לקבל החזר מהביטוח הפרטי. הלימודים מתאימים למטפלים המעוניינים להרחיב את תחומי התמחותם, ולאנשים שמעוניינים לטפל בעצמם.

"מבחינתי, למרות כל ניסיון העבר חווית הלימודים במכללה הייתה מדהימה. חיי השתנו. צוות הסטודנטים וסגל ההדרכה הפכו למשפחה חמה, תומכת ואורגנית והכל בזכות ההובלה הכל כך מיוחדת, אוהבת, תומכת, חיובית ובעיקר אנושית של המנכלי"ת ומייסדת השיטה, בטי שרם, שמעבר להיותה בעלת ניסיון טיפולי אדיר וחשיבה יצירתית ורגישה מהווה את החיבור האולטימטיבי של – חזון והגשמה "בקלות ובפשטות" ובמילה אחת – השראה!" מסכם רוזנטל

קרדיט: יח"צ

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה