חוגי שחייה: הפיתרון המושלם לחופשת הקיץ

חוגי שחייה: הפיתרון המושלם לחופשת הקיץ

היום, הילדים מחכים בשקיקה לחופשת הקיץ כדי ליהנות מהזמן הפנוי ולהתפנק כך סתם מול המסכים בבית. עם זאת, יש הרבה פעילויות כיפיות שהילדים יכולים להתמכר אליהם במהלך החופשה. פעילויות שלא רק יעסיקו אותם, אלא גם יעזרו להם במאמצים שיצטרכו מן הסתם להשקיע בעתיד. אחת הדרכים לגרום לילדים שלכם להיות עסוקים בחופשת הקיץ בדברים שיביאו להם תועלת, היא ללמד אותם מיומנויות חדשות.

למה דווקא בחופשת הקיץ?

לימודי שחייה לילדים בחופשת הקיץ במסגרת חוגי שחייה הם הזדמנות נהדרת לרכישת מיומנות השחייה. זה זמן אידיאלי להתרכז בדברים שהם לא תמיד יכולים לעשות במהלך השגרה היומיומית שלהם. הקצב המהיר של הקיץ, והכיף לטבול במים קרירים בימים החמים, מציעים לילדים הזדמנות להתפתחות אישית משמעותית.

לימוד שחייה בקיץ יעזור לילדים שלכם להפיק את המרב מחופשת הקיץ שלהם, הם יסיימו את החופשה שלהם כשהם מצוידים טוב יותר לכול החיים.

אגב, דברים אלה נכונים לכול מי שלא יודע לשחות. לימודי שחייה למבוגרים מזמנים סוג של אימון גופני שיש לו יתרונות רבים על פני סוגי ספורט אחרים, לדוגמה:

  • הזדמנות לשריפת קלוריות רבות יותר מכול סוגי הספורט האחרים
  • אימון גופני שלא פוגע במפרקי הגוף, בונה סיבולת לב ריאה ועוזר להורדת הכולסטרול ולחץ הדם.

ולשחיינים שביניכם, שרוצים להתקדם ולשפר את סגנון השחייה שלהם, הצטרפות לאימון שחייה מאסטרס בהנחיית מאמנים מוסמכים, תביא אתכם גם לרמת כושר גבוהה, תוך חיזוק הגמישות וכוח הסיבולת.

למה חשוב שהילד שלכם ילמד לשחות?

למה חשוב שהילד שלכם ילמד לשחות? יש לכך המון סיבות, אבל החשובה ביותר היא: השחייה היא הספורט היחיד שיכול גם להציל את חייו.

טביעה היא עדיין אחת הסיבות הנפוצות ביותר למותם של ילדים בקיץ, וכולנו שמענו לאחרונה על המספר המטורף של ילדים שטבעו השנה בבריכות. לכן, היכולת לשחות היא מיומנות חיונית להצלת חיים.

סיבות אחרות – למה הילד שלכם צריך ללמוד לשחות?

שחיה היא כיף אדיר לאנשים מכל הגילאים, וילדים באופן מיוחד אוהבים להיכנס למים וליהנות. אבל זה לא רק כיף. שחייה מספקת גם המון יתרונות בריאים אשר יכולים לעזור לכם לשמור על ילדים בריאים ומאושרים בו זמנית:

  • השחייה שומרת על בריאות הלב והריאות של הילד, משפרת את הכוח והגמישות שלו, מגביר את הכושר הגופני ואף משפרת את האיזון ואת היציבה שלו.
  • דבר נהדר נוסף לגבי השחייה הוא שכל ילד בכול גיל ובכול יכולת, מסוגל לקחת חלק בפעילות זו, והיא נגישה יותר עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, מכול סוגי הספורט האחרים.
  • שחייה מספקת אתגרים ומתגמלת הישגים, מה שמסייע לילדים להפוך לבטוחים בעצמם ולהאמין ביכולות שלהם.
  • לילד שלכם יהיה שפע של הזדמנויות ליצור קשרים חברותיים ולצמוח בביטחון.

אבל בריאות, כיף וביטחון הם לא רק הסיבות בגינן הילד שלכם צריך ללמוד לשחות. לימוד השחייה פותח את הדלת למגוון של פעילויות אחרות.

הנה כמה סוגי פעילויות ספורטיביות שהילד שלכם יוכל לעסוק בהם אם ידע לשחות:

  • שיט קיאקים
  • שיט בקנו
  • צלילה
  • גלישת גלים
  • טריאתלון
  • סקיפר ביאכטה

איך השחייה יכולה לתרום לילד ההיפראקטיבי?

הורים לילדים עם הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות, יודעים שלא פשוט להתמודד עם הפרעות התנהגות אלה במהלך חופשת הקיץ, כשרוב הזמן הילד משועמם ואין לו מה לעשות.

לימודי שחייה יכולים לא רק להעסיק אותו מספר שעות בשבוע, אלא גם לתת לו כלים לחיים שיאפשרו לו לשלוט בהפרעות ההתנהגות, המתבטאות בין היתר בחוסר מודעות לסביבה או נטייה למצבי רוח וכעסים.

שחייה, כמו כל פעילות גופנית, מעוררת את הנוירוטרנסמיטרים במוח, חומריים כימיים כגון דופמין, אשר תומכים בתפקוד המערכת העצבית. אנשים עם מהפרעת קשב וריכוז, סובלים לעתים מחוסר בנוירוטרנסמיטרים. מסיבה זו, השחייה יכולה לתרום רבות לילדים עם הפרעות התנהגות, לדוגמה:

  • שיפור המוטיבציה
  • שיפור פעילות המוח
  • שיפור הזרמת האנרגיה

השחייה היא מיומנות שכאשר היא נלמדת, נדיר מאוד שאי פעם היא תישכח, והיא פתוחה לאנשים מכול הגילים. תארו לעצמכם שקיימים בעולם אירועי שחייה עבור אנשים שעברו את גיל 100, וכמה מהשחיינים המאסטרים שעדיין שוחים, עברו את הגיל הזה.

זכרו! אתם לא יכולים להיות כל הזמן לצדו של הילד שלכם. לימוד שחייה עשוי להציל יום אחד את חייו.

המאמר נכתב באדיבות 2Swim – בית ספר ללימודי שחייה לילדים ומבוגרים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה