האם שווה לקנות דירה להשקעה?

האם שווה לקנות דירה להשקעה?

שוק הדיור הישראלי נכנס לאחרונה למצב קיפאון, אך דווקא בתקופה זו יש הזדמנויות אטרקטיביות ויוצאות דופן עבור המשקיעים. השקעה בנדל"ן עדיין נחשבת לאטרקטיבית בגלל שלמשקיע אין אלטרנטיבות משתלמות, חשוב לזכור כי השקעה בבורסה התנודתית נחשבת למסוכנת, ובגלל הריבית הנמוכה אין טעם להשקיע בחסכונות ארוכי טווח. לכן, זה הזמן לרכוש דירה להשקעה במיקום מרכזי וליהנות מנדל"ן מניב המעניק תשואה גבוהה יותר מאפיקי השקעה סולידיים אחרים.

כניסת משקיעים מתוחכמים לענף

בשנתיים האחרונות שר האוצר כחלון נלחם במשקיעים ומנסה להבריח אותם משוק הדיור, כך למשל הוחלט על העלאת מס הרכישה וישנם ניסיונות להעביר את הצעת החוק על הטלת מס על דירה שלישית. ישנם משקיעים שנרתעו מההצהרות של שר האוצר, אך במקביל נכנסו לשוק הדיור משקיעים חדשים, ביניהם צעירים מצליחים המחזיקים במקרים רבים נכס להשקעה והם מעוניינים למנף את כספם וליהנות מאפיק השקעה סולידי לטווח הארוך, מביטחון כלכלי בתקופת הפנסיה ומאפשרות לממש את הנכס בעוד מספר שנים ברווח נאה.

כמו כן, משקיעים זרים החלו לרכוש נכסים ברחבי המדינה, ביניהם ניתן למצוא גם יהודים אמידים הרוכשים במיטב כספם דירות למכירה, בעיקר בירושלים. הסיבה לכך שיהודים אמידים מארצות הברית וממדינות נוספות רוכשים דירות להשקעה בירושלים היא הזיקה לעיר הקודש, כמו גם הזהות היהודית, החלום לגור בירושלים בעתיד וכדומה. יש לזכור כי משקיעים אמידים קונים נדל"ן בירושלים גם בגלל אטרקטיביות ההשקעה, אלו הם משקיעים מנוסים ומתוחכמים המנהלים תיק השקעות מגוון הכולל בין השאר נכסי נדל"ן. המשקיעים המנוסים בוחרים בקפידה את נכסי הנדל"ן, הם מחפשים דירות למכירה במיקומים מרכזיים בעלי זיקה יהודית בגלל הביקוש הגבוה מצד שוכרים איכותיים ואמינים, וכמובן הם מחפשים פרויקטים איכותיים המבטיחים להם ראש שקט ובטחון בהשקעה.

מדוע כדאי לקנות דירה להשקעה?

למרות הצהרות משרד האוצר ומומחים שונים, השקעה בדירה עדיין נחשבת לאטרקטיבית ומשתלמת כלכלית. אמנם, התשואה נמוכה לעומת העבר הלא רחוק, וככל הנראה עליית המחירים נבלמה, אך באמצעות רכישת דירה למכירה בירושלים המשקיע זוכה לתשואה של 3-4% בשנה, זו תשואה גבוהה באופן משמועתי בהשוואה לתשואה באפיקי השקעות אחרים.

בנוסף, רכישת דירה במיקום מרכזי ובעל ביקוש גבוה מצד שוכרים איכותיים, מבטיחה למשקיע כי הנכס לא יעמוד ריק תקופה ארוכה, ורוב הסיכויים כי מחיר הדירה בשוק ימשיך לעלות, במיוחד בערים בהם יש מצוקת דיור כמו בירושלים. לכן, רכישת דירה בירושלים נחשבת לאטרקטיבית במיוחד, ואין זה פלא כי יהודים אמידים מחו"ל בוחרים להשקיע בפרויקטים בעיר הקודש ולא בדירות במרכז או בפריפריה.

השקעה בדירה מהווה גם עוגן כלכלי עבור המשקיע, זו השקעה בטוחה המקנה שקט נפשי, בעיקר אם רוכשים דירה באזורים בעלי ביקוש גבוה ובעיר כמו ירושלים בה יש ריבוי טבעי משמעותי. כמו כן, הריבית במשק נמוכה וניתן לקבל מהבנקים הלוואות ומשכנתאות במימון גבוה לצורך השלמת עסקת הנדל"ן. לכן יותר מתמיד כדאי להשקיע בדירות ולהשכיר אותן לשוכרים אמינים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה