די לאלימות נגד נשים

די לאלימות נגד נשים

עיריית חדרה השתתפה ביוזמה לעמוד דקת דומייה לזכר 20 הנשים שנרצחו השנה, במחאה על התופעה הגואה של אלימות נגד נשים במדינה.

בהשתתפות ראש העיר, מנכ"ל העירייה, עשרות מעובדי ועובדות העירייה, נציגי ארגוני נשים, ותושבים, התקיימה המחווה בשעות הבוקר בדומה לערים ויישובים רבים אחרים ברחבי הארץ.

את היוזמה הארצית מובילה קבוצת נשים פעילות, ביניהן השחקנית יעל אבקסיס. את הצטרפותה של עיריית חדרה ליוזמה, הובילו אגף הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית חדרה, מועצת נשים וארגוני הנשים בחדרה.

על שולחן ברחבת העירייה הוצבו 20 נרות נשמה לזכר הנשים שנרצחו השנה, ולצידן קטעי עיתונות על מקרי רצח ואלימות נגד נשים.

משתתפי המחאה קראו לנשים לחדול מלהסתיר אלימות הננקטת נגדן, כמו גם הטרדות מיניות ומעשי אונס, ולהיעזר בשירותים העירוניים העומדים לרשותן כדי לחשוף את המעשים ולהיאבק נגדם.

בין הדוברים: מנהלת אגף הרווחה בעירייה זיוה היימברג, יועצת ראש העיר לקידום האישה רויטל פוקס, מנהלת המרכז לשלום המשפחה, יו"ר ויצו חדרה, וראש העיר אשר בשם העירייה גינה בחריפות את תופעת האלימות נגד נשים ובירך על האומץ של נשים בעת האחרונה לשתף בטראומות שחוו, גם אם אירעו לפני עשרות שנים. לדברי ראש העיר, תופעת האלימות אינה פוסחת על שום שכבה או מעמד, ולאחרונה מובילות נשים מהשכבה הבכירה את המגמה לחשוף את סיפוריהן האישיים ובכך הן מהוות דוגמה לנשים רבות אחרות.

יצוין גם, כי בעקבות מקרי הרצח של נשים בידי בני זוגן בשבוע האחרון, קיימה הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת דיון חירום בנושא רצח נשים ואלימות במשפחה. לדיון הגיעו בני משפחותיהם של קורבנות אלימות במשפחה כדי להשמיע את כאבם ולמחות על אוזלת היד בטיפול בנושא.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה