מחשבים מסלול מחדש – הסבת אקדמאים להוראה

מחשבים מסלול מחדש – הסבת אקדמאים להוראה

החלטות בנוגע לקריירה ולתחום בו נעסוק במהלך חיינו הן החלטות חשובות ומכריעות, אך בדור הנוכחי מדובר במרבית המקרים בהחלטות זמניות בלבד. בעוד הדורות הקודמים התרגלו להתמקצע בתחום מסוים ולהישאר באותו מקום עבודה לאורך כל חיי העבודה שלהם, המצב כיום הוא שונה בתכלית – צעירים ומבוגרים כאחד מחליפים מקומות עבודה בקצב גבוה ובלתי פוסק, בין השאר עקב מאפייני שוק העבודה התזזיתי והבלתי צפוי. הסבת אקדמאים להוראה היא אחת האפשרויות הפופולאריות ביותר עבור אינספור עובדים ועובדות, ומסיבות טובות מאוד

לפצוח בקריירה שנייה בכל גיל

בעוד המצב בשוק העבודה כיום הוא כאמור שונה משמעותית מזה של לפני כמה עשרות שנים, ישנם גם כמה יתרונות משמעותיים לכך שמדובר כיום בשוק תזזיתי יותר מאי פעם בעבר, שוק בו אחוז גבוה ביותר מהעובדים מחליפים מקומות עבודה מדי כמה שנים (במקרה הטוב…).

אחד מהיתרונות הללו הוא האפשרות לפתוח בקריירה שנייה ולהסב את תחום העיסוק, פחות או יותר בכל מצב ובכל גיל שרק ניתן לדמיין. גם אנשים מבוגרים המתקרבים לגיל הפרישה מבצעים כיום הסבות מקצועיות, ושוק הלימודים וההכשרות המיועד במיוחד עבור המעוניינים בהסבה מקצועית הוא שוק רחב המציע מגוון עצום של אפשרויות והזדמנויות.

הסבת אקדמאים להוראה היא אחת האפשרויות האטרקטיביות ביותר בשוק זה, בה בוחרים אינספור אקדמאיות ואקדמאים ישראלים, מכל תחומי העיסוק ומכל שכבות הגילאים.

הסבת אקדמאים להוראה – מהם היתרונות ומדוע זה פופולארי כל כך?

כאמור, אינספור נשים וגברים בעלי השכלה אקדמאית בישראל מבצעים מדי שנה הסבה להוראה, והסיבות לכך הן רבות ומשתנות מאדם לאדם. עם זאת, ניתן לאפיין מגמות רחבות יחסית בקרב אקדמאיים הפונים להסבה מקצועית לתחום ההוראה. רבים עושים זאת מכיוון שאינם מוצאים עבודה ממנה הם מרוצים בתחום בו הם מתמחים. אחרים עושים זאת מתוך רצון אמיתי לעסוק בהוראה – מקצוע בעל ערך מוסף משמעותי המקנה את הזכות ללמד ולחנך את הדור הצעיר, כמו גם אנשים אחרים בגילאים שונים המעוניינים ללמוד תחום בו אנחנו מתמחים ואותו אנו יכולים להקנות להם.

אך הסיבות הישירות והמובהקות ביותר לכמות העצומה של הפונים והפונות להסבת אקדמאים להוראה בישראל הן כאמור המאפיינים של שוק העבודה – בעוד במקצועות רבים שוררת אי וודאות רבה בנוגע לאפשרויות התעסוקה העתידיות, ובעוד רבות מהמשרות שכן זמינות אינן יציבות או בטוחות במיוחד (דוגמת אינספור משרות בחברות הזנק – סטארט אפ, אשר לא ניתן לדעת האם יהיו קיימים גם בשנה הבאה…), בעולם ההוראה המצב שונה. מערכת החינוך בכללותה, ובפרט אינספור מוסדות ומסלולי לימוד שונים, רבים ומגוונים, פועלים במלוא המרץ וימשיכו לפעול גם בשנה הבאה, כמו גם בעוד עשר או עשרים שנים. בין אם מדובר בהוראה בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים או תיכונים, ובין אם במוסדות חינוך להשכלה גבוהה למיניהם – יציבותם של מוסדות החינוך גדולה ומשמעותית ביותר ביחס לחלקים רבים אחרים בשוק העבודה. מבחינת אותם אקדמאים המבצעים הסבה להוראה, מדובר לא רק בהסבה בעלת עניין וערך מוסף אישי, אלא גם בהימור בטוח יחסית מבחינה תעסוקתית.

המאמר באדיבות המכללה לחינוך אורנים המובילה בתחום החינוך בישראל.

צילום: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה