מהו תנור תעשייתי ומה חשוב לבדוק לפני הרכישה

מהו תנור תעשייתי ומה חשוב לבדוק לפני הרכישה

כמעט בכל בית אב ניצב תנור אפיה כל שהוא אשר משרת את בני הבית. מדובר על תנור רגיל שכל אחד מאתנו מכיר ואין כל צורך להרחיב עליו את הדיבור. לצרכים ביתיים אנו לא זקוקים לדיוק מושלם וניתן לטעות במעלה אחת לכאן או לשם. כאשר מדובר על תנורים תעשייתיים שמיועדים למעבדות אין כל מקום לטעויות והמכשיר חייב לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר ולדייק בצורה מרבית.

תנור בתוך מעבדה

תנורים תעשייתיים למעבדות נועדו למקרים בהם נדרש לבצע ניסוי כל שהוא שכרוך בחימום מהיר שמביא לטמפרטורה מדויקת. היכולת של התנור נמדדת על ידי כמה פרמטרים אשר הופכים אותו למתאים ביותר עבורנו. כמובן שתנור רגיל לא יוכל לשרת אותנו למטרות אלו וסביר להניח שהניסוי יכשל לפני שהוא יתחיל.

לפני שרוכשים: איך לבחור תנור תעשייתי למעבדה

ישנם כמה גורמים אשר עלינו לקחת בחשבון כאשר אנו רוצים לרכוש תנור תעשייתי למעבדה:

  • העניין העיצובי הוא אמנם שיקול שנלקח בחשבון במעבדות שכן במקרים רבים נרצה שהוא יתאים לחלל העבודה שלנו. מאידך הגורמים החשובים הם שהתנור יהיה בנוי מחלקים איכותיים, גוף חימום מדויק וייעודי ואטימה מוחלטת של חלל החימום.
  • יש לשים לב לאפשרויות השונות שהתנור מספק לנו. לא תמיד כדאי לבחור דווקא בתנור הגדול ביותר. לכל מעבדה יש את התקציב שלה ואת התחום שבה היא עוסקת, ולכן לעיתים תנור קטן יספיק.
  • התחזוקה של תנור תעשייתי היא שיקול רב משמעות שעשוי להשפיע על סדר היום שלכם במעבדה. כדאי לבחור בתנור שמציע תחזוקה קלה ופשוטה. חבל להשקיע בתנור תעשייתי שכל יום דורש שעות של ניקיון כך שיהיה מוכן לניסוי הבא וחוזר חלילה. תחזוקה פשוטה היא גם מהירה ומאפשרת להתפנות למשימות אחרות במעבדה לכן כדאי לבחור בתנור שמציע תאים נפרדים שפשוט לנתק ולהחזיר למקום. לרוב התנורים התעשייתיים במעבדות קיימת סטריליזציה אוטומטית שמבטיחה עמידה בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
  • הבטיחות חשובה מאוד ולפעמים מדובר על חומרים כימיים שונים שנמצאים בתום המעבדה. אביזרי בטיחות הם חובה. השימוש במסכות וכפפות הוא ללא פשרה.
  • טמפרטורה מבוקרת היא חלק בלתי נפרד מהעבודה במעבדה. רק בחירה בתנור תעשייתי איכותי מבית טוב יביא לתוצאות אמת אשר לא מושפעות מתקלות שונות.

לסיכום, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום וזאת על מנת שלא להגיע למצב שבו אתם מוציאים יותר כסף על תנור שפחות מתאים לצרכים שלכם. ציוד שמיועד לשימוש במעבדות הוא במקרים רבים חד פעמי אך ככל שמדובר על ציוד רב פעמי כדאי שהוא יהיה איכותי ועמיד כך שלא ניאלץ להחליפו כל תקופה קצרה. מעבר להוצאה הכספית ציוד לא אמין עלול גם לפגוע בתוצאות של הניסויים ולהביא להקצאת משאבים גדולה יותר.

תמונה: storyblocks

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה