כנס קהילות מתמטיקה בחדרה

כנס קהילות מתמטיקה בחדרה

כנס קהילות מתמטיקה בחדרה

 

כ-50 מורים למתמטיקה מבתי ספר על-יסודיים בעיר השתתפו במפגש ייחודי במיקום יוצא דופן, שהוכיח שלמידה איכותית ניתנת לביצוע גם מחוץ לכיתה

 

השבוע התקיים מפגש ייחודי ויוקרתי בהשתתפות כ-50 מורים למתמטיקה מבתי הספר העל-יסודיים בעיר חדרה, הלומדים במסגרת קהילות מקצועיות לומדות. האירוע התקיים במרחב התצוגה של נגב קרמיקה מתחת למרכז פסג"ה (פיתוח סגלי הוראה).

המשתתפים השתמשו באלמנטים מהמקום על מנת לפתח פעילויות מתמטיות במרחב שונה מהכיתה המסורתית. הבחירה באולם התצוגה באה להוכיח שלמידה מתבצעת בכל מקום, בכל זמן. המורים הוזמנו לחשוב בגדול, לצאת מהמוכר והנוח וליצור מהלך לימודי פדגוגי המפגיש את התחום הנלמד, מתמטיקה, עם סביבה ייחודית וסוגיה פדגוגית נבחרת. המקום עורר השראה ונוצרה אווירה ללמידה חוויתית ומשמעותית.

המורים התקבלו על-ידי צוות הפסג"ה והמנחים בקבלת פנים חמה, מיוחדת וטעימה.

הוגת מהלך הקהילות, לידיה פרנק, המובילה את הפיתוח המקצועי בחינוך העל-יסודי, פתחה את האירוע והדגישה את כוחה של קהילה. מנהלת הפסג"ה לאה אבוטבול דיברה על מרחבי למידה מעוררי השראה, ופרופ' עידו אלעזר שיתף ביוזמתו החדשנית להקים מוזיאוני מתמטיקה בישראל כדוגמת מוזיאונים שקמו בעולם.

גולת הכותרת הייתה למידה סביב שולחנות עגולים שפוזרו באולם התצוגה. המורים ניהלו שיח רלוונטי למפגש. היה מפרה מאוד לקיים דיון בהשתתפות מורים מבתי ספר שונים בעיר שישבו יחד סביב השולחן העגול, לומדים את הנושא, דנים בו, משתפים מנסיונם, ובהמשך חושבים ומפתחים יחידת הוראה סביב הנושא הנבחר.

המפגש היה חלק מתהליך למידה מקצועית ייחודית, קהילת מורים לומדת, למורים למתמטיקה. קהילת מורים מובילה את הלמידה בעצמם ומעצמם, בהתאם לצרכים שהם מביאים לשולחן ועוסקת בפרקטיקות ההוראה של המורים ושיפור למידת התלמידים.

את קהילות המתמטיקה של מרכז פסג"ה חדרה מנחים עידן קלוש וליבי משורר-אהרון, שניהם בקיאים ומנוסים בתחום של הובלת קהילות למידה והנחיית מורים, ומורים למתמטיקה בעצמם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה