יתרונות הנהיגה בטויוטה היברידית

כולם מקטרים על כך שכדור הארץ מתקרב לכיליון, שזיהום האוויר מגיע כל כמה זמן לשיא חדש ושאף אחד לא עושה שום דבר כדי למנוע את זה. אז, הרשו לנו להגיד את זה בקול גדול: אם אתם נוהגים על דגם של טויוטה היברידית, אתם תורמים הרבה מאד לאיכות הסביבה ועוצרים בגופכם את התחממות כדור הארץ. ממש כך!

אז מהו רכב היברידי? מי המציא אותו (רמז: כנראה כבר הבנתם מהפתיח) ומה היתרונות שבנהיגה על רכב כזה?

כולם מדברים על רכב היברידי – אבל מה זה בדיוק?

אכן כל העולם מכיר את המושג הזה "היברידי", ויודעים שזה קשור איכשהו לאיכות הסביבה. אבל מה זה בדיוק? נתחיל בהבנת המושג: היברידי היא שיטת הנעה, שמשלבת שני מנועים שונים, מנוע בנזין "רגיל" (המנוע הרגיל שיש ברוב הרכבים) עם מנוע חשמלי. המנוע החשמלי מקבל את האנרגיות שלו ממנוע הבנזין, וכאשר המכונית נמצאת בפקק, ברמזור או אפילו בנסיעה במהירות נמוכה, המנוע החשמלי נכנס לפעולה ומאפשר למנוע הבנזין לדמום. התוצאה של הפעולה היא חיסכון אדיר בדלק.

מי המציא את הדגם הראשון?

חברת הרכב הראשונה שהמציאה את הרכב ההיברידי היא חברת טויוטה, שבשנת 1997 חשפה לעולם את טויוטה פריוס ההיברידית, הראשונה אי פעם בעלת שני מנועים משולבים. כיום לטויוטה יש מספר דגמים המבוססים על טכנולוגיה זו, כולל גם רכבי שטח – הישג מדהים בהתחשב בעובדה כי טויוטה המציאה את הטכנולוגיה הזו בתקופה בה איש לא האמין שזה בכלל אפשרי, ועשתה זאת מתוך אמונה שניתן לשלב בין אהבת הנהיגה ובין האפשרות לא לזהם את כדור הארץ. התוצאה – רכב נפלא, מתקדם שמתגמל את הנהג וגם את כדור הארץ.

מה היתרון של נהיגה ברכב היברידי מול נהיגה ברכב "רגיל"?

מעבר לחדשנות ולטכנולוגיה המתקדמת של דגמי הרכבים ההיברידיים, הנהיגה על טויוטה היברידית היא פשוט חוויה של נהיגה מתקדמת ובטוחה. מעבר לכך, עלות הדלק פחותה מאד בזכות השילוב של מנוע חשמלי שנותן למנוע הבנזין "לנוח" כשהמהירות מואטת. עבור נהגים שמתגוררים בעיר גדולה מדובר בחיסכון משמעותי ביותר, שכן במהירות נסיעה נמוכה מופעל המנוע החשמלי ונחסך הרבה דלק. גם עבור נהגים שתקועים מדי בוקר וערב בפקקים ארוכים זו הקלה, כי גם במקרים אלה המנוע החשמלי מדומם את מנוע הדלק.

מה התרומה של הרכב ההיברידי לאיכות הסביבה?

מאחר וצריכת הדלק מועטה יותר באופן משמעותי, יש פה תרומה משמעותית לאיכות הסביבה, בכך שלא נפלטים גזים מזהמים לאוויר – הן בגלל ההפחתה בדלק והן בגלל שמנוע חשמלי אינו פולט אף גז. התוצאה מורגשת במיוחד בערים, שגם כך סובלות קשות מפליטת הגזים, וכתוצאה מכך מזיהום אוויר, ולא מן הנמנע שבשלב מסוים, כל המכוניות תחוייבנה להיות היברידיות.

כנסו לאתר של סוכנות מתם מוטורס טויוטה חיפה. כאן מחכים לכם עם דגמי טויוטה חדשים, היברידיים ויפהפיים.

קרדיט לתמונה: storyblocks          

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה