כל מה שרציתם לדעת על אזרחות פורטוגלית

כל מה שרציתם לדעת על אזרחות פורטוגלית

הרשויות בפורטוגל מעניקות מזה מספר שנים אזרחות, בהליך מיוחד שאושר עבור יהודים. האזרחות ניתנת לכל יהודי שמצליח להראות באופן משביע רצון שהוא צאצא של משפחה שהגיע במקור מהמדינה. כלומר, יוצאי מדינות שונות, לרבות תורכיה, מדינות ערב, מדינות הבלקן ואחרות, אשר במקור היו ממגורשי פורטוגל, יקבלו לאחר התהליך אזרחות פורטוגלית בת תוקף.

מה המשמעות של האזרחות באירופה?

פורטוגל הינה חלק מהאיחוד האירופי. כלומר, המשמעות של אזרחות פורטוגלית היא שמדובר בעצם על אזרחות כלל אירופית. מי שקיבל את האזרחות יכול להתגורר בכל מקום ביבשת, ניתן לעבוד בה כחוק, לקנות בה נכסים, להיות זכאים לכל הזכויות הסוציאליות וזכויות האזרח. על סמך דרכון של אחת ממדינות האיחוד, ניתן לטייל בכל העולם, גם בארה"ב ללא צורך בויזה. כמובן, ניתן להשתלב בלימודים במוסדות הלימוד המוכרים, עם מלגות ושכר לימוד נמוך באופן מיוחד.

איך מוציאים את האזרחות הפורטוגלית?

על מנת להוציא את האזרחות, יש להגיש בקשה על פי כללי החקיקה הנוכחית. הגשת בקשה בצורה שגויה או לא נכונה תביא לעיכובים ואף לדחיית הבקשה. מכיוון שמדובר בהליך בירוקרטי לא פשוט, שמצריך גישה לרשויות, ניסיון וידע, מקובל להגיש את הבקשה באמצעות משרד מתמחה – משרד עו"ד המתמחה בהוצאת דרכונים זרים. כדאי לוודא שבמשרד מסייעים בכל התהליכים הנלווים, לרבות פניה לרשויות, השגת אישורים מקהילת יהודי פורטוגל, הכנת תצהירים ושליחתם לרשות מוסמכת.

כמה זמן לוקח להוציא את האזרחות ?

לא ניתן להתחייב על פרק זמן מקסימלי שבו דנים בבקשה במשרד הפנים או ברשויות ההגירה בפורטוגל. אך כן ניתן לומר, שעל פי הניסיון המצטבר בדרך כלל חולפות כשנתיים לפני שמתקבלת תשובה סופית. מומלץ להיזהר "ממאכרים" שמבטיחים או מתחייבים לטיפול מהיר או עוקף תורים. לרוב זהו מתכון למפח נפש. טיפול מוסדר, בנהלים המסודרים לוקח זמן בגלל עומס הבקשות המוגשות לרשויות הפורטוגליות.

האם חייבים להתגורר בפורטוגל?

ככלל, מבקשי אזרחות בפורטוגל אמורים להתגורר במדינה לאחר שאושרה להם תושבות זמנית. אבל, יהודים שעומדים בקריטריונים פטורים מכך. ניתן להגיש את הבקשה בישראל ואפילו לקבל את הדרכון מבלי לשהות בפורטוגל. יתכן שבעתיד החוק ישונה אולם כל עוד מגישים את הבקשה לפי החוק הנוכחי, אין בכלל חובת מגורים במדינה.

האם אפשר לאבד את האזרחות?

דרכון פורטוגלי ניתן לאזרחי המדינה והוא תקף לכל החיים. רק במקרים קיצוניים נשללת אזרחות. לאנשים נורמטיביים, ברגע שמקבלים את הדרכון, הופכים לאזרחים לתמיד. חשוב לציין שאין צורך לוותר על הדרכון הישראלי ומותר להמשיך לחיות, לעבוד או ללמוד בארץ או בכל מדינה רצויה באירופה.

האם כל בני המשפחה זכאים לאזרחות?

כל בקשה לאזרחות הינה אישית. כיום, לא ניתן להגיש בקשה יחידה שכוללת כמה בני משפחה. ניתן, כמובן, להגיש במקביל כמה בקשות, כל אחת עבור בן משפחה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה