היערכות עירונית לחורף

היערכות עירונית לחורף

במסגרת ההיערכות לחורף הקרוב מבצעת עיריית חדרה פעולות הכנה ברחבי העיר.

באמצעות מחלקת אחזקת כבישים מנקה אגף התפעול את מערכת הניקוז העירונית, תעלות ניקוז פתוחות אשר במהלך הקיץ הצטברו בהן עשבייה, ענפים, סחף ועוד.

כמו כן התבצע ניקיון גם במערכת הניקוז התת קרקעית, כולל בדיקה וניקוי של קולטנים (רשתות ניקוז), אשר בחלקם דבקו אדמה ופסולת קשה, והם מנוקים באמצעות ביובית.

במקביל מבוצע ברחבי העיר ניקוי מרזבים במבנים עירוניים, וכן מבני חינוך.

אגף החינוך מבצע ניקוי גגות ומרזבים בבתי הספר בעיר, וכן חיזוק מערכות הממוקמות על הגגות (דודים, קולטי שמש וכדומה).

אגף החינוך אף מנחה את מנהלי בתי הספר לבצע בדיקה בשיתוף האחראי העירוני על הבטיחות, על מנת למנוע מפגעים בטיחותיים העלולים לקרות בחורף.

אגף אחזקת גני ילדים שוקד בימים אלה על הכנת גני הילדים לחורף. בין היתר זופתו גגות, ובמסגרת טיפול מונע רוצפו שבילים, ובוצעו פעולות לאיתור מפגעים נוספים. כמו כן, מבוצע גיזום בעצים הסמוכים לגני ילדים ובתי ספר, ובשכונות העיר, למניעת קריסה ונפילת ענפים במקרה של רוחות עזות.

העירייה קוראת לתושבי העיר לבצע פעולות מניעה גם בשטחיהם הפרטיים. בין היתר מומלץ  לבדוק דודים, קולטני שמש, צלחות לוויין וכדומה, המותקנים על גג מבנה המגורים, וזאת כדי למנוע מהם להתעופף ברוחות העזות.

עיריית חדרה פועלת ביחד עם רשות הניקוז גם למניעת הצפות בנחל חדרה, וכבר בוצעו פעולות רבות כדי למנוע עליית הנחל על גדותיו.

בין היתר, הורחב חתך הנחל, נעקרו עצים שסתמו את אפיקו. בנקודות התורפה והפיתולים לאורך הנחל בוצעו עבודות ייצוב הפיתולים, כולל הנחת בולדרים (אבנים גדולות) לאפשר זרימה חופשית.

חתך הזרימה הורחב, ובכך הוגדל כושר ההולכה בקטע של כביש 4 הישן.

זאת ועוד, בימים אלה מסתיימות העבודות להעתקת קו הביוב של אור עקיבא, שהיווה מחסום גדול בתוך הנחל, ובכך תתאפשר זרימה חלקה של המים.

גם כביש יוליאנה נסלל באופן שנלקח בחשבון נושא ההצפה, והוא הוגבה מעל השטח.

כל זאת ועוד מבוצע במסגרת תוכנית שמיישמות העירייה ורשות הניקוז כדי להגן על העיר חדרה מעליית הנחל על גדותיו מאזור כביש 2 ועד אזור חיבור הנחלים במועצה אזורית מנשה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה