כובע טמבל כסמל הישראליות

כובע טמבל כסמל הישראליות

תערוכה קבוצתית, בהשתתפות אמנים מכל הארץ, אשר במרכזה מככב אחד מסמלי הישראליות הבולטים, כובע הטמבל, נפתחה בחדרה לציון 70 שנה למדינת ישראל.

בפתיחה החגיגית השתתפו נבחרי ציבור, וכן אמנים ואורחים שהגיעו לצפות בתערוכה, בה הוסבר כי כובע הטמבל היווה את הבסיס לתערוכה, ובעצם הוא מביא לקדמת הבמה פן נוסטלגי של הקמת המדינה החל מימי החלוצים ועד ימינו אלה.

אוצרת התערוכה חוה גדיש הסבירה כי כובע הטמבל הוא אחד מסימני ההיכר של הישראלי הטיפוסי, ה"צבר". גדיש: "כובע הטמבל הוא הבסיס שבעזרתו מציגים האמנים ביצירותיהם את הנוסטלגיה של מדינת ישראל בתהליך התהוותה: החלוציות וכיבוש הביצות והשממה; ההתיישבות החקלאית ויישובי חומה ומגדל; השומר, הסולל והבונה; הילדים, המעפילים, והפלמ"ח הלוחם; אישים ואירועים שהתרחשו לפני, בזמן ואחרי קום המדינה".

לדבריה, בתקופת החלוצים ובשנות ה-50 וה-60 כולם חבשו כובע טמבל, אפילו ילדים מגיל 0, שלא לדבר על חיילים ועל פועלים מכל הסוגים. ביחידות הפלמ"ח נהגו לחבוש את כובע הטמבל בקביעות.

בתערוכה מוצגים כל סוגי האמנות הפלסטית, כשהבסיס כאמור הוא כובע הטמבל, כחלק מהיצירה או לחילופין הכובע עצמו כיצירה או שיוצרים עליו כיד הדמיון הטובה של כל אמן.

התערוכה מוצגת בבית האמנים בחדרה רחוב הנשיא פינת רוטשילד (מתחם יד לבנים, ותהיה פתוחה עד 10 במאי, בימים א'-ה' בין השעות 11:00 עד 17:00.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה