התמכרות לגראס וההשפעות השליליות שלה

התמכרות לגראס וההשפעות השליליות שלה

גראס, הוא למעשה הכינוי הנפוץ באמריקה, ובעיקר בארה"ב, לצמח הקנאביס. למעשה, האמריקאים לקחו מילה תמימה ("גראס" פירושו באנגלית הוא "עשב" או "דשא"), והסבו אותה, בקונוטציות שונות, לשימוש בקנאביס וחשיש על כל הנגזרות שלהן, בעיקר השליליות. עם זאת, בשנים האחרונות, בעקבות הפריחה במחקר ובייצור של מוצרים בריאותיים שונים מצמחי הקנאביס, בולך ומתפשט בעולם בכלל ובישראל בפרט, גם הצירוף "גראס רפואי", שמעניק בצורה כזאת או אחרת קונוטציה חיובית לסוג השימוש, שעשועי דווקא להיות הבעייתי ביותר. מה הופך את הגראס למומר ממכר? מהן הסכנות העיקריות בשימוש בלתי מבוקר בו? להלן התשובות.

גראס – מה זה בעצם

הגראס הוא, למעשה, החומר המוכר בישראל, כמו גם בארצות השכנות במזרח התיכון ובמזרח הרחוק, בשם חשיש, או מריחואנה. השם שונה, אבל החומר דומה, הן בהשפעה שלו לטווח הקצר והן בהשפעות המזיקות של החומר הזה לטווח הארוך. עם ההשפעות הללו  ניתן למנות השפעות בריאותיות זהות לאלה של עישון מאסיבי של סיגריות והן השפעות נפשיות, כולל גם שינוי האישיות של מי שצורך גראס במשך זמן ארוך.

מה שהופך את הגראס לחומר ממכר במיוחד, הינה כמות החומר הפעיל בו, המכונה THC. עם השנים, עלתה הכמות היחסית של החומר הזה בכל מנה של גראס, וההשפעה שלו הפכה להיות הרסנית במיוחד. בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת ניתן היה לצרוך גראס, ועדיין לשמור על איזון נפשי כל שהוא. נכון לימים אלה, נדרשת התערבות מאסיבית על מנת להיגמל לכל התמכרות לגראס ולפעמים זה דורש כמה וכמה ניסיונות גמילה עד שמצליחים.

הסכנות העיקריות של שימוש בגראס

למעשה, הסכנה העיקרית של השימוש בגראס הינה האופציה שהיא בהחלט אפשרית, ליצירת תלות מוחלטת בחומר הזה, קרי התמכרות לגראס. השימוש בגראס אמנם מסייע, בעיקר בתחילת הדרך, למי שסובלים מכאבים כרוניים ולבעיות פיזיולוגיות שונות. עם זאת, צריכה של גראס גורמת למוח להפסיק לייצר באופן עצמאי חומרים מרגיעים, כגון דופמין החיוני לגוף על מנת להילחם בתופעות שונות. עקב כך, עשויה להיווצר תלות מוחלטת של הצרכן בגראס, כש כדי כך שהאפשרות להיגמל ממנו הופכת לבלתי ריאלית.

סכנה נוספת של השימוש בגראס, בעיקר בצורת עישון שלו, זהה לסכנה האפשרית הקיימת והמוכרת מזה כמה עשורים, של השימוש בסיגריות. ההבדל בין שימוש בגראס לבין הסיגריות הוא שבשימוש בגראס הסיכויים לנזקים לגוף הם גדולים יותר. זאת, כיוון שמדובר בחומר מרוכז יותר, ובעשן שההשפעות שלו על הגוף מזיקות הרבה יותר מעשן תמים (יחסית) של סיגריה.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה