טיפים למשקיע המתחיל

טיפים למשקיע המתחיל

בני דור המילניום מתחילים להשקיע בנדל״ן במספרים הולכים וגדלים. אנשים צעירים, בגילאים 30 פלוס, מהווים את הקבוצה הגדולה ביותר של רוכשי נדל״ן בשנים האחרונות. אין ספק כי קבוצת גיל זו מממשת היום את הכוח הנמצא בהשקעות הנדל״ן כדי לצבור הרבה כסף.

טיפ ראשון: להשתמש בשירותיו של יועץ משכנתאות פרטי

ברוב המקרים, אם אתם משקיעים מתחילים, מומלץ להתקשר עם יועץ משכנתא משלכם, שיעזור לכם להבין ולהתמצא בשלל המונחים המקצועיים, כמו: נסח טאבו, תמהיל משכנתא, מחשבוני לוח סילוקין או מסלולי הלוואות וריביות. יועץ משכנתא מנוסה, מיומן ובעל קשרים ענפים עם גופים העוסקים במשכנתאות, מבטיח לכם, בין השאר:

  • ייעוץ שרואה לנגד עיניו אך ורק את טובתכם.
  • עריכת סקר שוק נרחב לקבלת הצעת המשכנתא הטובה ביותר עבורכם.
  • ליווי אישי שיסייע לכם להתגבר במקרה שקיבלתם סירוב מהבנק לאישור עקרוני למשכנתא.
  • ייעוץ שמכיר את כל הזכויות וההטבות המגיעות לחלק מהאוכלוסייה הישראלית, שאולי אתם חלק ממנה (למשל, הורה יחידני, עולה חדש או חייל משוחרר).
  • ייעוץ במקרה שלאחר תקופה מסוימת אתם מתקשים לעמוד בתשלומי המשכנתא החודשיים, ועזרה בשינוי תנאי המשכנתא בעזרת הלוואה חדשה הנקראת ׳ מחזור משכנתא׳.

טיפ שני: השיקולים שצריך לקחת בחשבון

למרות הציפייה הארוכה לירידת מחירי הדירות, אלה ממשיכים לעלות, ובכול רחבי הארץ. לכן, אחד השיקולים שתצטרכו לקחת בחשבון הוא מצב מחירי הדירות – האם הם עומדים לרדת או ימשיכו לעלות?

מן הסתם, כמו רוב הישראלים, תרכשו את הדירה באמצעות משכנתא. לכן, שיקול נוסף שעליכם לקחת בחשבון הוא האפשרות שהריבית תעלה. במקרה זה תוכלו למחזר את המשכנתא ולקחת משכנתא חדשה בתנאים המתאימים למצבכם הנוכחי.

טיפ שלישי: ליצור הכנסה נוספת באמצעות השקעה בנדל״ן

כאשר אתם רוכשים דירה במצב טוב ובשכונה טובה, רבים הסיכויים שבעזרת שיפוץ קטן תוכלו להבטיח לעצמכם הכנסה חודשית קבועה מדמי השכירות. הכנסה זו תלויה במיקום של הדירה, במספר החדרים ובמצבה הפיזי. קחו זאת בחשבון כאשר אתם מתכננים לקנות דירה להשכרה.

טיפ רביעי: למכור את הדירה שרכשתם, ברווח

אם המטרה שלכם היא לקנות דירה בזול ולמכור אותה ביוקר, יהיה עליכם לערוך סקר שוק, לבדוק שכונות מצוקה שעומדות לעבור מהפך עיצובי ולהפוך לשכונות נחשקות. שימו לב, הסיכון במקרה זה הוא רכישת דירה זולה בשכונה שלא תתפתח בסופו של דבר, וכך תישארו עם הדירה שספק אם ערכה יעלה עם הזמן. סיכון נוסף, הוא שתתעוררו מאוחר מדי, כשהשכונה מתחילה כבר להשתנות ולהתפתח ויחד עם שינויים אלה גם מחירי הדירות מתחילים להאמיר מעלה מעלה.

טיפ חמישי: לקנות דירה כמינוף להשקעות נדל״ן אחרות

אם כבר יש לכם דירה אחת או יותר, סביר להניח שיהיה לכם הרבה יותר קל לקבל משכנתא מהבנק. למעשה, הבנק יתייחס לדירה הקיימת שלכם, כאל נכס בטוח שהם יכולים לשעבד לטובת המשכנתא שאתם מבקשים. למעשה, הבנק רואה בכם לקוחות עם סיכון מופחת.

את החזרי המשכנתא תוכלו לממן מההכנסות החודשיות שנובעות מדמי השכירות של הדירות שכבר בבעלותכם. באופן זה אתם יוצרים מערכת כלכלית הולכת וגדולה, אך בסיכון נמוך יחסית.

טיפ שישי: יש גם חסרונות

אל תשכחו לכלול בתקציב השוטף שלכם הוצאות בלתי צפויות, כמו למשל:

  • דירה שלא הצלחתם להשכיר כבר חודשיים.
  • מיסים ושכר טרחה שעליכם לשלם לכול אנשי המקצוע המלווים אתכם במסע ההשקעות.
  • הוצאות אחזקה שוטפות שדרושות לשמירה על איכות הדירות שבבעלותכם.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה