כמה כסף ניתן לחסוך על ידי תכנון תאורה לבית?

כמה כסף ניתן לחסוך על ידי תכנון תאורה לבית?

חיסכון בהוצאות משק הבית הוא תמיד צעד מבורך, ומרבית משקי הבית בישראל מנסים לחסוך היכן שרק ניתן, במיוחד בכל הנוגע להוצאות השוטפות של הבית. ואכן, ברגע שמתחילים לרדת לעומק העניין מגלים כי את רובם המכריע של הבתים בישראל ניתן לייעל בצורה כזו אשר תאפשר חיסכון בלתי מבוטל מדי שנה. דוגמה טובה לכך היא תחום תצרוכת האנרגיה של הבית, וספציפית תחום התאורה לבית. מה ניתן לעשות על מנת לחסוך בהוצאות השוטפות של משק הבית בכל הנוגע לתכנון נכון יותר של התאורה וכמה בערך נוכל לצפות לחסוך בתחום זה?

טכנולוגיית תאורה יעילה אנרגטית וארוכת טווח

אחת הנקודות המרכזיות ורלבנטיות ביותר לענייננו בתחום תאורה לבית הוא טכנולוגיית התאורה הקיימת כיום המאפשרת תצרוכת אנרגיה נמוכה במיוחד. בכוונה היא בעיקר לתאורת לד (LED) – גופי תאורת לד ידועים כחסכוניים במיוחד בתצרוכת האנרגיה שלהם, ומדובר בגופי תאורה אשר יעילים בכמה עשרות אחוזים לעומת אמצעי תאורה אחרים ופרימיטיביים יותר. על ידי החלפה של כל הנורות וגופי התאורה בבית לתאורת לד ניתן לקבל חיסכון משמעותי ביותר בחשבון החשמל החודשי. יתרון רלבנטי נוסף של תאורת לד הוא כי מדובר בנורות בעלות אורך חיים ארוך משמעותית מזה של נורות להט ונורות מסוגים אחרים. כך, אתם נדרשים להחליף את הנורה רק אחת לתקופה ארוכה במיוחד, מה שגם כן תורם לחיסכון בהוצאות.

בחישוב רב שנתי, חיסכון זה בתצרוכת החשמל בקלות מתרגם לאלפי ועשרות אלפי שקלים למשק הבית הממוצע.

תכנון שממקסם את התועלת מכל נקודת תאורה

מלבד להחלפה לנורות וגופי תאורה מבוססי טכנולוגיית לד, ניתן כאמור גם לתכנן את התאורה בבית מבחינות נוספות, בעיקר במקרה של בתים חדשים או כאשר עורכים שיפוץ בבית/דירה קיימים. למשל, על ידי מקסום כמות התועלת המופקת מכל נקודת תאורה, ניתן לחסוך בשימוש בלתי נחוץ בנקודות תאורה אחרות. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי פיצול נקודות התאורה הפוטנציאליות למספר נקודות שונות בכל חדר וחדר. אם אנחנו יכולים להשתמש רק בנורת קריאה קטנה לצד המיטה במקום להאיר את כל חדר השינה בעת שאנו קוראים ספר במיטה, וניישם רעיון זה גם עבור חדרי הילדים, כבר קיבלנו דוגמה לחיסכון קטן יומיומי. באופן דומה, את המטבח, הסלון, פינת האכילה ויתר אזורי הבית ניתן לצייד ביותר נקודות תאורה שונות, כך שניתן יהיה להשתמש רק בחלק מהן בכל נקודת זמן בה איננו זקוקים להאיר את החלל כולו. כל חיסכון "קטן" כזה מתורגם כאמור בטווח הארוך לחיסכון משמעותי בחשמל, ולכן גם בכסף.

באופן דומה, מומחים לתכנון תאורה יכולים להצביע על מהלכים רבים נוספים אשר מסייעים להפחית את תצרוכת האנרגיה של הבית, ולייעל את האופן בו אנו מאירים את האזורים השונים בו.

לדגמי גופי תאורה היכנסו לכתובת  https://www.karney.co.il/catalog

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה