החזון מתגשם: כך מיישבים את יישובי הנגב והגליל

החזון מתגשם: כך מיישבים את יישובי הנגב והגליל

בכל הנוגע אל מצב הדיור בישראל, נכון לשנת 2020 – לא נראה שהמצב משתפר. בתים פרטיים ודירות אשר נמצאות באזור המרכז, ואף באזורים מרוחקים יותר – מחירם יקר במיוחד. מה שמוביל לכך שרבים כבר וויתרו על החלום והכמיהה לדירה או לבית פרטי שיהיה כול כולו שלהם, ורבים מקבלים את הגזרה  כי הם יתגוררו בשכירות יקרה, לעד.

הבשורות הטובות הן, כי מי שידרים לאזורים כמו הנגב או יצפין עד הגליל, יגלה כי באזורים אלה מחירי הבתים הגיוניים יותר, בעוד שישנם עדיין ישובים שנחשבים כאלה, בהם המחיר של הבית הפרטי או הדירה אטרקטיבי ובר השגה.

מגורים זולים בצפון או בדרום, המשלבים קבלת מלגת לימודים – מתאפשרים על ידי "עמותת איילים", אשר הוקמה על ידי שני צעירים בשנת 2002 שהחליטו לעזור לאכלס ישובים בנגב ובגליל, זאת באמצעות הקמת העמותה. הפעילות של העמותה נועדה לחזק את מפעלי ההתיישבות באזור הנגב בדרומי והגליל הצפוני.

מטרותיה של עמותת איילים

עמותת איילים, אשר הוקמה על ידי מתן דהן ודני גליקסברג, מסייעת לספק מגורים מוזלים עבור סטודנטים שרוצים לעבוד, ללמוד וליישב אזורים כמו הגליל והנגב. העמותה פועלת באזורים כפריים (חלקם אף פסטורליים) כמו כפר עדיאל, שיזף, דימונה, אופקים, ירוחם, יכיני, באר שבע, נווה אור, מנחמיה, עכו העתיקה, כרמיאל וקריית שמונה. המגורים המוזלים מלווים במלגת לימודים עבור סטודנטים שיעבדו עם ילדים מעיירות פיתוח וישתתפו בפרויקטים של העמותה. הפרויקטים כוללים פיתוח האזור, שיפוץ מבנים, הקמת מועדונים נוער, בניית בוסתנים ובכך יישוב ותרומה לפיתוח אזורי הנגב והגליל, כך מציין מתן דהן.

כדי להבין את הפעילות של העמותה, חשוב לדעת כי היא פועלת בעיקר על פי העקרונות של דוד בן גוריון אשר בזמן מילוי תפקידו כראש ממשלה, עבר להתגורר באזור הנגב, תוך העברת מסר כי יש לפתח את יישובי הפריפריה. מאז, ישובים אלה נותרו אזורים שחייבים פיתוח החל מפיתוח אזורי מגורים והעלאת איכות החיים באזור, עד לפיתוח תעשייתי של האזור. בכך מפתחת עמותת איילים כפרי סטודנטים – אשר נמצאים בשיאם ומשלבים פעילות התנדבותית קהילתית חשובה עם פיתוח התיישבות באזור הפריפריה, בדיוק כפי שמקימיה, מתן דהן ודני גליקסברג רצו.

כיצד משתתפים בפרויקטים של עמותת איילים?

אם אתם צעירים או סטודנטים שרוצים באמת ליישב את הנגב והגליל, אם אתם יודעים עד כמה מרגיע המדבר של אזורי הדרום, או עד כמה מאזן ונעים הנוף הירוק של אזור הגליל – ייתכן כי השתתפות הפרויקט של עמותת איילים הוא בדיוק מה שאתם מייחלים לו! כדי להכיר את הפעילות של העמותה, מומלץ להיכנס אל אתר הבית שלה, שם ניתן לקבל פרטים נוספים על אודות הפעילות של העמותה, דרכי ההרשמה, התהליך ויצירת הקשר.

חשוב לדעת כי עמותות איילים, היא אחת העמותות הבולטות בתחום הפיתוח, והיא זכתה בפרס יגאל אלון למעשה מופת חלוצי לשנת 2007. בכך הפעילות של העמותה הופכת למבורכת, יעילה ומתאימה במיוחד עבור צעירים נמרצים שרוצים לדאוג לעתידם ולהתפתחות הסביבה בה הם חיים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה