למה לקנות אופניים חשמליים?

למה לקנות אופניים חשמליים?

בשנים האחרונות, ולמען האמת בעשור החולף, אנחנו רואים צמיחה עקבית בענף האופניים החשמלים. לא קשה גם להבין מדוע. אופניים חשמליים מתאימים לישראל כמו טחינה לחומוס. הטופוגרפיה באזור העירוני בארץ לא מאתגרת (חוץ מערים "בעייתיות" כמו חיפה או ירושלים, וגם להן יש פתרון), טווחי  הנסיעה מהעבודה לבית אינם ארוכים, ובאזורי תעשייה ומסחר יש מצוקת חנייה ופקקים.

אופניים חשמליים הם אפוא פתרון מצוין למרבית הכשלים המבניים שמציבה בפנינו התחבורה העירונית בישראל. הם אינם תלויים בגודש בצירי התנועה, לא דורשים תחזוקה יקרה, ועלותם הראשונית מתאימה גם לתקציבים "רזים".

יתרה מזו, שוק האופניים החשמליים עבר קפיצת מדרגה של ממש. עד כדי כך שלפי דו"חות רשמיים, כ-20% מהאופניים המיובאים לישראל כיום הם אופניים חשמליים. לא מדובר עוד באופניים רגילים שהורכב עליהם קיט חשמלי, אלא במוצר "קומפלט" שמגיע היישר ממפעלים ייעודיים, ועובר תחת עינו הפקוחה של מכון התקנים.

הסוף לפקקים ולמצוקת החנייה

אופניים חשמליים משרתים מנעד רחב של רוכבים. למרות "סטיגמה" שדבקה בהם, מרבית הרוכבים הם מבוגרים בגילאי רישיון הנהיגה. לפי מחקר שבוצע על ידי הטכניון בחיפה בעבור משרד התחבורה, כ-80% מהרוכבים הם בגילאי 19 ומעלה. אלו רוכבים שבוחרים מרצון את הפתרון החשמלי הדו-גלגלי, למרות שהם יכולים לכאורה להחזיק ברכב ו/או להשתמש בתחבורה ציבורית.

כאשר העובדים האלה מוותרים על "התענוג" של הפקק היומי, ובוחרים לרכוב על אופניים חשמליים, הם חוסכים לא רק זמן אלא גם משאבים נפשיים. אין ספק שרכיבה על אופניים חשמליים, שאיננה דורשת מאמץ או כושר גופני, ומתאימה על כן לכל אחד ואחת, מהווה תחליף הולם למכונית. בין אם הרוכב עושה את מלוא המרחק ברכיבה (מדלת לדלת), ומבחינה זו אופניים חשמליים טובים יכולים לקחת בקלות גם מרחק יומי של 10 ק"מ לכיוון, ובין אם הוא משלב תחבורה ציבורית (בד"כ רכבת).

רוכבים חשמליים רבים יסכימו שגם אם משך ההגעה לא מאפשר לנצח את השעון, והזמן לעבודה מתארך בכ-15-20 דק', זה עדיין הרבה נעים להיות חופשי על שני-גלגלים. ככל שתשתיות האופניים בישראל תשתפרנה, ונראה יותר ויותר ערים בישראל משובצות בשבילי אופניים חשמליים, המגמה רק תגבר.

אופניים חשמליים כפתרון לזיהום האוויר

רוב הרוכבים על אופניים חשמליים בישראל הם בגירים. על כן, רבים מהאופניים החשמליים מסמנים בפועל פחות רכבים על הכביש. זהו פרמטר שהינו משתנה קריטי במאבק הלאומי להפחתת זיהום האוויר. בפרט באזורי המרכז הצפופים הסובלים מעומס רב של כלי רכב מנועיים.

כידוע, כלי רכב הם מהגורמים המזהמים ביותר בכרך העירוני. במרכז הארץ ובמישור החוף, שהם האזורים הצפופים בארץ, זוהי סכנה בריאותית של ממש, אשר נובעת מפליטת תחומצות חנקן, חלקיקים, פחמן דו חמצני, פחממנים ותרכובות אורגניות נדיפות.

אופניים חשמליים הם כלי תחבורה ירוקים לחלוטין. כשעיריית תל אביב הכריזה על חזון לפיו בשנת 2025 כ-20% מהתחבורה בעיר העברית הראשונה תהיה מבוססת על אופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים וכלים אישיים אחרים, ההחלטה נגזרה בין השאר מהנתונים הללו.

השוק הופך למסודר ואמין

לפני כ-10 שנים, כאשר נמכרו בישראל אופניים חשמליים ראשוניים, המוצר היה מעין הכלאה בין אופניים רגילים לסוללה ומנוע. היום זו תעשייה שמגלגלת סכומי עתק ופועלים בה שחקנים רבים. ביניהם גם חנויות אופניים חשמליים בתל אביב ובכל הארץ המוכרות אך ורק אופניים חשמליים, רשתות אופניים וותיקות שהשתלבו בטרנד החשמלי, יבואנים בעלי ניסיון המייצרים דגמים איכותיים, מעבדות מקצועיות ועוד. כמו כן, ניתן אפילו לקנות ביטוח אופניים חשמליים שמעניק כיסוי בקרות תאונה (כולל כיסוי צד ג').

אור לשנת 2020, אופניים חשמליים הם שוק מסודר ומאורגן. הרכישה היא קנייה בטוחה, הצרכן נהנה ממוצרים מצוינים. התחרות בין השחקנים השונים מניעה את הפדלים החשמליים על דרך המלך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה