המספרה של חן כהן

המספרה של חן כהן

טובים השניים

עסקי הטיפוח מזמן חצו גבולות ונהיו נגישים יותר עבור כולנו. סביר להניח שלכל אחד מאיתנו יש החבר, שכבר מהתיכון תפס מכונת תספורת ודאג ל"לוק" של ילדי השכונה, או הבחורה המוכשרת שכולן העמידו את אצבעותיהן בתור, כדי שתמרח אותן בלק.
פגשנו את חן כהן וקסם יוספיאן, בני 21 מבית אליעזר, זוג מקסים שעובד ביחד. מספרה וטיפוח – אצלהם בבית.

ספרו לי, למה לעשות את זה בבית ולא לפתוח עסק רציני, בעיר כמו רוב המספרות?
"קודם כל אני עוד בצבא" (חן), "זה קשוח לשלם שכירות ולהחזיק עסק בזמן כזה. אבל זה פחות זה, יש המון יתרונות כשהעסק הוא בבית."

איזה יתרונות למשל?
"קודם כל אנחנו בבית אליעזר, שכונה מרוחקת מהפקקים של העיר. נוח מאוד להגיע אלינו, גם מבחינת חניה. אנשים מעדיפים להגיע לפה מאשר לעיר. יש לנו לקוחות שמגיעים מנתניה והסביבה כי זה פשוט מהיר יותר ואין עומס על הכבישים.
אנחנו גם מקבלים כמעט בכל שעה, לפי הזמנות מראש. לקוחות יגיעו לתור שלהם ויקבלו את הטיפול מיד, לא יחכו שעה או שעתיים בתור, כולם עברו את זה, את ההמתנה הנוראית אצל הספר. מההתחלה אמרתי שאצלי זה לא יהיה ככה. לפעמים אני מסיים לספר ב19:00 ופתאום לקוח מתקשר ב23:00 ואין לי בעיה לקבל אותו, זה לא שצריך לפתוח את החנות או משהו, הכל כאן."

יש לך דוגמא ללקוח שהגיע בשעה כזו?
"ביום כיפור האחרון התקשר אליי החזן של בית הכנסת, כולו בלחץ באמצע ההכנות, שעה לפני כניסת הצום. הוא ניסה להתגלח לבד וקרתה איזושהי פאדיחה שהוא היה חייב לתקן כדי להגיע מסודר לבית הכנסת. מיד קיבלתי אותו וסידרתי לו את הזקן, סיפרתי אותו כמו שצריך וככה הוא הגיע מתוקתק לבית הכנסת. הוא למשל הגיע ממרכז העיר, רוב המספרות גם סגורות בשעות כאלו."

איך זה לעבוד ביחד עם בן הזוג?
"הכי כיף שיש! שנינו נהנים מאוד מהעבודה, יש פה אווירה מאוד מאוד כיפית."

אפשר להגיד שיש לכם שילוב מושלם.
"לגמרי. קודם כל שנינו באותו ראש מבחינת העבודה. אנחנו משרים אווירה טובה ביחד. שנינו עובדים גם באותה צורה, שומרים מאוד על הניקיון. אין מצב שאחד מאיתנו ישאיר מלוכלך לשני.
אנחנו גם משלימים אחד את השני. הלקוחות הם של שנינו. נשים שמגיעות לקסם לעשות ציפורניים יעשו אצלי פן בשיער. וגם להיפך, גברים שמגיעים אליי להסתפר יעברו אחר כך אצל קסם לעשות גבות או מסיכה לניקוי הפנים."

איך שעות העבודה?
"תלוי בלקוחות, עובדים לפי קביעת תורים. היום אם תלך להסתפר, או אם בחורה רוצה ללכת לעשות ציפורניים, סביר להניח שהיא לא תוכל להיכנס ישירות איך שהיא מגיעה. תצטרכו לחכות 40-50 דקות בתור. אנשים קובעים פה מסודר שעה מגיעים ומקבלים טיפול."

למה לא לפתוח מספרה במקום גדול, אם כבר מצליח לכם?
"שמע, האווירה שיש לנו כאן לא תהיה אם נעבור לעיר. יש פה אווירה משפחתית, אווירה של בית. אם לקוח יתקשר אליי ב23:00 בלילה אני אקבל אותו. אם העסק בעיר אני כבר לא נמצא בשעה הזו, איך אקבל אותו? זה יתרון שיש לנו על פני אחרים, ברגע שאני פותח חנות בעיר אני מבטל את היתרון הזה.לפעמים אני יכול לסיים את היום ב19:00 בערב, להתקלח לאכול להתארגן ויתקשר לקוח פתאום ב00:00 בלילה. אין לי אינטרס לא לקבל אותו, לא צריך לפתוח שום מקום, זה פה. הוא בא אליי. גם כלכלית, פה אין שכירות, ארנונה."
ומבחינת מחיר? אתם תחרותיים?
"אנחנו מאוד זולים. תספורת לגבר עולה 30 ש"ח. רוב המקומות זה 40-50 שח לתספורת. אני יכול להרשות לעצמי כי יש הרבה הוצאות שאנחנו חוסכים כשאנחנו פה בבית.
חוץ מזה יש לנו דברים שאין במספרות אחרות. אנשים מחפשים היום ללכת למספרה ולסדר את כל הפנים לא רק השיער. עושים שעווה, פינצטה בגבות, מסכה לשחורים. אצלנו יש הכל, בנאדם יוצא חדש לגמרי מפה. אנחנו מוכרים גם מוצרים נלווים כמו וקס, או ספריי לשיער."

לאן אתם רוצים לקחת את העסק? איפה אתם רואים את עצמכם 5 שנים מהיום?
"רוצים להישאר פה. אבל אי אפשר באמת לדעת, אולי עוד חמש שנים נהיה נשואים, ילדים, יהיו עוד שיקולים. אולי לא נגור פה בכלל.
אבל אנחנו מאמינים שמי שמרוצה מהעבודה שלנו יגיע לאיפה שנהיה. אנשים אוהבים אותנו, נהנים מהשירות, באמת שאנחנו מנסים לתת הכל. לא נותנים טיפול ויאללה סלאמת עד הפעם הבאה, אנחנו פה תמיד בשביל הלקוחות, אם לא מרוצים ממשהו אנחנו תמיד פה לשמוע ולתקן."

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה