הדרך הנכונה לטפל ברטיבות בקיר בבית קרקע

הדרך הנכונה לטפל ברטיבות בקיר בבית קרקע

רטיבות היא אחד מהפחדים הגדולים של הדיירים ומתקשרת להיווצרות של עובש, שמהווה מטרד אסתטי ובריאותי כאחד. יום אחד בהיר אתם מבחינים בכתמים שמטפסים על הקירות או בריחות לא נעימים שמבשרים על כך שבית הקרקע שלכם סובל מרטיבות.
אתם לא לבד. בעלי בתי קרקע רבים סובלים בדיוק מאותה התופעה המתרחשת מחדירה של מים כאשר זו יכולה לנבוע מסיבות רבות בין אם בעיות בצנרת ובין אם איטום ליקוי. הבעיה הנפוצה ביותר בבתים צמודי קרקע היא של רטיבות קפילארית כאשר מי גשמים או מים מחלחלים כלפי מעלה.
סימני היכר לתופעה מגוונים מהיווצרות של בועות ועד נפיחות ועיוות הקיר ויצירת בלאי שעשוי לגרום לריקבון והתפוררות. רטיבות שאינה מטופלת יכולה ליצור נזק רב שיעלה לכם בזמן ובכסף, שלא לדבר בבריאות. עובש למשל שהוא אחת מהתופעות הנפוצות המזוהות עם הבעיה יכול עם הזמן לגרום לקשיי נשימה, אלרגיה, זיהום פטרייתי, גרד בעיניים, שיעול, דלקת סינוסים וכאב ראש ולפגוע בטווח הרחוק במערכת החיסונית.

זהירות, רטיבות קפילארית לפניכם

אז מה עושים ואיך מתמודדים על רטיבות? בשלב הראשון חשוב לזהות אם אכן מדובר בה כאשר המצב מתעתע. יש בתים בהם ייראו היטב סימני רטיבות בקיר לעין המתבוננת בצורת גבישים, כתמים והריח הלא נעים בעוד בבתים אחרים יהיה קשה מאוד לזהות אם מדובר ברטיבות, אבל יתרה מכך, לאתר את המקור שלה וכאן נכנס לתמונה מכשור מקצועי מתקדם כמו צילום תרמוגרפי שעובד למעשה על שימוש במצלמות עם חיישנים המזהים הבדלי טמפרטורה וכך ניתן למפות גם את מקום הרטיבות המדויק ולטפל בו בצורה מדויקת וממוקדת. כמובן שיש מקומות שנחשבים לבעלי סיכוי גבוה יותר לרטיבות כמו מטבחים, חדרי רחצה וחללים שנוטים להתרטב אבל כדאי להשתמש בציוד מתקדם על מנת לוודא שמדובר ברטיבות ולהעריך את חומרת הנזק גם לצרכי ביטוח וטיפול.

דיפוזיה היא שם המשחק

על מנת לטפל ברטיבות חשוב לאוורר היטב את החללים ולשמור על דיפוזיה של לחות. חללים שסובלים מבעיות של רטיבות אינם רק חללים רטובים אלא גם כאלו שאינם אווררים היטב ועובש, למשל, עשוי להיווצר כאשר רמת הלחות גבוהה מ-55%. רטיבות נובעת באחוז גבוה מהמקרים מבעיות איטום. במקרים קיצוניים יהיה צורך לערב מומחים המגיעים עם ציוד מתקדם לייבוש הרטיבות וספיגת המים כולל פירוק האריחים למניעת המים שגורמים לרטיבות קפילארית, אבל לרוב ניתן יהיה לטפל בבעיה באמצעות חומרי איטום מקצועיים המבוססים על חומרים איכותיים שמסוגלים לשקם את המבנה, לפתור את הבעיה ולמנוע מהתופעה לחזור על עצמה בעתיד.

לאטום בדרך המקצועית ביותר

כך למשל, קיימת תערובת איטום המבוססת על אגרגטים ואחוז קטן של צמנט והיא מתאימה ליישום על קירות פנים וחוץ. היתרון הבולט הוא שהיא מאפשרת דיפוזיה של לחות, מונעת חדירה של מלחים ופלורסציה, נצמדת היטב לתשתית, מונעת יצירת עובש ועומדת בכל התקנים המחמירים. בנוסף, קיימת תערובת טיח נטולת צמנט שאידיאלית ליישום כגימור – הטיח מתאים לטיפול באזורים הסובלים מרטיבות הן בקירות פנים והן בחוץ, כאשר הוא נצמד היטב לתשתית ומאפשר דיפוזיה חזקה של לחות. כמו כן, יש קרמים על בסיס מים המחדירים לקיר באמצעות אקדח סיליקון שתפקידם למנוע את עליית המים והלחות.

יש לבחור היטב את החומרים ולקרוא את ההוראות – בין אם מדובר בשימוש ידני או במכונה. לוודא שהם אינם דליקים ובעלי אחוז גבוה של חומרים פעילים להשגת תוצאות. המטרה לאטום את הקיר ולשמור על איטום גבוה לאורך זמן לחלל נקי, מאוורר, אטום, בטוח ובריא יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה