יום הכשרה בשי"ל חדרה

יום הכשרה בשי"ל חדרה

מתנדבי שי"ל חדרה ממשיכים להעשיר את ידיעותיהם ובקיאותם בחידושים ובעדכונים של חוקים וזכויות בנושאים שונים

שי"ל (שירות יעוץ לאזרח) חדרה קיים יום הכשרה למתנדבים, שהתקיים באולם הישיבות של הסניף.

יום ההכשרה התמקד בשני נושאים עיקריים, וכלל הרצאה של נציג מחלקת הגמלאות בביטוח הלאומי בנושא אבטלה ואבטחת הכנסה, וכן הרצאה של עו"ד נטלי בןיעקב על חוק הבתים המשותפים.

לדברי מנהלת שי"ל חדרה מרים קרוננפלד, ההרצאות התמקדו בנושאים רלוונטיים מאוד, פירטו בדבר התפתחויות חדשות בחוקים ובזכויות, עדכנו והעשירו את הידע של המתנדבים המטפלים בפניות רבות, כולל בנושאים אלה.

שי"ל הוא שירות ממלכתי ציבורי במסגרת האגף לתפקידים מיוחדים במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, אשר פועל בשיתוף הרשות המקומית. לשי"ל סניפים בכל הארץ, כולל סניף חדרה, הממוקם ברחוב הלל יפה 25 (טלפון: 6303159), ומונה יותר מ-20 מתנדבים, ביניהם גם עורכידין, ובקרוב ייקלטו גם סטודנטים למשפטים וטוענים משפטיים.

מנהלת הסניף היא מרים קרוננפלד, והפעילות של שי"ל חדרה מתקיימת במסגרת אגף הרווחה, המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות בניהולו של שמשון אחרק.

הסניף בחדרה הינו מהוותיקים בארץ ופועל משנת 1969. הסניף פתוח לכל אזרח בעיר במתן ייעוץ ועזרה ללא תשלום. תחומי הפעילות בסניף שונים ומגוונים: דיור, ענייני עבודה, תעסוקה, זכויות עובדים, זכויות ניצולי שואה, צרכנות, עזרה במילוי טפסים ועוד. הסיוע ניתן במספר שפות לטובת עולים חדשים ממדינות שונות. הצוות מרבה להשתתף בהשתלמויות מחוזיות וארציות במגוון נושאים שנועדו להרחיב את אפשרויות הסיוע של המתנדבים לציבור הפונים.

מטרת השירות לענות לצורכי תושבי העיר בפניותיהם לצורך מימוש זכויותיהם, הכוונה וסיוע לפתרון בעיות, יצירת קשרים עם הממסד וקיצור הליכי בירוקרטיה, העברת מידע בתחומים רבים לגבי חוקים, זכויות וחובות, ארגונים ומוסדות. השירות ניתן בדיסקרטיות ובחינם לכל פונה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה