זיכרון בסלון במית"ר נירים

זיכרון בסלון במית"ר נירים

ערב "זיכרון בסלון" התקיים במית"ר "נירים" בגבעת אולגה לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

"זיכרון בסלון" הינו יוזמה חברתית המאפשרת לציין את ערב יום השואה בצורה משמעותית וייחודית. במסגרת המיזם אירח מית"ר "נירים" את  איש העדות יצחק הוכברג, שסיפר את סיפורו האישי וריגש את הנוער אשר נכח בערב. יצחק סיפר כיצד ניצל מידי הנאצים ואת מסע חייו מגיל 6 ועד הגעתו לארץ ישראל ומציאת חלק מקרובי משפחתו שהצליחו להינצל.

הערב הופק בשיתוף מחלקת הנוער של אגף הרווחה בניהולה של ורדה ביטון, מתנ"ס גבעת אולגה, יחידת הנוער של המתנ"ס וחיילי פרק משימה המבצעים שנת התנדבות בעיר במסגרת שירותם הצבאי.

במהלך המפגש נערך שיח פתוח עם יצחק על המניעים לעלייתו לארץ באנייה אקסודוס, החשיבות למגורים בארץ ישראל וחשיבות השירות בצבא. בסיום הערב ניתנה לו תעודת הוקרה על השיתוף והתרומה הגדולה והזכות לארח אותו בסלון המית"ר.

מית"ר "נירים" בחדרה נקרא על שמו של רס"ל ניר קריצ'מן שנפל בשנת 2002 במהלך פעולת שייטת 13. חבריו ליחידה החליטו להנציחו בפרויקט חינוכי ייחודי – עמותת "נירים" שהוקמה על שמו עבור בני נוער שנשרו, או נמצאים בסכנת נשירה ממסגרות החינוך.

מית"ר "נירים" בחדרה הינו מרכז יום תומך רב תחומי אשר פותח, מפוקח וממומן על-ידי השירות לשיקום נוער במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים בשיתוף עם עיריית חדרה, והוא מהווה כלי התערבות ייחודי הנמצא על רצף השירותים הטיפוליים של אגף הרווחה בעיר לבני נוער.

מומחיות השירות לשיקום נוער במתן מענה רב ממדי לבני נוער, תוך שילוב מרבי של תשומות כלל המערכות הקהילתיות (המשפחה, שירותי טיפול, חינוך, בריאות, פנאי ותעסוקה), משמש רשת ביטחון קהילתית, לקראת החזרתם של בני הנוער למערכות משלבות בקהילה.

לדבריו של שלומי פורקוש מנהל מית"ר "נירים" בחדרה, חלה עליינו החובה כאנשי חינוך וטיפול בפרט וכחברה בכלל, להעביר ולספר את ה"זיכרון" לדורות הבאים. ניצולי השואה הולכים ומתמעטים משנה לשנה ויבוא היום שבו בני הנוער לא יזכו להיפגש פנים אל פנים עם אנשי העדות ששרדו את הזוועות והתופת.

עוד מבקש שלומי להודות לזיוה היימברג מנהלת אגף הרווחה בעיר על התמיכה הרבה במית"ר "נירים" וראיית צרכי הנוער המטופלים במסגרת האגף בראש סדר העדיפויות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה