ביטוח רכב לפי קילומטר – האם זה באמת משתלם?

ביטוח רכב לפי קילומטר – האם זה באמת משתלם?

סביר להניח שבשנה האחרונה גם אתם נחשפתם לפרסומים בכל ערוצי התקשורת אשר מבשרים על עידן חדש של ביטוחי רכב, בין אם מדובר בחברת ביטוח דיגיטלית, לחברת ביטוח שיתופים או כזאת אשר תגבה ממכם לפי שימוש ברכב, אין ספק שמדובר במהפכה.

עד כמה המהפכה הזאת רווחית ומשתלמת ננסה להבין בשורות הבאות,

ביטוח רכב לפי שימוש

פוליסת ביטוח רכב לפי שימוש פועלת בצורה די פשוטה, ישנו חיוב קבוע חודשי נמוך מאוד, ומעל כך מתווספת פרמיה התלויה בגובה השימוש ברכב, אשר יקבע על ידי צ'יפ שיושתל ברכב ויעקוב אחר התנועה שלו.

עד כה נשמע פשוט, אך מה קורה במקרים של תאונות, גניבה, ושאר המיגונים הכלולים בביטוחי רכב קלאסים, האם גובה הכיסוי שונה מהרגיל בביטוח לפי שימוש?

הראל ביטוח לפי שימוש

הראל ביטוח רכב מציעה כיום לנהגים פוליסת ביטוח רכב לפי שימוש בתמחור משתלם לנהגים מבנינו אשר אינם זקוקים לרכב בשימוש עיקרי בבית או במידה ואתם גרים במרחק הליכה ממקום העבודה.

מתוך כוונה לבסס את הביטוח כ"רשות", מציעה הראל תשלום חודשי נמוך כך שבמידה ולא השתמשתם ברכב המבוטח, עלות הביטוח שתשלמו בסוף השנה יהיה מזערי עד כדי זניח לחלוטין.

בנוסף תתבקשו להתקין תוסף ממחושב לרכב אשר יהיה מחובר למחשבים של הראל ובכך יחשב את גובה הפרמיה אותה תצטרכו לשלם בהתאם לנסיעות שביצעתם.

הראל סוויץ מחירים

הראל סוויץ מבוססת בעיקרה כפוליסת ביטוח דיגיטלית ב100% ומציעה בנוסף גיבוי אנושי מצד סוכן ביטוח אישי לבחירתכם וחברת הביטוח.

על מנת להצטרף להראל סוויץ' תתבקשו למלא טופס הצטרפות גם כן דיגיטלי וכך תקבלו הצעת מחיר במקום וללא צורך להמתין לשיחה עם נציג.

גובה תשלום ביטוח החובה לרכב שבחרתם נקבע בהתאם לסוג הרכב והמחירון הממשלתי באותה תקופה

לגבי הפרמיה הקבועה , זאת יכולה לנוע בטווח של עשרות שקלים כאשר הממוצע הינו 55 ₪ בחודש ואילו הפרמיה הנוספת מחושבת כ-17 אגורות לכל קילומטר שהרכב עבר באותו החדש.

כבר בהצעת המחיר הדיגיטלית תקבלו סכום פרמייה מקסימלי שאותו לא ניתן לעבור גם אם תבצעו נסיעות מרובות עם הרכב, סביר להניח שהסכום המקסימלי שתשלמו יהיה דומה לגובה ביטוח "קלאסי" שנמכר כבר היום.

האם יש עתיד לביטוח רכב לפי שימוש?

אין ספק שהתשלום החודשי המופחת בהחלט הופך את ביטוחי הרכב החדשים לאטרקטיבים ומושכים בעיני לקוחות רבים אך האם כולנו מסכימים להתקין ברכב שבב מעקב ולדווח לחברת הביטוח אחר כל תנועה שלנו בעבור הנחה כלשהי בביטוח הרכב?

מאידך, עתיד עולם הרכב מכוון לעולם אוטונומי וממוחשב כך שנראה שהקדמה הטכנולוגית לצד הגישה הצרכנית של "שלם רק לפי צריכה" בהחלט משתלבת נהדר ויכולה לחסוך אלפי שקלים בשנה לבעלי רכבים רבים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה