הצרת אף ללא ניתוח

הצרת אף ללא ניתוח

כשאומרים לכם שניתן לבצע הצרת אף ללא ניתוח זה קצת נשמע כמו חלום. הרי עד לא מזמן הפתרון היחידי שהיה קיים לאדם שלא מרוצה מהאף שלו הוא ניתוח אף, וההתערבות של הליך כירורגי בהרדמה מלאה, הכאבים שלאחר ההחלמה, המניעה מחזרה ישירה לשגרה ועוד פרמטרים אחרים פשוט מנעו מאנשים רבים לפנות לניתוח אף והותירו אותם עם חלום שלא בר מימוש, עד לרגע לזה. כיום ניתן לבצע טיפול לעיצוב ופיסול האף ללא התערבות כירורגית במינימום כאבים ומינימום זמן טיפול וזמן החלמה.

מה הוא עיצוב ופיסול האף?

עיצוב ופיסול האף מתבצע בטכניקות חדשות שמשתמשות בהזרקת חומרי מילוי לאזור הבעייתי באף או בטכניקות לייזר. שתי השיטות מביאות תוצאות נהדרות שמותאמות לסוגי אנשים שמעוניינים לשנות את המראה האסתטי של האף שלהם בתיקונים קטנים שיעשו הבדל משמעותי. חשוב לציין שהשיטות לא מקטינות את המבנה הכללי של האף ולכן אם יש איזה עצם גדולה ובעייתית והמטופל מעוניין בהקטנה משמעותית של האף יש לפנות בכל זאת לניתוח אף כירורגי. חשוב להבין שהטיפול מתבצע על בסיס "אשליה אופטית" שכן גם אם מראה האף לא יהיה פיזית קטן יותר התוצאה תהיה של מראה אף קטן יותר מהסיבה שהרופא המטפל בונה את האף ומעצב אותו בצורה כזו שנראית טובה יותר.

איך הטיפול מתבצע?

כמו שנאמר ישנם שתי שיטות טיפול עיקריות והן שימוש בחומרי מילוי או לייזר, לכל אחת את היתרונות שלה וכל אחת יכולה להביא לתוצאות מעולות שישנו את מראה המטופל לחלוטין. הטיפול עצמו נמשך 20 דקות ולפניו המטופל יקבל טיפול אלחוש כדי לטשטש את האזור, יש להישאר עם החומר למשך חצי שעה לפני הטיפול.

  • הזרקת חומרי מילוי – במהלך הטיפול הרופא מזריק חומר מילוי למקום הרצוי ומעצב אותו בצורה כזאת שתגרום לאף להיראות צר יותר. אז נכון זה נשמע כאילו מוסיפים חומר לאף ואיך זה בדיוק גורם לאף להיראות קטן וצר יותר, אבל הרופא משתמש במינימום חומר ומעצב את חומרי המילוי בצורה כזו שתתן מראה יותר צר בגשר האף או בקצה שלו. גם אם יש תוספת של חומר לאף והיא כביכול אמורה לגרום לאף להיראות גדול יותר, העיצוב והתוצאה הסופית עדיין נראים טוב יותר מהסיבה שהאף בעל גשר יותר אסתטי לעין בסוף הטיפול.
  • טיפול בלייזר – הצרת אף בלייזר מתבססת על העובדה שבחלל האף ובמחיצת האף יש רקמות ריריות שמכסות את השרירים. בעזרת הלייזר ניתן למתוח את השרירים הללו ולהשיג מראה של אף צר יותר ללא חומרי מילוי. אך שימו לב שהשיטה הזו מתאימה למי שרוצה להצר את השליש התחתון של האף מהסיבה שהלייזר פועל רק באזור הזה. לכן אם עדיין תרצו גשר אף צר יותר תצטרכו להשתמש בחומרי מילוי.

מה קורה לאחר הטיפול?

לאחר הטיפול התוצאה נשמרת לטווח של בין ארבעה חודשים לשלוש שנים ולגמרי תלויה בסוג העור של המטופל, בחומרי המילוי ובתוצאה המבוקשת. לאחר שהאף חוזר לצורתו המקורית או אפילו לפני, ניתן לחזור על הטיפול ולחדש את עיצוב האף. שימו לב שעצם העובדה שהטיפול הוא לא קבוע ורק זמני זה יתרון גדול. במידה ולא אהבתם את התוצאה בפעם הראשונה ותרצו לחזור למראה הטבעי או לעצב את האף בסגנון אחר, הטיפול הוא בר שינוי ולא קבוע.

בנוסף ישנם תופעות לוואי לטיפול אך הן ממש מינוריות וכמעט ולא מורגשות בניגוד לניתוח האף המסורתי. יכולות להיות אדמומיות, שטפי דם ונפיחות באזור המטופל שתעבור תוך מספר שעות עד מספר ימים, תתכן גם רגישות קלה באזור, וקחו בחשבון שקיים סיכוי מאוד נמוך לפגיעה בעור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה