היתרונות של הדרכון הפורטוגלי

היתרונות של הדרכון הפורטוגלי

בשנים האחרונות ישראלים רבים גילו את היתרונות של הדרכון הפורטוגלי – וחלקם כבר מנצלים אותם. כדאי לציין כי בתחילת שנת 2020 שקלה ממשלת פורטוגל לבטל את המסלול שמאפשר לישראלים קבלת דרכון של המדינה. אמנם בסופו של דבר החוק שמקנה זכאות לדרכון לצאצאי יהודי פורטוגל נשאר בתוקף, אבל אף אחד כמובן לא יכול להבטיח שגם בעתיד זה יהיה המצב, ולכן ההמלצה לכל מי שרוצה ליהנות גם כן מיתרונותיו של הדרכון הפורטוגלי היא להקדים ולעבור את התהליך הרלוונטי.

יתרון ראשון – אפשרות לחיות באופן חוקי בפורטוגל

פורטוגל היא לא המדינה העשירה ביותר באירופה, אבל היא כן מציעה חיים עם איכות גבוהה למי שבוחר לעבור אליה. הנופים היפים, השלווה שמאפיינת את החיים במדינה הצמודה לספרד לחופי האוקיינוס האטלנטי והחביבות של האנשים – כל אלה הופכים את פורטוגל למקום שכדאי לשקול לחיות בו, בין אם לפרק זמן של שנה-שנתיים ובין אם לתקופה ארוכה יותר.

יתרון שני – אפשרות לעבוד במדינות רבות באירופה

]פורטוגל הצטרפה לאיחוד האירופי ב-1986. בהתאם דרכון פורטוגלי הוא דרכון אירופאי לכל דבר, וכמו כל דרכון אירופאי הוא מאפשר לעבוד באופן חוקי בכל המדינות השייכות לאיחוד. בסך הכל מדובר נכון ל-2020 על 27 מדינות, כולל צרפת, איטליה, בלגיה, הולנד, דנמרק, קרואטיה, גרמניה, אירלנד, סלובניה ועוד.

אפשרויות התעסוקה בזכות הדרכון הפורטוגלי רבות מאוד. אופציה אחת היא עבודה זמנית לצעירים בראשית דרכם המקצועית – למשל מכירת מוצרים שונים. אופציה נוספת היא משרה שמהווה חלק ממסלול הקריירה – למשל בתחומי ההנדסה, הכלכלה, המשפטים, הרפואה ועוד. רמות השכר הגבוהות, בעיקר במדינות העשירות של היבשת, מבטיחות הכנסה יפה מאוד כך שאפשר לחזור לארץ לאחר פרק זמן מסוים עם סכומי כסף משמעותיים.

יתרון שלישי – טיולים בארה"ב ללא ויזה

יתרון נוסף של דרכון פורטוגלי שקורץ לישראלים רבים הוא האפשרות להיכנס לארצות הברית כתיירים (לפרק זמן של עד 3 חודשים) בלי להידרש לתהליך המסורבל של הוצאת ויזה. גם למדינות אחרות בעולם אפשר להיכנס עם הדרכון הפורטוגלי בלי ויזה, ואפילו מדינות שלא פותחות את שעריהן בפני ישראלים יקבלו אתכם אם תציגו דרכון של פורטוגל (במקרים אלה, באופן טבעי, חשוב לבחון היטב את כדאיות הטיול).

יתרון רביעי – לימודים במחיר מוזל

יתרון רביעי של הדרכון הפורטוגלי – שהזכאות לו נקבעת קודם כל בהתאם לשם המשפחה, כשעל-פי הערכות שונות כ-2 מיליון ישראלים יכולים להגיש בקשה – הוא לימודים באוניברסיטאות אירופאיות במחיר נמוך מאוד. ברחבי היבשת המבוססת ישנם לא מעט מוסדות לימוד שמתאפיינים מצד אחד ברמת לימודים גבוהה במיוחד ומצד שני עלות רכישת ההשכלה עבור בעלי דרכון אירופאי הינה נמוכה. בדרך זו תוכלו למנף את עצמכם, ותוך כדי לזכות בחוויות מהנות בזכות הלימודים בעיר אירופאית יפה וההיכרות עם מקומות חדשים ואנשים חדשים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה