יום הניצחון על גרמניה הנאצית

יום הניצחון על גרמניה הנאצית

בחדרה ציינו את יום הניצחון ה-73 של צבא בעלות הברית על גרמניה הנאצית, והדגישו את חשיבותו כיום לאומי במטרה שייזכר לדורות הבאים

יום הניצחון ה-73 על גרמניה הנאצית צוין בחדרה בטקס מרשים שהתקיים ברחבת יד לבנים, וכלל ברכות ודברי הוקרה לווטרנים וכן קונצרט שהוקדש ללוחמים ולוחמות מלחמת העולם השנייה.

בקונצרט נכחו נציגי משרד הקליטה, נבחרי ציבור, סגן ראש העיר הממונה על תיק הקליטה והאזרחים הוותיקים, מנכ"ל העירייה מר יעקב זיגדון, וטרנים ואורחים רבים נוספים.

יום הניצחון על גרמניה הנאצית נחגג השנה בסימן 70 שנה למדינת ישראל. ההיסטוריה הובילה לשילוב שני תאריכים חשובים יחד, הניצחון על גרמניה הנאצית וחגיגות יום העצמאות של המדינה. שני תאריכים אלו שלובים היסטורית אחד בשני ונחגגים בזה אחר זה. בטקס הודגש כי,  "הפרק הזה בהיסטוריה העולמית ובהיסטוריה היהודית ראוי להיות חלק בלתי נפרד מהסיפור הישראלי, בעיקר בזכות העובדה שרבים מהחיילים והקצינים שלחמו למעננו חיים היום בינינו. גיבורים בשר ודם שהמדינה חייבת להעלות על נס".

סיפורי מלחמת העולם השנייה וניצחון הצבא האדום על גרמניה הנאצית כולל גם סיפור גבורה יהודי. כחצי מיליון יהודים לחמו בשורות הצבא האדום בזמן מלחמת העולם השנייה, שליש מסך החיילים היהודים בכל הצבאות של חיילות הברית שלחמו בנאצים. מתוכם 167 אלף קצינים  אשר רבים מהם זכו באותות גבורה. יותר מ-200 אלף חיילות וחיילים מצאו את מותם בשדה הקרב ובמחנות השבויים. לדברי סגן ראש העיר: "הניצחון על גרמניה הנאצית הוביל להקמת מדינה ישראל. אילולא ניצחון זה, כנראה שלא היינו עומדים כאן איתנים וחזקים מתמיד, אוחזים בדגל והמנון משלנו. יום הניצחון חייב להיות יום לאומי, לא רק של המגזר הרוסי אל של אומה שלמה, חשיבותו צריכה לעבור מדור לדור".

יצוין כי בעיר חדרה היום מתגוררים כ-210 וטרנים מתוך אלפים בודדים שעודם בחיים במדינה כולה.  מרביתם עברו את גיל 80, ורק בחודשים האחרונים הלכו לעולמם עשרה וטרנים שלא זכו לחגוג את יום הניצחון האחרון.

בשנים האחרונות נעשים מאמצים להפיכת יום זה ללאומי, כך שייזכר לדורות הבאים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה