חידוש הגינה – איזה פרחים לשתול בקיץ?

חידוש הגינה – איזה פרחים לשתול בקיץ?

בעליה של גינה?

מי שאינו בעל גינה, בוודאי מקנא בכם עכשיו, ואינו יודע כי כרגע, בדיוק עכשיו, אתם נתונים באחת מהדילמות הגדולות ביותר שבפניה ניצב כל מי שיש לו חצר או גינה פרטית משלו – איזה פרחים לשתול בקיץ? הקיץ הישראלי אינו קיץ כיפי לצמחים ולפרחים – השמש הקופחת מגבילה את שעות ההשקיה ומצמצמת אותן לזמן שלאחר שקיעת החמה. מצד שני, פעולות העידור, העישוב והגירוף עצמן מתישות דיין במהלך היממה, כך שבאופן טבעי, הטיפול בגינה זולג לשעות הערב הקרירות מעט (אבל רק מעט!) יותר. את הפרחים של הקיץ תוכלו לשתול בצד שביל הגישה המוביל לבית, בערוגות שבגינה, מסביב לפינת הישיבה, או, במקרים של הצמחים אוהבי השמש, באזורים שנהנים מאור השמש במהלך היום.

מה חשוב לדעת ולעשות לפני ששותלים את צמחי ופרחי הקיץ?

לפני שאתם שותלים צמחים חדשים, חשוב לאוורר ולתחח את האדמה, לעשב אותה מהעשבייה המיותר ולדשן אותה על ידי זה שאתם מערבבים בתוכה קומפוסט. גם מיד לאחר שתילת הצמחים, אסור לכם לשכוח להשקות אותם בצורה שוטפת וסדירה, מאחר ולצמחים מסוימים מספיקים יום או יומיים נטולי השקיה, כדי לייבש אותם ולשמוט את ראשי הפרחים שעליהם.

טיפ נוסף –

הצמחים העונתיים מאופיינים במערכת שורשים מצומצמת יותר מאשר הצמחים הרב שנתיים. על מנת לגרום להם לפתח את השורשים הארוכים והיציבים יותר, כדאי למנן את ההשקיה ולהרגיל אותם למעט פחות מים מהנדרש. למרות שמרבית הצמחים הללו יכולים להסתדר אף ללא כל דישון, מוטב לפזר בערך באמצע העונה דשן גרגרי הפועל בשחרור איטי. דשן זה זקוק ללחות על מנת להתפרק ולהזין את האדמה, כך שהוא פועל את פעולתו בזמן השקיית הגינה.

איזה פרחים ניתן לשתול בקיץ?

למרות שהאפשרויות העומדות בפני בעלי הגינות המוצלות מצומצמות יותר, אולם, צמחים מסוימים, כמו בשמת הגינה, למשל, יצליח להיקלט ולפרוח בפרחיו הקטנים גם בצל, וכמוהו אף ההורטנזיות בעלות הפרחים המרשימים בגווני הכחול והסגול (ההורטנזיות, לדוגמה, זקוקות להשקיה מרובה – משהו שגם אותו יש לקחת בחשבון, בעת ההחלטה). בנוסף, עונת הקיץ מאפשרת לנו לטפח את צמחי התבלין העונתיים (לימונית, זעתר, מרווה, ריחן, נענע ודומיהם), ואפילו או לטפח גינת ירקות שמבוססות על ירקות אוהבי קיץ (כמו עגבניות, תירס, חצילים או עגבניות). כך, בד בבד עם טיפוח הגינה שלכם, תוכלו ליהנות מסלט ירקות שכולו (כולל עשבי התבלין) מגיע מהגינה שלכם. וזה, עוד מבלי לדבר על המראה משובב הלב והעין של העלים הירוקים השוברים את החמסין הישראלי…

מתלבטים עדיין בין הפרחים והצמחים הקיציים השונים?

תנו לנו, מקצועני הגינון של פרחי חודי, לעזור לכם בהחלטה!

למבחר המלא של העציצים הכנסו לקישור: https://www.chudyflowers.co.il/category/עציצים

תמונה: פיקסלס

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה