האם תזונה נכונה משפיעה על השינה

האם תזונה נכונה משפיעה על השינה

עכשיו בתקופת החורף אין יותר כיף מלסיים את היום בפוך בשמיכה החמה, ולעיתים גם יהיה לנו חשק לשתות שוקו חם או לאכול משהו טעים לפני השינה. בהקשר לכך,  נשאלת השאלה האם התזונה שלנו יכולה להשפיע על איכות השינה והאם יש קשר בין שניהם.

באופן כללי, תזונה נכונה לאורך היממה, ובמיוחד לפני השינה, יכולה להשפיע על איכות השינה. מה זה אומר למעשה? ההמלצה הרווחת היא, למשל, לא לצרוך מזונות העשירים במלח וסוכר, במהלך היום, ובמיוחד לא לפני השינה, כדי לא ליצור צרבות וגזים, במהלך השינה, וכך לא לפגוע באיכות השינה. תזונה נכונה יכולה להשפיע על השינה בכך שאם נתרגל לתזונה נכונה ובריאה עבורנו, זה יוכל לסייע לנו לשינה טובה ובריאה, ללא התעוררויות במהלך הלילה. כלומר ליהנות משינה לילית איכותית ורציפה בעקבות צריכת תזונה נכונה ובריאה.

כדאי גם להימנע ממאכלים חריפים או ארוחות כבדות במסגרת התזונה היומית, במיוחד בזמנים הקרובים לזמן השינה. בכך זה יחסוך התעוררות לילית בעקבות צרבות, למשל. לכן ישנה חשיבות לתזונה נכונה ובריאה אשר היא, כאמור, יכולה להשפיע על איכות השינה. תזונה נכונה יכולה להשפיע על תחושה חיונית לגוף וגם להשפיע על שינה טובה יותר בעקבות גוף בריא יותר. יש הגיון רציונלי בכך, היות וככל שנקפיד על תזונה נכונה, במקביל לפעילות גופנית קבועה כגון ריצה או אימון, כך נקטין סיכון למחלות ולתחלואות שונות, הנובעות מצריכה מוגזמת של מזונות מעובדים או מזונות עתירי סוכרים ומלחים רבים מדי, המשפיעים לרעה על רמות שמנים וכולסטרול רע בגופנו. הקטנת סיכון לתחלואות על ידי תזונה נכונה תשפיע גם על בריאות טובה יותר וזה ישפיע על שינה טובה ורציפה לאורך זמן.

לפיכך, ניתן להבין שאיכות השינה מושפעת במידה משמעותית מהמזון שאנו אוכלים בשל היותו קשור למצב הבריאותי שלנו. יש לציין שבנוסף לתזונה נכונה, גם שביעות רצון ותחושת אושר כללית מהחיים, גם משפיעה על איכות השינה. כלומר, בסופו של דבר, תזונה נכונה ובריאות מנטאלית ישפיעו על איכות השינה ועל הבריאות הכללית של האדם. לכן חשוב להיות רגועים ולאכול היטב, במהלך היממה, כדי לקבל שינה רציפה וטובה, בלילה. אם חשבתם מה הסוד לשינה טובה ואריכות ימים אז למעשה התשובה היא תזונה נכונה בשילוב פעילות ספורטיבית קבועה ושביעות רצון כללית מהחיים. כל אלו יחדיו ישפיעו על איכות שינה מיטבית לאורך כל הלילה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה