כמה מרוויח קלינאי תקשורת?

כמה מרוויח קלינאי תקשורת?

קלינאי תקשורת הוא אחד התחומים שמקבל יותר ויותר חשיפה בשנים האחרונות. המודעות של אנשים לדרכי הטיפול בהם משתמש קלינאי התקשורת רק גוברת ובעקבות כך גם הדרישה לעוד ועוד אנשי מקצוע. בנוסף המשכורת ההתחלתית של קלינאי תקשורת נחשבת מאוד גבוהה במשק ויכולה להגיע גם לעשרות אלפי שקלים במגזר הפרטי. אז אם יש לכם יכולת טבעית לתקשור עם אנשים, סבלנות ותשוקה לעזור לאחר כנראה שזה המקצוע עבורכם.

מה הוא קלינאי תקשורת?

קלינאי תקשורת הוא איש מקצוע שמטפל במגוון סוגי לקויות בטווח גילאים משתנה, החל מילדים ועד למבוגרים. המקצוע דורש סבלנות וכושר תקשורת במגוון דרכים מהסיבה שהוא נתקל בסיטואציות בהם לפעמים הפציינט לא מבין את שפת הדיבור שלנו ויש למצוא דרכים אחרות לתקשר איתו או להבין ולתרגם את מה שהוא מנסה להגיד. המקצוע מטפל בנושאי לקויות בדיבור, לקויות בהבנה או הבעת השפה, לקויות בתקשורת אישית, לקויות קריאה וכתיבה, תקשורת לא מילולית ועוד.

מה השכר הממוצע של קלינאי תקשורת?

אז כמו שנאמר, השכר של קלינאי התקשורת נחשב מאוד גבוה בתחום המקצועות הפרא רפואיים ועומד על ממוצע של 9000 ₪ לשכר חודשי התחלתי. אם קלינאי התקשורת בחר לפתוח קליניקה משלו ולפנות לגזרה הפרטים הוא יגבה בממוצע בין 200 ל- 300 ₪ לפגישה וכ- 1700 ₪ לאבחון פרטי. כך שלמרות שהגישה למקצוע לא קלה והלימודים מאתגרים, התשואה לגמרי מתגמלת.

באיזה מוסדות מתבצעים הלימודים?

הלימודים עצמם נמשכים כשלוש וחצי עד ארבע שנים וכללים בתוכם את ההתמחות הקלינית. יש לשים לב שרק לאחר ההתמחות הקלינית ומעבר של מבחן ממשלתי ניתן לקבל את תעודת ההסמכה לעבוד בתחום הנחשק שהוא קלינאות תקשורת. את הלימוד ניתן לבצע במוסדות הבאים : המכללה האקדמית אחווה, אוניברסיטת חיפה והמרכז האקדמי אריאל.

הדרישות ללימודים הן תעודת בגרות מלאה בציון ממוצע של 95 ומעלה, מבחן פסיכומטרי בציון 650 ומעלה, מעבר ראיון אישי, ורמת ידע באנגלית (לא כל המוסדות דורשים).

נושאי הלימוד במהלך הלימודים

המקצוע עוסק באבחון וטיפול בהפרעות שפה, הפרעות תקשורת מילולית ולא מילולית, הפרעות הגייה ועוד. ולכן הקורסים הנלמדים במהלך 3 שנות הלימודים העיוניים הם פונטיקה חיתוכית, אודיולוגיה בסיסית, מבוא לפסיכולוגיה, אנטומיה, מבוא לעיבוד נתונים, נוירו אנטומיה, אקוסטיקה במדעי השמיעה והדיבור, פסיכולוגיה התפתחותית, מבוא למדעי החיים, מבוא לבלשנות, פיזיולוגיה בסיסית, רפואת ילדים, הפרעות בשטף הדיבור, הפרעות שפה אצל ילדים, פיזיולוגיה של מערכת השמיעה, תקשורת תומכת וחליפית, קריאה וכתיבה מודרכת, הפרעות בליעה, מכשירי שמיעה, מחלות א.א.ג, פסיכואקוסטיקה, ביצוע הדיבור באוכלוסייה לקוית שמיעה, הפרעות שפה ודיבור נוירו-גניות במבוגרים, הפרעות קול, שיקום שמיעה, סטמטולוגיה, יחסי מטפל-מטופל, אתיקה ומשפט בהפרעות בתקשורת, רעש והשפעתו על האדם ועוד.

אל תיבהלו מהרשימה הארוכה של הקורסים שכן הם נועדו כדי להכשיר אותכם למקצוע ולתת לכם את כל הרקע שתצטרכו כדי להתמודד עם כל סוגי הפציינטים בבוא העת.

אפשרויות התעסוקה

אפשרויות התעסוקה יכולות להיות בקופות החולים, בבתי החולים ואף בקליניקות פרטיות אם תרצו לפנות לשוק הפרטי. מכיוון וזהו תחום רפואי העבודה היא אבחון קליני ורפואי אצל מטופלים שלרוב יהיו ילדים בגילאים צעירים עם בעיות או קושי בדיבור. יתכן ותעבדו גם עם מטופלים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי, מטופלים אלה מפתחים בעיות בתקשורת כנראה מהסיבה שיש להם רגישות יתר בכללי ובפרט בחלל הפה. לכן לא משנה איזה פציינט יגיע אליכם הסיפוק התעסוקתי הוא עצום מהסיבה שיש לכם שליחות רפואית לעזור לאחר, ובמידה מסוימת אף להקל עליו לחיים טובים יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה