הנגשת בית מפלסים לאנשים נכים

הנגשת בית מפלסים לאנשים נכים

כדי להגיע מקומה לקומה בבית בו אתם גרים, יש צורך במדרגות, אך מה עושים בני הבית שלא מסוגלים לטפס מדרגות (בין אם זה בשל הגיל המתקדם ובין אם זה בשל נכות או מחלה)? בדיוק לשם כך יש את המעלונים. מעלון הוא פתרון מתקדם אשר מאפשר לכל אדם לנוע במרחב לרוחבו ולאורכו – גם כאשר מדובר על בית מפלסים. במאמר זה נספק לכם את המידע הרב ביותר אודות מעלונים והתאמתם לצרכים ולמבנה הבית שלכם.

סוגי המעלונים אותם אתם יכולים לרכוש

היה והגעתם להחלטה לרכוש מעלון, כדאי שתכירו קודם לכן את סוגי המעלונים ורק אחר כך תשקלו מי מהם מתאים לכם ביותר, הן מבחינת הצורך, הן מבחינת המחיר והן מבחינת מבנה הבית.

  • מעלון קו ישר – מיועד לאדם אחד אשר יעלה גרם מדרגות בישיבה. המעלון מיועד למעלה מדרגות בקו ישר ללא עיקולים וללא סיבובים.
  • מעלון מתעקל – מעלון שיכול לשאת אדם בישיבה בגרם המדרגות גם אם הן מתעקלות ו/או סיבוביות.
  • מעלון משטח מדרגות מתעקלות – מעלון אשר מסוגל לשאת אדם עם כיסא גלגלים במעלה המדרגות ובמקביל יכול המעלון לנוע בעיקולים, לשנות זווית ואף לנוע בעיקולים.
  • מעלון משטח מדרגות ישרות – מעלון זה מתאים בעיקר לאוכלוסייה שמתניידת בכיסא גלגלים. מעלון משטח מדרגות יכול לשאת אדם אחד על גבי כיסא הגלגלים שלו בגרם המדרגות. המשקל המקסימאלי של המעלון הוא עד 300 ק"ג.

חשוב לבחון את תקופת האחריות אותה תקבלו עבור כל מעלון, לבדוק מה ההליך בכל הנוגע לתקלות אותן יש לתקן ובטח אם הן משביתות את פעילות המעלון. לאחר שתקבלו את כל התשובות וכמובן במידה והצעת המחיר אותה קיבלתם עומדת בקנה אחד עם יכולתכם הכלכליות, זה הרגע לבצע את הרכישה שעתידה לאפשר לכם איכות חיים טובה בכמה מונים.

מרבית מהאוכלוסייה שמתקשה לעלות במדרגות וטרם רכשה כלי עזר לכך, מסדרת את חייה כך שהקומה הראשונה היא הקומה "היחידה" והמרחב בו הם חיים. הם ישנו בקומה הראשונה, יבשלו בקומה הראשונה, יצפו בקומה הראשונה ובכלל, מבלי לעלות לקומה השנייה כך שהם בעצם חיים בבית בו מספר מפלסים אך הם שוהים במפלס הראשון בלבד. כדי לאפשר להם נגישות ליתר המפלסים בחלל, נכון להתקין מעלון אשר ישמש אותם בכל נקודת זמן. תפקיד המעלון הוא לסייע לאדם בעל מוגבלויות פיזיות להגיע ממקום אחד למקום אחר בקלות יחסית ומבלי לאפשר למוגבלות הפיזית למנוע ממנו לבקר ולהשתמש ביתר החללים בביתו.

לסיכום – אם אתם או מי מבין משפחתכם סובל ממוגבלות פיזית, זה הזמן לאפשר לו נגישות נוחה ויעילה בתוך המבנה בו הוא מתגורר. מעלון הוא פתרון אולטימטיבי לסובלים מנכות זו או אחרת והוא שמאפשר נגישות מקסימאלית נוחה ובטיחותית. לכל אדם המעלון המתאים לצרכיו האישיים הן מבחינת התקציב, המבנה והנכון ממנה הוא סובל.

תמונה: אתר "רמפה מעליות"

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה