מה אתם צריכים לדעת על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

מה אתם צריכים לדעת על התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

אחת המהפכות החשובות ביותר בעשור הנוכחי צפויה להיות המעבר ממנועי בנזין מזהמים (וגם רועשים) למנועים חשמליים חרישיים ובעיקר כאלה שמזהמים פחות את הסביבה – צעד חשוב במסגרת המאבק במשבר האקלים. באופן טבעי ככל שיהיו יותר כלי רכב חשמליים בכבישים, כך יגדל הצורך בעמדות הטענה למכוניות אלה (כשבמקביל מן הסתם יצטמצם מספרן של תחנות הדלק). התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי אפשרית גם במרחב הציבורי וגם בשטח פרטי, ובעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי ועדכני על הנושא.

איפה מותקנות עמדות הטענת רכבים חשמליים?

בעתיד (הלא רחוק) יהיו כאמור עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים רבות מאוד. גם כיום קיימות רחבי הארץ כמה מאות עמדות שכאלה – בעיקר בקניונים ובחניונים.

כך למשל תוכלו להטעין רכב חשמלי בעמדה שמותקנת בחניון התרבות בתל אביב (מתחת לכיכר הבימה), בחניון אחוזת החוף בחדרה, בקניוני עזריאלי (בזה שבתל אביב, אגב, מותקנות לא פחות מ-20 עמדות), בקניוני גרנד בחיפה ובבאר שבע, ועוד. יחד עם זאת חשוב לציין שכיום הפרישה עדיין לא רחבה מספיק, ולכן חשוב לתכנן מראש את הזמנים והמקומות שבהם תטעינו את הרכב החשמלי שלכם.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי – גם אצלכם בבית

אופציה נוספת של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי היא בשטח פרטי – אם יש לכם בית פרטי עם מקום חנייה משלכם תוכלו לנצל את השטח גם לטובת הטענת הרכב, ואם אתם גרים בבניין משותף אמנם המצב מעט מורכב יותר, אבל עדיין סביר להניח שתוך זמן לא רב בעוד ועוד בתים משותפים תוכלו לראות עמדות הטענה במגרש החנייה או בחניון התת קרקעי אם ישנו כזה.

למעשה, כבר כיום ניתן להתקין עמדת הטענה לרכב בבניין משותף – התנגדות של השכנים עלולה לעכב את ההתקנה, אבל חשוב לציין שהחוק לא אוסר על פעולה שכזו (וגם לא מתיר, כך שסכסוך שיגיע לבית משפט ייפתר על סמך פרשנות של השופט לחוק המקרקעין).

הטענת רכב חשמלי – רק עם שקע מיוחד

דגש חשוב מאוד לגבי התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי הוא הצורך בשקע מיוחד. שקע רגיל לא יעמוד בעומס הכבד, יתחמם מאוד ועלול לגרום גם לשריפה. במקרים שבהם עמדת ההטענה מותקנת בבניין משותף, ניתן לחבר אותה למונה של הדירה הספציפית הרלוונטית או לחילופין לחשמל של הבניין כולו אבל עם מונה נפרד שיחשב כמה חשמל נצרך בהטענות כך שהוועד או חברת הניהול יוכלו לגבות מהדייר הרלוונטי את העלות הנוספת.

כבל הטענה איכותי – לא פחות חשוב

לאחר השלמת התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי חשוב מאוד להצטייד גם בכבל הטענה אמין וכמובן כזה שעומד בכל התקנים העדכניים. כבל איכותי גם מבטיח הטענה מהירה ככל האפשר, כמובן בהתאם למאפייני הרכב וגם לסוג הספציפי של העמדה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה