טיפים למעבר דירה בקלות

טיפים למעבר דירה בקלות

מדי שנה ישראלים רבים עוברים דירה, יום המעבר נחשב ללחוץ במיוחד ויש להיערך אליו בהתאם. כדי לעבור בקלות וללא מתח נפשי וכאבי ראש, כדאי לתכנן את המעבר מראש, להכין ציוד אריזה, למיין חפצים, להזמין חברת הובלה בזמן ועוד. אם אתם חוששים מיום המעבר כדאי לכם לקרוא את הטיפים של המקצוענים, כך תוכלו גם אתם לצלוח את יום המעבר בקלות וללא קשיים ועיכובים מיותרים.

לעבור דירה בקלות ובהנאה

מעבר דירה הוא אירוע מרגש בחיים, יש הצולחים את יום המעבר בקלות בעוד עבור אחרים זו חוויה מתישה ומלחיצה. עבור רוב האנשים זהו אתגר גדול ומורכב, לכן תכנון נכון והיערכות מוקדמת יכולים להפחית את רמת הלחץ ואפילו אפשר לחסוך לא מעט כסף.

כדאי לדעת כי ישנם מגוון פתרונות אחסון הובלה ואחסנה, ובמקום לעבוד מול שלוש חברות שונות, ניתן להזמין שירות מחברה מקצועית ואמינה המספקת את כל הפתרונות תחת קורת גג אחת. עם זאת, ברוב המקרים כדאי להפריד בין חברת הובלות לבין שירות אחסנת דירות, וכדי להוזיל עלויות כדאי לערוך סקר שוק לפחות חודש או חודשיים לפני המעבר.

תכנון מקדים והכנת רשימת משימות

הטיפ הראשון של אנשי המקצוע בתחום ההובלות ואחסנת דירות הוא להכין רשימה מסודרת של כל המשימות שיש לבצע לקראת המעבר הצפוי. רשימת To do list מאפשרת לכם לפרט את כל המשימות שעליכם לבצע, בין היתר היא כוללת את הסעיפים הבאים:

  • סקר שוק והשוואת הצעות מחיר של חברות הובלה
  • שינוי פרטים ברשויות השונות
  • רכישת ציוד אריזה
  • חפצים שיש להשאיר ליום המעבר
  • תיאום מראש של טכנאים ובעלי מקצוע (אינטרנט, כבלים, גז וכדומה)

הזמנת שירות הובלות מחברה מקצועית

בענף ההובלות שחקנים רבים, יש חברות גדולות עם צי רכבי הובלה וחברות קטנות עם משאית אחת או טנדר. במקרים רבים נציגי חברת ההובלות לא יטרחו להגיע לביתכם כדי לאמוד את כמות התכולה שיש להוביל, יש חברות ששולחות נציג רק כדי לבחון דרכי גישה לדירה, ואחרים פשוט שולפים הצעת מחיר בסיסית ואומרים "יהיה בסדר, אתם לא צריכים לדאוג".

ובכן, עדיף לכם לשלם יותר ולפנות לחברה ששולחת נציג לדירה כדי להכין הצעת מחיר מסודרת ומפורטת הכוללת פירוט מספר אנשי צוות, סוג המשאית, כמות התכולה, ביטוח וכדומה. חשוב לחתום על חוזה עבודה מסודר ולא ללכת שבי אחרי הצעת מחיר נמוכה מדי, מאחר וברוב המקרים תגלו כי זול הופך ליקר, ולאחר שחצי מהארגזים נמצאים כבר על המשאית צוות חברת ההובלות יתלונן כי העבודה מורכבת וקשה יותר ועליכם לשלם יותר.

גמישות בתאריך ההובלה

לרוב אתם יודעים בדיוק מתי ברצונכם לעבור דירה, אך יש תקופות בהן חברות ההובלה עמוסות לעייפה, לכן עליכם להחליט האם להתפשר על חברת הובלות לא מוכרת או להפגין מעט גמישות ולבחור תאריך שחברה אמינה עליה קיבלתם המלצות יכולה להוביל את תכולת הדירה שלכם.

אריזה נכונה של תכולת הבית

את שלב האריזה אין להשאיר ליום יומיים לקראת מעבר הדירה, מומלץ להתחיל כ-10 ימים מראש את אריזת החפצים. בהתחלה כדאי למיין חפצים ולהניח בצד פריטים לא נחוצים כמו בגדים ישנים, מוצרי חשמל מקולקלים או מיותרים, ספרים קרועים, צעצועים שהילדים אינם משחקים בהם יותר, כלי מטבח שעבר זמנם ומוצרי מזון שתאריך התפוגה שלכם חלף.

אין טעם לארוז פריטים שאין לכם צורך בהם, עדיף לתרום אותם לעמותות שונות או להשליך. אגב, אם אתם מפנים את תכולת הדירה ואתם מחפשים מחסנים להשכרה, עליכם לזכור כי ככל שנפח התכולה שלכם גדול יותר, כך תצטרכו מחסן גדול שעלותו גבוהה יותר.

אגב, חפצים יקרים כדאי להוביל ברכב הפרטי, יש להשאיר ביגוד ופריטים נחוצים ליום המעבר (כולל כסף מוזמן כדי לתת טיפ למובילים), כדאי לדאוג לסידור עבור הילדים, וכמובן לקחת חופש מהעבודה כדי לארוז. בנוסף, אפשר להזמין קרטונים וציוד אריזה מחברת ההובלות, חשוב לרשום מהי התכולה בכל ארגז ולסמן ארגזים עם פריטים שבירים.

שינוי כתובת ועדכון ספקים ורשויות על המעבר המתוכנן

לאחר שחתמתם על חוזה דירה חדש ואתם יודעים לאן אתם עוברים חשוב לעדכן את הכתובת החדשה אצל הספקים השונים, ויש לעדכן גם את הרשות המקומית, במיוחד אם יש לכם ילדים שצריך לרשום למוסדות החינוך. כמו כן, חשוב לתאם עם ספקים כמו חברות האינטרנט, הטלפון והכבלים כדי שטכנאי יגיע לפני מעבר הדירה לנתק את התשתית ולחבר אתכם מחדש בדירה אליה אתם עוברים.

מומלץ לצלם את מונה חשבון החשמל, וכדאי להיעזר בשירות מעבר דירה של רשות הדואר. כך תוכלו לקבל את כל הדואר לכתובת החדשה שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה