חשיבותה של תוכנית עסקית בשיפור התייעלות העסק 

חשיבותה של תוכנית עסקית בשיפור התייעלות העסק 

כשמדברים על מפרט מפורט של היבטים הקשורים בניהול העסק מדברים על התייעלות העסק באמצעות תוכנית עסקית. תוכנית זו למעשה מביאה את כל תמונת העסק הכוללת פן כלכלי, פיננסי, שיווק, ייצור וכמובן אסטרטגיה של התנהלות ומכירה.

ולכן, בעידן כל כך מתקדם האם ייתכן שעסק יוכל להצליח ללא תוכנית ממוקדת רב שנתית? כיום כל עסק שרוצה להצליח ולגבור על מתחריו מחויב לתוכנית עסקית הכוללת את כל הפרמטרים החל משיווק, התנהלות מול לקוחות קיימים וזימון חדשים.

חושבים שאתם צריכים ייעוץ עסקי ובניית תוכנית שתייעל את הארגון ותשפר את הקיים? הגיע הזמן לדבר עם ADVISING ולהתייעץ על מה שחשוב בחיים!

תוכנית עסקית – מה הכי חשוב לדעת?

במסגרת בניית תוכנית עסקית חשוב ביותר להתייחס להיבט הכלכלי והפיננסי. בשלב הראשון חשוב לבנות תוכנית שחלק גדול ממנה זה המודל העסקי המפרט את כל ההכנסות וכן ההוצאות של הארגון. כמו כן, בין היבטי התוכנית יכללו גם ענייני תזרים המזומנים שהוא קריטי ביותר לארגון ובלעדיו שום ארגון עד כמה שינסה להתנהל נכון ייפול בסופו של דבר להשלכות הגירעון.

בין היתר, תכלול התוכנית גם את ההיבט של ההשקעה, האם יש ואפשר להשיב את סכום ההלוואה שהעסק לקח? כמה זמן זה ייקח והאם זה פוגע בהון העצמי הקיים? מה לגבי השקעה צפויה להרחבת עסק קיים או קניית מוצר חדש? גם על כך תדון התוכנית ותספק את התשובות המדויקות ביותר- הכול בכדי לקחת "סיכונים" שניתן לעמוד בהם.

תוכנית עסקית- ההיבט השיווקי

פרמטר נוסף שיש לדבר עליו הוא ההיבט השיווקי של הארגון. לפני שנכנסים לזה, בודקים את הדברים באמצעות סקר שוק, משייכים את הרכישות ואת השירות לקהל יעד מתאים ורק אחר כך משייכים את התקציב לשיווק שיניב תוצאות.

שלב נוסף בתוכנית יעסוק גם בעניין הבידול שהוא קריטי ביותר, כאמור כאן יעלה בפניכם היועץ הארגוני את השאלה במה העסק או השירות שלכם שונה משל האחרים ובמילים אחרות מה מבדל אתכם מכל השאר?

מתן מענה על שאלות הללו לא רק שיקל על הארגון אלא יניב תוצאות שאפילו אתם תופתעו בסופו של התהליך – ב2 מילים? אסטרטגיה מעל לכל ספק!

בסיכום דבר, עריכת תוכנית עסקית זה עניין מאוד סובייקטיבי ואין עניין קולקטיבי בכך, לכל עסק יש את הצרכים שלו ולכן חשוב מאוד לפני שיוצאים לדרך לבדוק את הדברים לעומקם "ולציין אותם בתוכנית שמתאימה לארגון ולמוצר אותו אתם רוצים להציג בפועל.

בגדול בתוכנית יופיעו נושאים כמו מוצר, שירות, מודל עסקי, הכנסות צפויות, שוק פעילות, קהל יעד ועוד.

חושבים שאתם מוכנים לייצר שינוי? מוכנים לפרוץ לשוק לקוחות חדש שיגדיל את ההכנסות העכשוויות שלכם? ADVISING – עוזרים לכם לייעל, לשמור על הקיים ולהגשים את כל המטרות.

צילום: CANVA

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה