החזר מס לתואר אקדמאי

החזר מס לתואר אקדמאי

האם יש לכם תואר? כנראה שמגיע לכם החזר מס בגינו.

שנת 2005 ראתה תפנית בנושא מס הכנסה ועל מנת לעודד לימודים בהשכלה גבוהה, רשויות המס  אפשרו לסטודנטים לקבל נקודת זיכוי לכל סטודנט שלמד וסיים לימודים באחד ממוסדות הלימוד להשכלה גבוה – המוכרים בישראל.

איך ניתן לקבל את נקודת הזיכוי?

יש לציין נקודת זיכוי זו מוגבלת בזמן, ניתן לנצל אותה בששת השנים הראשונות לאחר סיום הלימודים וקבלת תעודת התואר. ניתן לקבל נקודת זיכוי אחת מתום הלימודים ולקבל זיכוי במשך שנה אחת בלבד לכן כדאי לנצל את הזיכוי הנ"ל השווה ערך לאלפי שקלים.

שוויה של נקודת זיכוי   אחת שוות ערך ל- 218 שקלים בחודש, אלפי שקלים במצטבר.

לאותם סטודנטים שלא הצהירו על תואר במקום העבודה ולא קיבלו את נקודת הזיכוי בשוטף, יכולים לקבל החזר מס ממס הכנסה על אותה שנת מס בששת השנים שלאחר סיום הלימודים, בתום תקופה זו לא תהיה אפשרות לקבל החזר מס בגין התואר.

אופן מימוש הזכויות בגין תואר

כל עובד שכיר במשק מחויב למלא טופס 101 במקום עבודתו, זהו הזמן להצהיר על סיום הלימודים והתואר ושאר פרטים אישיים כך שהנהלת החשבונות יוכלו לחשב לכם את הזיכוי ולקזז לכם מתשלומי המס החודשיים מתלוש השכר שלכם.

במקביל לטופס 101 ישנו טופס נוסף (טופס 119) בו אתם מצהירים על לימודי התואר, יחד עם העתק של תעודת סיום הלימודים אשר מועברים לפקיד השומה לחישוב הזיכוי. יש לציין שרשות המיסים מאפשרת קבלת נקודת זיכוי אחת לכל סטודנט עבור תואר ראשון.

מימוש וקבלת החזר מס

כפי שציינו מעלה, נקודת הזיכוי ניתנת באופן אוטומטי לאחר הצהרת הוצאת התואר. למרות זאת לא כל סטודנט מודע להטבות אלו ובעקבות זאת לא מצהירים על כך במקום העבודה. אז איך בכל זאת ניתן לממש את הזכות הזו?

על מנת שתוכלו לממש את נקודת הזיכוי והזכויות שניתנו לכם יש להגיש דוחות אישיים לפקיד השומה הקרוב ביותר לביתכם. דוחות אלו כוללים את כל ההכנסות וההוצאות שלכם במהלך השנה בנוסף למסמכים נוספים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לקבלת החזרי מס בגין התואר.

לא דרוש ידע רב בהוצאת מסמכים אלו, למרות זאת צריך לדעת למלא את הטפסים כראוי וזאת על מנת שתוכלו לקבל את מלוא זכויותיכם מרשויות המס. תוכלו להתייעץ עם איש מקצוע כגון יועץ מס, רואה חשבון או לפנות לחברה מקצועית שתבצע עבורכם את איסוף רוב הניירת והגשתה למס הכנסה כאשר את ההחזר תקבלו ישירות לחשבון הבנק שלכם.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה