מה חשוב לדעת על טיפול באקנה בפנים?

מה חשוב לדעת על טיפול באקנה בפנים?

טיפול באקנה בפנים הוא אתגר מורכב – גם בגלל האופי העיקש של הפצעונים שמעטרים את הפנים בגיל ההתבגרות (ולעתים גם אחריו) וגם בגלל הפגיעה המשמעותית של האקנה באיכות החיים ובדימוי העצמי. עוד סיבה טובה לחשיבות הטיפול המושכל באקנה היא שבלי טיפול כזה הפצעים עלולים להפוך לצלקות, שאמנם ניתן לטשטש אותן בעזרת טיפול בגלי רדיו לפנים אבל במקרה זה הכלל להקדים תרופה למכה רלוונטי במיוחד.

איך לצמצם את פצעי האקנה?

פצעי אקנה נוצרים כשבלוטות החלב בפנים מפרישות כמות גדולה מדי של שומנים (בגלל פעילות הורמונלית מוגברת, עקב מתח נפשי, כתוצאה משימוש בסטרואידים או תרופות ספציפיות ועוד). השומנים סותמים את הנקבוביות בעור הפנים וגורמים להצטברות של חיידקים באותם מקומות (שהופכים לסביבת גידול אופטימלית עבורם). הגוף מגיב בדלקת והתוצאה היא פצעים בולטים באיבר הכי בולט בגוף, הפנים, וירידה של ממש בדימוי העצמי.

טיפול באקנה בפנים מתחיל במניעת היווצרותם של הפצעים. ההמלצות החשובות ביותר מבחינת נטרול הגורמים שעלולים להוביל להתפרצות אקנה הן תזונתיות, ובפרט כדאי לצמצם במידה ניכרת צריכת חלב פרה ומוצריו (ואף להפסיק אותה לגמרי). עוד מאכלים שכדאי להוציא מהתפריט הם אלה שמכילים כמויות גדולות של סוכר ו/או קמח לבן, וגם את המשקאות הממותקים כדאי להמיר במים.

המלצות נוספות הן להשתמש בסבון מיוחד שלא מייבש את העור, לא לשטוף פנים במים חמים וגם לא לרחוץ אותם יותר מדי פעמים (פעם פעמיים ביום וזהו), להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת באשר לתכשירים שבהם משתמשים ולהימנע מחיטוט בפצעים שכן הדבר עלול לגרום לצלקות (שאותן כאמור ניתן להעלים בשלב מאוחר יותר בעזרת טיפול בגלי רדיו לפנים).

תכשירים מתאימים עבור טיפול אקנה בפנים

התכשירים המתאימים עבור טיפול באקנה בפנים הם אלה שמכילים כמות מתאימה של חומר פעיל – בדרך כלל התכשירים לשימוש ביתי מכילים מינון נמוך למדי, ורק אצל הקוסמטיקאית תוכלו לעבור טיפול אפקטיבי. בין החומרים הפעילים שתורמים לפנים חלקים וקורנים: חומצה אזלאית, חומצה סליצילית, תה ירוק, אבץ, פרופוליס ועוד.

טיפול באור

גם הטכנולוגיה מגויסת לטובת טיפול באקנה בפנים כשבנוסף לאפשרות של טיפול בגלי רדיו לפנים להעלמת צלקות אקנה ניתן לטפל בפצעים באמצעות אור. הטכנולוגיה נקראת IPL (ראשי תיבות של Intense Pulsed Light) והעיקרון שלה הוא שיגור קרני אור בעלות אופי ממוקד אל עומק עור הפנים – שכן קרניים אלה מחסלות את חיידק האקנה שגורם לתגובה הדלקתית ולפצעים הלא רצויים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה