זכויות תושב חוזר מעל 10 שנים 

זכויות תושב חוזר מעל 10 שנים 

תושב חוזר מוגדר כאזרחי ישראלי שבעבר התגורר בארץ, אבל עבר לגור בחו"ל למשך פרק זמן מסוים ועכשיו הוא מבקש לשוב לישראל ולהיות תושב בארץ. במטרה לעודד חזרת חזרה של תושבי המדינה לגור בארץ, ממשלת ישראל מציעה הטבות מס בשיעורים שאינם מבוטלים, וחשוב להבין את המשמעויות. 

חברת לוגיסטיקה מתמחה, בין היתר במכלול זכויות תושב חוזר מעל 10 שנים, ונציגי החברה מלווים תושבים חוזרים בכל ההליכים הנוגעים למימוש זכויותיהם, כולל התנהלות מול רשויות המס השונות בארץ למיצוי הזכויות והחובות. 

הגדרת תושב חוזר 

לא כל אדם שיצא לחופשה בחו"ל, אפילו לפרק זמן ארוך למדי, יכול להיות מוגדר כתושב חוזר עם שובו לישראל. תושב חוזר מעל 10 שנים הוא אדם ששהה בחו"ל במשך עשר שנים ברציפות, למעט חופשות מולדת קצרות, ומגיע לו סל הטבות מהמדינה. תושב חוזר לארץ יהיה אדם שעומד בקריטריונים הבאים: 

  • אדם שיצא לחו"ל למשך עשר שנים ויותר, ובעבר הוגדר כתושב הארץ, יוגדר עם שובו לישראל כתושב חוזר ותיק, ויקבל סל הטבות מורחב כמו שמקבלים עולים חדשים 
  • יש לו אזרחות ישראלית בתוקף. 
  • מבוגר מגיל 17. 
  • התושב החוזר מצהיר על כוונותיו לחיות בישראל ולהגדיר אותה כמקום מגוריו העיקרי. 

אילו זכויות ניתנות לתושב חוזר מעל 10 שנים? 

תושב חוזר ותיק ייהנה מהזכות לפטור ממס למשך 10 שנים. לפני שאתם ממהרים להתלהב, חשוב לנו לציין שמדובר בפטור מתשלום מס הכנסה על הכנסות שמקורן מחוץ לישראל.  

זהו פטור גורף שכולל הן הכנסות אקטיביות והן הפאסיביות, כלומר אתם תוכלו ליהנות מפטור גם במקרים בהם אתם מניבים רווחים מהשקעות, מנכסים שונים או כל הכנסה שוטפת אחרת שהמקור שלה הוא לא בארץ.  

חשוב להבין שכשזה מגיע לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה על רווחים מנכסים, תוכלו ליהנות מפטור גם במידה ורכשתם את הנכס בחו״ל לאחר החזרה לארץ ולמשך 10 שנות הפטור.  

וזה עוד לא הכול. שימו לב: 

תוכלו ליהנות גם מתקופת הסתגלות של שנה לפני קביעת תושבות לצורך מס. כמו כן, במידה ויש בבעלותכם חברות זרות הפעילות בחוץ לארץ לא יחול עליהן מס באופן אוטומטי.  

זכות נוספת שתהיו זכאים לה היא תשלום מס על הפנסיה בשיעור שאינו עולה על שיעור המס אותו שילמתם במדינה הזרה שממנה חזרתם. 

מי זכאי לזכויות של תושב חוזר מעל 10 שנים? 

האנשים שזכאים  ליהנות מזכויות של תושב חוזר מעל 10 שנים הם תושבים יחידים שעזבו את הארץ וגרו במדינה זרה לתקופה של 10 שנים רצופות. חוץ מזה, תושב חוזר שחזר לארץ בין השנים 2007-2009 ייחשב גם הוא לתושב חוזר ותיק, גם במידה והוא גר במדינה זרה לתקופה של 5 שנים רצופות.  

אז לפני שאתם חוזרים לארץ, מומלץ להתייעץ עם חברת לוגיסטיקה שתסייע לכם לבדוק מראש האם אתם זכאים למעמד של תושב חוזר מעל 10 שנים, על מנת שלא תגלו שזה מאוחר מידי עבורכם להגיש את כל  אישורים כדי ליהנות מהזכויות. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה