היתרונות של גרניט פורצלן

היתרונות של גרניט פורצלן

בעיצוב הבית חשוב לשים דגש על החומרים הנבחרים לחלל, העמידות שלהם, התחזוקה שיש להשקיע בשמירתם וכמובן – במראה ובתרומתם ליצירת האווירה המבוקשת.

גרניט פורצלן נחשב לאחד החומרים האהובים בריצוף וחיפויים לבית וכן לחללים נוספים דוגמת משרדים, לובאים של בניינים וכדומה.

מה יש בגרניט פורצלן שמיצב אותו בפסגת החומרים המבוקשים?

מבחר אינסופי של עיצובים

היופי בגרניט פורצלן הוא שניתן ליצור ממנו כל עיצוב העולה על הדעת, לפי תוכנית האדריכל או חזון המעצב. הוא ניתן לעיבוד למגוון רחב של צבעים, גדלים, עוביים וגימורים. הוא בעצם אריח קרמי בעל צביון אלגנטי. ה-DNA שלו כולל ריכוז גבוה של גרניט, קריסטל וקוורץ שמקנים לו את המראה המעודן וגם את החוזק שדרוש להנחתו על הרצפה. קל לחתוך אותו בדיוק רב ולכן הוא מייצר מראה אחיד ביותר. כמובן שהגמישות הטכנולוגית מאפשרת היום להמציא את הגרניט כל פעם מחדש במראה מלוטש, במרקם מחוספס, בעיבוד משי, הדפסים שמעניקים לו חיים ואפילו במראה המדמה חומרים אחרים כמו עץ.

עמידות ללא תחרות

העמידות משחקת תפקיד חשוב בבחירה ביישום אריחי גרניט פורצלן ולכן, בבתים עם תנועה רבה או בשטחים בהם רוצים לשמור על עמידות מתמשכת, נהוג לבחור בחומר זה. האריחים עמידים בפני כתמים ושריטות וגם בעומס של רהיטים כבדים. גרניט פורצלן שעבר איטום וכתוצאה מכך פחות נקבובי ויותר צפוף בהרכב שלו. הוא כמעט אינו סופג פנימה מים תכונה שהופכת אותו לעמיד בפני רטיבות ולחות וכן בפני כימיקלים שונים. אידיאלי גם לחללים רטובים כמו מטבחים וחדרי רחצה.
בשל העמידות הגבוהה, האריחים רלבנטיים ליישום גם בתנאי חוץ כמו מרפסות, שבילי כניסה לבתים.

פשטות התחזוקה

בניגוד לחומרים אחרים, שדורשים טיפולי ייחודי, גרניט פורצלן קל מאוד לנקות. כל שצריך זה להשתמש במטלית לחה ו/או מעט מים על מנת לנקות אותו ולשמור על מראהו הרענן לאורך זמן. מומלץ מראש לרכוש גרניט שעבר ליטוש, איטום שהקנו לו שכבת הגנה נוספת וכך יוכל להתנגד לנוזלים ולשריטות ולכל מני השפעות פיזיקליות. אם אריח נשחק או נסדק, קל מאוד להחליף אותו באריח אחר.

ידידותיות לסביבה

הגרניט מבוסס על חומרים טבעיים ולכן אינו פולט חומרים מזיקים או כימיקלים, הם עמידים בפני חום ולכן גם בעלי חיסכון אנרגטי. כמו כן, הם נחשבים לחסינים בפני אש.

היות ואריחי גרניט פורצלן הם אריחים כבדים ומאסיביים יחסית (אם כי הדור החדש של האריחים קל משקל יותר), חשוב להקפיד על התקנה מקצועית בתהליך היישום. כמו כן, לבחור חברה המציעה את האריחים לאחר שעברו ליטוש או איטום ומציעה מגוון עשיר של אריחים בסגנונות שונים על מנת להתאים את האריח לקו הסגנוני המוביל בחלל.

גרניט פורצלן מציע עיצוב ארוך טווח בתחזוקה נמוכה ובעיצוב משגע – הבחירה הנבונה לריצוף של כל בית!

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה