טיפול בכאבי צוואר באמצעות גלי הלם

טיפול בכאבי צוואר באמצעות גלי הלם

ישראלים רבים סובלים מכאבי צוואר בדרגות כאב שונות, לרוב הכאב נגרם כתוצאה ממתיחת שריר, מתח על שרירי הצוואר לאחר עבודה ממושכת מול מסך המחשב, פגיעה במפרקים או פריצת דיסק צווארי. יש לאבחן בדיוק ובמקצועיות את הגורמים שהובילו לכאבים בצוואר, ובהתאם לתוצאות האבחון ניתן להתאים טיפול מקצועי ויעיל. יש מגוון שיטות טיפול בכאבי צוואר, בין השיטות היעילות והמומלצות כיום ניתן למנות טיפול בגלי הלם.

מה גורם לכאבי צוואר?

רוב האנשים סובלים בשלב זה או אחר במהלך חייהם מכאבי צוואר, הכאב מכונה בדרך כלל בשם צוואר תפוס. זו בעיה שכיחה ומוכרת הנובעת מסיבות רבות ומגוונות, ביניהן:

  • נהיגה ממושכת הגורמת למתח ולעומס יתר על שרירי הצוואר.
  • עבודה ממושכת מדי יום מול מסכי מחשב.
  • שחיקה במפרקי הצוואר המלווה בכאבים עזים.
  • פריצת דיסק צווארי הגורמת ללחץ על העצב ולכאבים עזים.

ברוב המקרים, כאבי צוואר אינם מסוכנים ויש פתרונות יעילים להפגת הכאב ולטיפול בבעיה הגורמת להתפתחות תופעת הצוואר התפוס ולכאבים. עם זאת, יש מקרים מסוימים בהם הכאב חזק ומלווה בתסמינים נוספים כמו תחושת נימול בידיים ובעיקר בזרועות, ירידה משמעותית בכוח הזרועות, כאבי ראש ועוד. במקרים אלה חשוב לפנות מיד לרופא מומחה על מנת לאבחן את הבעיה ולהציע את הטיפול הנכון והמתאים ביותר.

אבחון כאבי צוואר

אדם הסובל מכאבי צוואר הנמשכים מספר ימים או תקופה ארוכה, חייב לפנות לגורם מקצועי כדי לאבחן את הבעיה הגורמת לכאב, ועל מנת לעבור טיפול לפתרון הבעיה ולהקלה בכאבים. במקרים קלים של התופעה האבחון מבוסס על שיחה עם המטופל ובדיקה ידנית שאינה פולשנית. במידה וכאבי הצוואה מלווים את המטופל תקופה ארוכה והוא סובל גם מתסמינים נוספים כמו תחושת נימול, הרופא המומחה לרוב ימליץ על סדרת בדיקות הכוללת בדיקות הדמיה כגון צילום רנטגן, CT או בדיקת MRI.

במקרה של כאב ממושך הרופא המומחה יפנה את המטופל לאבחון ולהמשך טיפול על ידי אורתופד מוסמך ומנוסה.

טיפול בכאבי צוואר

בהתאם למאפייני הכאב בצוואר ולתסמינים מהם המטופל סובל, יש להציע עבורו תכנית טיפולים. במקרים קלים, הגורם המטפל ימליץ בדרך כלל על מנוחה והפחתת העומס על שרירי הצוואר. אם המטופל סובל מכאבים חזקים לרוב הרופא ימליץ לו לקחת משככי כאבים, מרפי שרירים ולתרגל פיזיותרפיה לצוואר.

במקרים קשים ויחסית נדירים, הגורם המטפל ימליץ על ניתוח באזור הצוואר, זריקה אפידורלית או טיפול אחר, לרוב טיפול המחייב התערבות פולשנית. עם זאת, כיום נהוג להמליץ למטולים הסובלים מכאבי צוואר לעבור טיפול באמצעות מכשיר גלי הלם.

הטיפול בגלי הלם לצוואר תפוס בטוח לחלוטין ואין לו תופעות לוואי. טיפול בגלי הלם מסייע במגוון רחב של בעיות וכאבי צוואר, במקרים רבים המטופל חש הקלה בכאבים כבר לאחר הטיפול הראשון.

לקריאה נוספת בנושא וליצירת קשר עם מכון פיזיותרפיה מוסמך כנסו לאתר ארגופלוס

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה