*חג חנוכה – שמן למאור*

*חג חנוכה – שמן למאור*

אב ובנו טיילו על המזח, פנה הבן אל אביו ושאלו: "אבא, מה מיוחד כל-כך בנס פך השמן שבגללו אנו מדליקים שמונה ימים נרות חנוכה?"

הוציא האב מתרמילו זית והשליך אותו אל הים, אט אט הזית שקע במצולות. לאחר מכן הוציא בקבוק שמן זית ושפך מעט שמן אל הים והשמן צף על פני המים.

הילד לא הסתיר את סקרנותו ושאל את אביו: "אבא, איך מה שעשית עונה על שאלתי?"
הסביר לו אביו: "גדולת האדם היא שאף אם הוא יהיה כטיפה בים סוער, לעולם הוא לא יתערבב עימו. הניצחון של האדם הוא ניצחון רוחני, לא גשמי, הניצחון שלו הוא בשמירת הערכים – בזמן שהמציאות כולה סוחפת אותו אל מקומות אחרים…

מלכות יוון לא רצתה להרוג את הגוף של היהודי כי אם את נשמתו, גם הם הבינו מה חשוב באמת, לא הגוף המתבלה עם השנים, אלא הנשמה הניצחית… זהו המיוחד בנס פך השמן, להוציא מהזית הגשמי את השמן הרוחני, "לכתוש" את עצמך עד להוצאת ה"שמן" הזך הטמון בך, שמן אשר צף מעל כל סחף…"

כולנו נמצאים בתוך "נהר" התאוות, נהר שוצף הסוחף אותנו אליו, ומנסה להטביע אותנו עמוק בתוכו. כדי לא להיסחף איתו אנו צריכים ל"כתוש" את עצמנו, להוציא את ה"שמן" שבעזרתו נצוף על פני נהר התאוות ולא נתערבב עימו.

גם היוונים העריכו את הנשמה, הם ידעו שהגוף הוא רק לבוש לנשמה, יום יבוא והוא יתבלה ויהפוך לעפר, מה שלא יקרה עם הנשמה שחיה לנצח נצחים.

במקום להשקיע את רוב היום בגוף המתבלה, תשקיע מעט יותר בנשמה שלך, תקדש את עצמך, תן לנשמה שלך יחס מועדף, אל "תאכיל" אותה רק באירועים מיוחדים.

זכור! הניצחון שלך בסופו של יום הוא שמירת הערכים, הצמדות לדרך האבות והמשכיות המסורת לדור הבא.

עשה את עצמך כשלהבת הנרות העולה מעלה מעלה תמיד, מאירה את החושך ומביאה חום ואחדות לעולם.

תשקיע בנשמתך היום והיא תאיר לך את הדרך אל העולם הנצחי השמור לך מיום היוולדך…

שבת שלום, חנוכה שמח ובשורות טובות אמן!

 

מאת: אילן אבו 054-2325950

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה