לראשונה: אופנוע ים של מד"א בכנרת

לראשונה: אופנוע ים של מד"א בכנרת

בשיתוף פעולה של מד"א, המועצה האזורית עמק הירדן, משרד הפנים ויחידת מתמיד של מג"ב עמק הירדן נחנך היום בכנרת אופנוע ים חדש של מד"א, שיסייע לשפר את זמני ההגעה של הצוות הרפואי לנופשים שנזקקים לעזרה * מנכ"ל מד"א, אלי בין: "האתגרים שעומדים בפנינו מובילים אותנו לעשות הכל על מנת להגיע במהירות למי שזקוק לנו. אנחנו עושים זאת בכל האמצעים הטכנולוגיות וכל הכלים בהם רכבי הצלה יעודים."

 

בכל שנה במהלך חג הפסח פוקדים מאות אלפי בני אדם את חופי הכנרת. במגן דוד אדום נערכים בהתאם ומחזקים את הכוחות בכנרת באופנוע ים, שיוצב החל מתחילת חופשת הפסח בכפר הנופש עין גב שבמעוצה האזורית עמק הירדן. האופנוע מאובזר בציוד רפואי מתקדם, הכולל מכשירי החייאה, ציוד חבישה, מזרק אפיפן לטיפול בהתקפי אלרגיה מסכני חיים ועוד. האופנוע יופעל ע"י מתנדבי מד"א עם רישיון ייעודי לכלי השיט כאשר יחד איתם יורכב על האופנוע חובש מד"א. האופנוע יופעל שבעה ימים השבוע בחופשת הפסח ובימי הקיץ ויאפשר נגישות מהירה מתוך הכנרת לחופים שאליהם חולצו טובעים או בהם נזקקים לסיוע רפואי דחוף. הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה מלא עם יחידת מתמיד של מג"ב עמק הירדן והמועצה האזורית עמק הירדן, אשר גייסה לנושא את אופנוע הים, שניתן למועצה ע"י משרד הפנים עקב אירועי הטביעה שהיו בגזרה.

 

ראש זרוע תגובה מיידית במרחב ירדן של מד"א, יוסי חלבי: "הכשרנו 35 מתנדבים, רובם חובשים ממד"א, חלקם עם רישיון לכלי השיט וחלקם מתנדבים בעלי רישיון בלבד שהתגייסו להתנדב למשימה חשובה זו במד"א. הרציונל של האופנוע ים הוא שהמהירות שלו גבוהה והוא באופן יחסי כלי בטוח שיכול לקצר את זמני התגובה לאותם מטופלים שחולצו לחוף ודורשים טיפול מיידי בדקות הראשונות הן בפגיעות בעלי חיים, הכשות נחשים, טביעות ופגיעות ספורט כפי שראינו בשנים האחרונות. ההשתלמות כללה מספר תכנים שהועברו ע"י אנשים עם הרבה מאוד ניסיון משנים עברו מחופי הכנרת, מיחידת השיטור הימי, מיחידת הצוללים, אנשים עם הרבה מאוד ניסיון שמכירים את הכנרת, מכירים את המגבלות ואת המטאורולוגיה של הכנרת ותרמו להעברת המידע הזאת לחניכים"

 

 

מתנדב מד"א ובשיטור הימי שיפעל על אופנוע הים, חן סטפמן: "לקראת עונת הרחצה וכחלק מההכשרה לפעול על אופנוע הים עברנו היום הכשרה ייעודית בנושא השימוש בכלי תוך דגש על כללי בטיחות כשהמטרה העיקרית של אופנוע-ים-מד"א בגזרת הכנרת היא לקצר את זמן התגובה לחופים המזרחים שאליהם מרגע התרחשות אירוע חירום רפואי בגלל עומס המטיילים והמיקום ייתכן ויקח לאמבולנס מעט יותר זמן להגיע ואנחנו מצפים שבעזרת האופנוע ים נקצר את זמן התגובה וכך נוכל לתת את המענה הרפואי הראשוני מציל החיים הטוב ביותר עד לגעת האמבולנס או הניידת טיפול נמרץ למקום בהתאם לחומרת האירוע."

 

ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום: "אנחנו משדרגים בימים אלה את מעטפת שירותי החירום ומחזקים את תחושת הביטחון שיש לכל אחת ואחד מתושבי עמק הירדן, באמצעות שילוב ידיים עם האנשים המצוינים של מד"א. אנחנו מקדמים בברכה את הבשורה אודות הכשרתו של חובש מד"א אשר יגיע בזריזות, באמצעות אופנוע ימי, לכל מקום שבו נדרש סיוע רפואי דחוף במרחב הכנרת, חופי עמק הירדן והסביבה".

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "האתגרים שעומדים בפנינו מובילים אותנו לעשות הכל על מנת להגיע במהירות למי שזקוק לנו. אנחנו עושים זאת בכל האמצעים הטכנולוגיות וכל הכלים בהם רכבי הצלה יעודים. היום לראשונה חנכנו אופנוע ים שבשיתוף פעולה עם המועצה האזורית עמק הירדן בראשותו של עידן גרינבאום, משרד הפנים ויחידת מתמיד של מג"ב עמק הירדן ובסיוע מתנדבי מד"א שהוכשרו לכך נוכל להגיע מהר יותר אל חופי הרחצה שסובבים את הכנרת. אני מודה לכל השותפים ולמתנדבים המקצועיים והמסורים. נמשיך ונפעל בכל דרך על מנת להציל חיים."

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה