הדברה בחדרה בדירה עם חיות מחמד – דגשים חשובים

הדברה בחדרה בדירה עם חיות מחמד – דגשים חשובים

בני אדם רבים חולקים את החיים שלהם עם כלב או חתול, ולפעמים גם שרקן, אוגר, חמוס וגם בעלי חיים פחות שגרתיים. כשלבית שיש בו חיית מחמד מגיעים חרקים ונדרשת הדברה, חשוב מאוד להקפיד על מספר כללים כדי שרק האורחים הלא רצויים ייפגעו ואילו הכלב או החתול יהיו בטוחים. הדגש הראשון הוא להזמין חברת הדברה בחדרה עם ניסיון ספציפי בעבודה בבתים עם חיות מחמד, והמלצות נוספות תוכלו לקרוא בהמשך העמוד.

הדברה ללא ריסוס

המלצה אחת לגבי הדברה בחדרה בבית שיש בו בעלי חיים היא להימנע ככל האפשר מריסוס. במאה ה-21 יש מגוון רחב של שיטות, ובהן מלכודות, קיטור חם, אדמה דיאטומית, הדברה ביולוגית ועוד.

כך לדוגמה אם המטרה היא להיפטר מעכבר או חולדה, במקום רעל – שבסופו של דבר עלול לפגוע גם בכלב או בחתול, למשל כשהם נחשפים לפגר של המכרסם – כדאי פשוט לבצע לכידה. באופן דומה ניתן לחסל חרקים שפוגעים במזון באמצעות מלכודות דבק שמושכות אליהן את החרקים ע"י פרומונים, ועוד אופציה היא קפסולות זעירות עם פיתיונות מורעלים (בתנאי שהן מפוזרות במקומות שלחיית המחמד אין גישה אליהם).

הדברה אורגנית

דרך נוספת לשמור על בעלי החיים שהפכו לחברים טובים של המין האנושי היא לבחור באופציה של הדברה אורגנית בחדרה. הכוונה היא לשימוש בחומרים טבעיים, או כאלה שמחקים חומרים טבעיים, כך שהכלב או החתול לא נחשפים לכימיקלים שעלולים להיות מסוכנים עבורם.

בהקשר זה חשוב להדגיש שבגלל שחיות המחמד קטנות יותר מאיתנו, גם חשיפה לכמות קטנה יחסית של חומרים בעייתיים מסכנת אותם מאוד. בנוסף הם קרובים יותר לרצפה, שם מרוכזים חומרי ההדברה ועלולים גם להתחכך בה או ללקק אותה – ולכן חובת הזהירות המרבית והעדפת שיטות הדברה ללא כימיקלים מסוכנים ככל שאפשר.

התייעצות עם וטרינר

במקרים שבהם אין ברירה אלא לבצע ריסוס, ולהשתמש גם בחומרים כימיים – למשל כשמתבצעת הדברת פשפשי מיטה בחדרה – מומלץ להתייעץ עם וטרינר מנוסה. כשמזמינים את השירות, ובפרט כשעובדים מול חברות שמקפידות על התנהלות בשקיפות מלאה כמו הדברות מיכאל ובוריס, אפשר לברר מהם החומרים הספציפיים שבהם ייעשה שימוש – ואז להבין בעזרת הווטרינר האם ישנה סכנה ממשית לכלב או לחתול. חברות הדברה מקצועיות יודעות לעבוד עם חומרים ברמת רעילות מינימלית ועדיין להעלים את החרקים באופן אפקטיבי.

ערנות גבוהה

אחרי ביצוע הדברה בחדרה בבית שיש בו בעלי חיים, חשוב להקפיד על הנחיות המדבירים ובפרט לוודא שחיות המחמד שוהות מחוץ לדירה במשך פרק הזמן שעליו המליצו אנשי המקצוע. לפני הכניסה בחזרה לדירה חשוב לאוורר אותה היטב. בימים הראשונים רצוי מאוד לשים לב לכל סימן חריג בהתנהגות של הכלב או החתול – ואם מזהים בעיה כלשהי, למשל שלשולים, חוסר תיאבון, אפאתיות, היפראקטיביות וכו', לפנות מיד לווטרינר.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה