כנס ציבורי לקידום התחדשות עירונית

כנס ציבורי לקידום התחדשות עירונית

העירייה תקיים כנס ציבורי להצגת תוכנית ההתחדשות העירונית שנועדה להחיות, לשפר ולחדש את מרכז חדרה

 

במסגרת קידום תוכנית ההתחדשות העירונית במרכז העיר, ולאחר שקיימה מפגשי שיתוף ציבור כדי לעמוד על הצרכים, ההעדפות והציפיות של תושבי העיר למיפוי המצב הקיים לקראת התכנון, תקיים עיריית חדרה כנס ציבורי להצגת התוכנית עצמה.

הכנס יעסוק בתוכנית להתחדשות מרכז העיר על היבטיו השונים, דיור, מסחר, תחבורה, המרחב הציבורי, מבני ציבור ועוד. הצוות המקצועי יציג בפני הציבור את פרטי התוכנית, את המשמעות של תהליך שיתוף ציבור והמפגשים המתוכננים להתקיים, וכן יאפשר להציג שאלות לצוות התכנון ולהירשם לקבוצות נושאיות (על-פי נושא) לבחינת התוכנית ומתן הערות.

בכנס ישתתפו ראש העיר צביקה גנדלמן, מהנדס העיר אינג' נדב הדר, אדריכלית העיר אדר' ליטל שלף-דורי, הצוות המתכנן, ונציג הרשות להתחדשות עירונית ערן אבני.

התחדשות עירונית היא תוכנית מתארית שתתווה מסגרת ליוזמות רבות, הן לפינוי בינוי באזור הסובב את המע"ר והן לעיבוי לפי תמ"א 38, תוך קביעת מדיניות עירונית מושכלת הלוקחת בחשבון את מכלול השיקולים האורבניים ותיתן מענה ראוי להתפתחות העירונית של חדרה.

כזכור, באמצעות מחלקת התכנון באגף ההנדסה ניגשה העירייה לקול קורא למימון תוכנית מתאר להתחדשות עירונית במרכז העיר והציר המרכזי המוביל לעיר.

מרכז העיר מהווה את לב ליבה של חדרה. רחובותיו הראשיים, שדרות  הנשיא, החירות והרברט סמואל, מאופיינים בשימוש משולב של מסחר בקומת הקרקע ומגורים. מרבית המבנים הינם משנות ה-50 עד ה-80, אך קיימים מספר מבנים חדשים יותר וכן מבנים ישנים משנות ה-30, חלקם בעלי ערך ארכיטקטוני.

בנוסף, רחוב דוד שמעוני, הממשיך את רחוב הרברט סמואל ממערב, מהווה המשך טבעי למע"ר (מרכז עסקים ראשי). ציר זה הינו היחידי המחבר את מרכז העיר חדרה לחלקה המזרחי ולתחנת הרכבת וכביש 2. לאורך הציר קיימות שכונות מגורים –  סלע, בית"ר וגזית – המסומנות בתוכנית המתאר כמתחמים להתחדשות עירונית. באזור כולו יש כ-5,000 יחידות דיור עם אוכלוסייה של כ-11 אלף תושבים.

לאור העובדה שבאופן מעשי קיים ציר רוחב יחיד, אשר אינו רציף (בחלקו המזרחי הוא מאופיין כמרקם עירוני משלב שימושים, ובחלקו המערבי הופך המרקם לדליל) ולכן אינו ממלא את תפקידו העירוני כציר גישה מרכזי, ביקשה  העירייה לחבר את שני חלקי הציר וליצור עיבוי וחיזוק של רחוב זה. עיבוי הצירים המרכזיים וטיפול בהם עשוי לתרום הן להעלאת איכות הדיור והן לאיכויות עירוניות כמו קישוריות (נגישות תחבורתית) ברמה העירונית ומחוץ למע"ר, וידידותיות להולכי רגל, כראוי לעיר בסדר גודל כחדרה.

מדובר בתוכנית רב-מערכתית ורחבת היקף שמטרתה להחיות, לשפר ולחדש את מרכז חדרה.

הכנס יתקיים ביום שלישי 10 באפריל בשעה 18:00, בבית הספר הרב תחומי למדעים ולאמנויות, רח' באר אורה 1 חדרה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה