למה צריך מצלמת דרך ברכב?

למה צריך מצלמת דרך ברכב?

מצלמת רכב היא כבר מזמן לא מותרות אלא הכרח בכל רכב. למצלמה זו יש יתרונות שונים בתחום הבטיחות והיא משמשת בעיקר לתיעוד, למשל צילום של תאונות דרכים והעברתו לחברות הביטוח, תיעוד פגעים בדרך, צילום נוף בטיולים ואפילו צילום הוכחות שונות לצורך ביטול דו"חות משטרתיים.

איך עובדת מצלמת רכב?

מצלמת רכב מותקנת על השמשה הקדמית של הרכב או על לוח המחוונים. מצלמה זו פועלת במשך כל זמן הנסיעה ומתהדרת ברזולוציה גבוהה ובאיכות מרשימה. כלומר, למצלמת רכב יכולת לצלם סטילס ווידאו גם ממרחק ותוך כדי תנועה. המשמעות היא שהצילומים השונים של מצלמות רכב נחשבים קבילים כראיות משפטיות – מה שהופך אותה לכלי מרכזי בהכרעה בסוגיות מעוררות מחלוקת שונות.

עם זאת, כדי להבטיח את איכותה מומלץ לבחור במצלמה עם עדשה טובה ורזולוציה בטווח של p720-1280. כמו כן, מומלץ לבחור במצלמה שאינה מסכנת אתכם, כלומר לא חוסמת את שדה הראייה של הרכב. כל השאר תלוי בכם ובצרכים שלכם, למשל גודל המצלמה, נוחות השימוש בה, סוג המסך (למשל מסך  LCDשמאפשר צפייה בהקלטה גם ללא חיבור למחשב), עמידות בפני פגעי מזג האוויר, קלות ההתקנה ועוד.

טיפים לבחירת מצלמת רכב

בבחירת מצלמה לרכב יש לקחת בחשבון אלמנטים שונים בתחום החומרה, המפרט הטכני והפונקציות השונות. לפניכם טיפים שונים בתחומים אלו:

חומרה – תחום זה כולל את העדשה, הצמצם (פלאש), זווית הכיסוי של המצלמה, גודל המסך, הזיכרון וכו'.

  • עדשה. חשוב לבחור בעדשה עם זכוכית חדה ומספר שכבות רב כדי ליהנות משני יתרונות: תמונות נקיות ולא מעוותות וכן יכולת מיקוד והדגשה של פרטים שיוצרת תמונה חדה ומציאותית.
  • צמצם. מומלץ לבחור במצלמה עם פלאש (מוצג באות F) כדי להתמודד עם תנאי צילום קשים, למשל חושך.
  • זווית כיסוי. יש לרכוש מצלמה עם זווית כיסוי של 120 מעלות לפחות כדי ליהנות פעמיים: גם תיעוד של מקסימום פרטים וגם תמונה שאינה מעוותת.
  • גודל המסך. פה מומלץ להעדיף מסך שמואר בתאורת לד שנחשב נוח יותר לשימוש
  • זיכרון. מומלץ לבדוק מראש כמה שעות הקלטה מאפשר כרטיס הזיכרון, אך חשוב לזכור ששעות ההקלטה הן פונקציה של אלמנטים נוספים כמו איכות הצילום, רזולוציה, סאונד וכו'.

מפרט טכני – תחום זה כולל את הרזולוציה, מהירות התיעוד, זיהוי תנועה ועוד.

  • רזולוציה. מומלץ לרכוש מצלמה עם רזולוציה כמה שיותר גבוהה, אך יש לוודא את יעילותה בצילומי לילה
  • מהירות תיעוד. יש לרכוש מצלמה עם מהירות תיעוד גבוהה (fps 30-60) כדי להבטיח סרטונים רציפים, אמינים ולא מעוותים.
  • זיהוי תנועה. כדאי לרכוש מצלמה שמתחילה את פעולה באופן אוטומטי עם נסיעת הרכב.

פונקציות שונות – כדאי לרכוש מצלמה עם פונקציות נוספות, למשל כאלו שמאפשרות קבלת מידע על מיקום, מהירות הנסיעה והתאריך, מצלמה שמאפשרת גם צילום אחורי ופנימי של הרכב (ולא רק קדמי) ועוד.

צילום: PEXELS

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה