חשמל בגלגל – כל מה שצריך לדעת על ביטוח לרכב חשמלי

חשמל בגלגל – כל מה שצריך לדעת על ביטוח לרכב חשמלי

אחד השיקולים המשמעותיים ברכישת רכב היא מחירי הביטוח והתנאים הנלווים אליו. אז אם יש לך רכב היברידי, הנה כל מה שיש לתת עליו את תשומת הלב לפני שסוגרים ביטוח ומה ההבדלים בין ביטוח רגיל לביטוח רכב חשמלי

יובל בנר

הטרנד העולמי של שמירה על איכות הסביבה לא פסח עלינו. יתר על כן, במדינה בה מחירי הדלק גבוהים יחסית, רכב היברידי מגיע עם ערך מוסף בדמות חיסכון משמעותי בהוצאות הדלק, עובדה אשר הופכת רכבים היברידיים וחשמליים לאטרקטיבים במיוחד. אולם לא רק נהגים שוחרי איכות הסביבה וחיסכון תפסו את הנישה ההיברידית, גם חברות הביטוח הבינו את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בביטוח רכב מסוג זה. בכתבה הבאה, נסביר בפירוט את כל מה שחשוב לדעת לגבי רכב היברידי או חשמלי וביטוחו, גם מבחינת חברת הביטוח וגם מבחינתך. אז שנתקדם?

מהו רכב היברידי?

מבחינה מילולית, הכוונה במילה היברידי היא כלאיים, הכלאה. זאת מכיוון שרכב היברידי עושה שימוש בשני מנועים בו-זמנית. בגירסה הפופולרית, מותקן ברכב מנוע חשמלי אשר ביכולתו להניע את הרכב. המנוע החשמלי נעזר במנוע בנזין, אשר גם לו יש יכולת להניע את הרכב אך ביכולתו גם לטעון את מצברי הרכב. המנוע החשמלי מסוגל להניע את הרכב לגמרי לבדו במהירויות נמוכות ולתמוך במנוע הבנזין במהירויות גבוהות יותר. באופן זה, מנוע הבנזין מתאמץ פחות ולכן שורף הרבה פחות דלק (בסביבות ה-30%-40% פחות לדגמים מקבילים) ועקב כך מזהם פחות את הסביבה. מצברי המנוע החשמלי של הרכב יכולים להיטען בזמן נסיעה, מפעולת המנוע או אפילו בזמן בלימת הרכב, זאת לטובת נסיעה מרובה ככל האפשר על כוח החשמל ברכב. ברכבים מסויימים יש גם את האפשרות לטעון את הרכב משקע חיצוני.

למה כדאי לעודד שימוש ברכב חשמלי או היברידי?

כיום, ישנה תחושה שכל הנוגעים בדבר מעודדים שימוש ברכבים מסוג זה. המדינה מפחיתה משיעורי מס הרכישה לרכב היברידי, שוחרי איכות הסביבה מעדיפים את סוג זה של רכבים ואפילו כרכבי יד שניה ישנו שוק פורה וחי לכלי רכב היברידיים. אין ספק, החיסכון בדלק, הקטנת הפגיעה באיכות הסביבה וגם האמינות היחסית של רכבים אלה מקנים להם פופולריות רחבה. בנוסף, ישנה סיבה נוספת שבגללה חברות הביטוח מעודדות רכישת כלי רכב חשמליים והיברידיים, סיבה אותה נבאר מיד.

מה צריך לדעת לגבי ביטוח רכב היברידי?

ובכן, חברות הביטוח בדקו וגילו – מצבם של נהגי כלי רכב היברידיים נוטה לכיוון המבוגר והשקול יותר ושאופן נהיגתם לרוב יהיה זהיר וחסכוני יותר. לכן, באופן סטטיסטי כמובן, בעלי רכב היברידי נוטים להיות מעורבים פחות בתאונות דרכים ופשוט להיות נהגים זהירים וחסכוניים יותר. בהתאם לכך, במידה ורכשת לאחרונה רכב היברידי או חשמלי, כדאי לדעת שחברות הביטוח ינסו להילחם עליך ולהציע מחיר אטרקטיבי, במיוחד לכאלה בעלי עבר נקי ובמיוחד לרוכשי ביטוח רכב מקיף. כלומר, פרמיה נמוכה יותר בשבילך, פחות תביעות מבחינת חברות הביטוח ופחות תאונות דרכים לכולם.

חסרונות ההיברידיות

כמו בכל תחום, אין טוב מוחלט. גם לכלי רכב היברידיים ישנם חסרונות מסויימים, חלקם מוכחים וחלקם פחות. בכל מקרה, חשוב לדעת לפני הרכישה. ראשית, רכבים היברידיים מורכבים משני מנועים במקום אחד. כלומר, תחזוקה יקרה יותר, טכנולוגיה מתקדמת יותר ומחיר החלפים הוא יקר יותר מאשר דגמים מקבילים. בנוסף, ישנה סברה שנהגים שאינם בעלי גישה טכנולוגית טובה עלולים לא להסתדר עם תפעול הרכב. בעיה נוספת אשר מקושרת לרכב היברידי היא קרינה אלקטרומגנטית או מייננת. נציין כי המשרד לאיכות הסביבה בודק כל רכב שמגיע ארצה גם מבחינה זו ובשום מדינה אחרת אין הגבלות כלשהן על רכב היברידי. מצד שני, יצרני כלי רכב אלה הודיעו לאחרונה כי שיפרו את איכות המבנה והחומרים לטובת הפחתת אותה קרינה, כך שלכל הפחות כדאי לרכוש רכב היברידי חדש עד כמה שאפשר.

לסיכום, רכישה ואחזקה של רכב היברידי מוכיחה את עצמה כזולה באופן משמעותי מאשר רכישת רכב רגיל, במיוחד עבור מי שעושה ברכב שימוש מוגבר, בנסיעות ארוכות ובמיוחד בנסיעה עירונית בה נעשה שימוש בעיקר באנרגיה חשמלית. בנוסף, הנחות שונות בביטוח הרכב ובעלויות האחזקה הכלליות גם הן נותנות משקל משמעותי והופכות את הרכב ההיברידי למשתלם במיוחד.

צילום: Shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה