כרטיס זיהוי לעובד

כרטיס זיהוי לעובד

בוודאי לא פעם ראיתם עובדים במקום עבודה כזה או אחר אשר נכנסים ויוצאים ממקום העבודה שלהם, באמצעות כרטיסי עובדים מיוחדים אשר בדרך כלל הם עונדים על דש החולצה או שהוא נתון סביב צווארם כאשר הוא כרוך בחוט כמעין שרשרת. מדובר על כרטיס המהווה תג זיהוי הכולל את הפרטים מהאישיים של כל העובד כגון: שמו של העובד ושם משפחתו, תעודת זהות של העובד ומספר העובד של כל עובד. בדרך כלל תצורף לכרטיס זה גם תמונה של פני העובד. מדובר על כרטיס שמהווה הוכחה לכך שהעובד אכן עובד במקום עבודתו ולכן הוא יכול להיכנס ולצאת ממקום העבודה כרצונו.

כרטיס זיהוי לעובד – מדוע זה חשוב

כמעט כל מעסיק יודע כיום שכרטיסי עובד עבור העובדים שלו איננו בגדר מותרות, אלא דבר בסיסי, נחוץ וחשוב. כרטיס עובד המשמש כתג זיהוי לכל עובד, משמש בכל מקום עבודה עבור צרכים שונים בהתאם לרצון המעסיק. כל מעסיק בוחר את הדרך שבה יש להשתמש בכרטיס. ישנם מקומות עבודה אשר בוחרים להגדיר את כרטיס העובד כתג זיהוי של העובד בלבד וישנם מקומות עבודה אשר בוחרים להעניק לכרטיס העובד אופציות שימוש נוספות כגון: אפשרות להיכנס לאזורים במקום העבודה הרלוונטיים לכניסה רק עבור עובדים מורשים העונדים תג עובד מיוחד, בדיקת הנוכחות של העובדים ושעות העבודה שלהם כאשר כל עובד מעביר את הכרטיס שלו בתחילתו של יום עבודה ושוב בסופו של יום עבודה. כל עובד במקום העבודה יחויב להחזיק את  התג  במקום נסתר כגון: בכיס החולצה או המכנסיים שלו, או במקום גלוי כגון: כשרשרת על צווארו או על דש חולצתו.

כיצד בוחרים כרטיסי עובדים בצורה הטובה ביותר

אם החלטתם להנפיק כרטיסים אלקטרוניים לעובדים שלכם או, אם החלטתם לשדרג את כרטיסי העובד הקיימים של העובדים שלכם ולהרחיב את אפשרויות השימוש של כל עובד בכרטיס, הרי שחשוב מאוד שלא תבחרו את החברה הרלוונטית לצורך הדפסת כרטיסים מעין אלה באקראי. חשוב מאוד לבחון היטב את כלל החברות המציעות כיום שירות הנפקת כרטיסי עובדים ולבדוק מה הם מציעים בתחום הכרטיסים הללו. בסופו של דבר, הכרטיסים אינם רק חתיכת פלסטיק המכילה את פרטי העובד גרידא, אלא, עליהם להיות מותאמים לקריאת המערכת המצויה במקום העבודה. ללא התאמת הפס המגנטי או השבב האלקטרוני בכרטיס למערכת במקום העבודה, הרי שהכרטיס לא יוכל לשמש את העובד לצורך כניסה למקום העבודה, לבדיקת נוכחות ועוד. לכן, חשוב לבחור בחברה הטובה ביותר לצורך הנפקת כרטיסי עובד.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה