טיפולים קוסמטיים בלייזר הטרנד של 2021

טיפולים קוסמטיים בלייזר הטרנד של 2021

אם אתם מתכננים לעבור הליך קוסמטי בקרוב, אל תתפלאו אם המנתח הפלסטי ייעזר במכשיר לייזר שנחשב לטרנד המוביל בטיפולים הקוסמטיים של שנת 2021. מכשירי הלייזר השונים משמשים היום כאמצעי לטיפול בנזקי שמש, בקמטים, בהעלמת צלקות אקנה ואפילו בעיצוב מחדש של האף.

טיפול בלייזר

המילה לייזר – Laser, היא למעשה ראשי תיבות של: Light Amplification by Stimulated Emission of radiation. נשמע מסובך? לא ממש. למעשה מדובר במכשיר שמפיק אנרגיית אור גבוהה, לרוב באורך גל אחיד, שאותה ניתן למקד במדויק כדי לטפל באזור קטן מאוד בגוף.

קיימים שני סוגי לייזרים עיקריים (Ablative & Non-Ablative): לייזר אבלציה מטפל בנזקי העור השטחיים יותר, ואילו ה-נון-אבלציה מטפל בנזקים עמוקים יותר, מבלי לגרום נזק לרקמות הסמוכות.

שני סוגי הלייזרים מובדלים בעיקר באורך הגל שלהם, כאשר אורכי הגל השונים מכוונים לטפל בבעיות עור שונות. לכן, כדי לטפל במגוון בעיות עור נדרש המנתח להשתמש בסוגים שונים של לייזרים.

  • לייזר לעיצוב האף ללא ניתוח פיסול אף ללא ניתוח משתמש בחומרי מילוי כדי לעצב את האף מחדש, לדוגמה: כדי להעלים בליטה קטנה על גשר האף, להרים את קצה האף הנפול או ליצור אשליה של אף מעודן יותר.

היום ניתן לטפל ביעילות בהסרת רקמות עודפות מהאף באמצעות לייזר אבלציה מסוג CO2 (פחמן דו חמצני). קרן הלייזר מאפשרת למנתח להשלים בעדינות את פיסול האף הסופי תוך השגת הצורה הרצויה של האף.

  • העלמת קמטוטים עדינים: כדי לטפל בקמטים עדינים אלה ניתן להשתמש בשילוב של טיפול במשטח העור החיצוני ושל הליכים להידוק העור. שני הליכים אלה יכולים להיעשות באמצעות לייזר אבלציה אגרסיבי יותר כמו לייזר CO2 או לייזר ארביום (Erbium). לייזר CO2 משמש בדרך כלל להסרת נזקי עור כמו יבלות, או לחיתוך העור במהלך הניתוח.
  • הידוק העור: רוב הטיפולים הקוסמטיים הנעזרים בלייזר, מספקים הידוק שטחי כלשהו. זאת משום שהם מייצרים פגיעה מבוקרת בעור, אשר מצדה מעודדת ייצור מוגבר של קולגן. לקבלת תוצאות הידוק משמעותיות יותר, סביר להניח שהמנתח יעדיף לבחור בלייזר מסוג CO2. אבל גם שימוש בטיפולים מבוססי אור ללא לייזר, השיגו הצלחה רבה, כמו המכשירים האלה:
    • Titan infra-ted devices – המבוססים על הקרנת אור אינפרא אדום
    • Thermage radio frequency – המבוססים על גלי רדיו
  • נגעי פיגמנטציה: הלייזר משמש גם לטיפול בנגעי פיגמנטציה כמו: כתמי שמש, כתמי גיל, מלזמה וצורות אחרות של היפרפיגמנטציה הגורמות לכתמי עור חומים על פני העור. לייזר מסוג YAG Nd: נחשב כמכשיר יעיל להסרת נגעי פיגמנטציה.
  • נגעים טרום סרטניים: כמעט כל המנתחים מסכימים שחשוב להסיר נגעים סרטניים באמצעות אזמל הניתוחים. זאת, כדי להבטיח גבולות ברורים והסרה מלאה של נגעים אלה ועל מנת לוודא שהסרטן הוסר לחלוטין ללא שוליים כלשהם. החיתוך מאפשר גם לקחת מדגם, ביופסיה, כדי שניתן יהיה לקבוע בדיוק מהו הנגע.

כדי להסיר את הגידולים הטרום סרטניים, לפני שאלה יהפכו לממאירים, משתמשים הרופאים בלייזרים באופן שגרתי כאמצעי מניעה. בדרך כלל נבחרים לייזרים מסוג אבלציה כמו CO2, ו-Erbium: YAG, להסרת הנגעים הטרום סרטניים.

  • נגעים בכלי הדם: נגעים בכלי הדם כוללים נימים בפנים, ורידי עכביש מכוערים ברגליים או כתמי לידה מסוימים כמו כתמי יין פורטו. עבור סוגים אלה של נגעים הבחירה הנפוצה היא IPL, טיפול המבוסס על אור ולא על לייזר, כי היא זעיר פולשנית. עם זאת, השימוש בלייזרים מסוימים יכול גם הוא לטפל ביעילות בנגעים אלה.
  • קעקועים: לייזרים פופולריים מאוד להסרת קעקועים, אם כי ניתן להשיג הצלחה מסוימת גם בשימוש ב-IPL.
  • הסרת שיער: הצלחת הסרת השיער בלייזר, ובטיחות הטיפול תלויים מאוד בפיגמנט הקיים בעור ובשיער של המטופל.
    • עבור מטופלים כהי עור, לייזרים מסוימים כמו דיודות ו-Nd: YAG, הם לרוב שייבחרו לביצוע הטיפול.
    • לאנשים בהירים יותר, הוכח שהסרת שיער באמצעות מכשיר המקרין אור (IPL), הוא יעיל יותר.
  • העלמת צלקות אקנה ופצעי בגרות: לייזר מסוג CO2 הוא היעיל ביותר לטיפול בצלקות אקנה עמוקות יותר, אם כי ההתפתחויות העדכניות יותר כמו לייזר ארביום: YAG, ולייזרים אחרים, הוכיחו הצלחה ניכרת בהעלמת צלקות אקנה שטחיות. לטיפול באקנה פעילה, מומלץ על שימוש בטכנולוגיית LED, אשר הוכיחה את עצמה כיעילה למדי בהשגת תוצאות משביעות רצון.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה