ביטוח בריאות: האם משתלם להחזיק כמה ביטוחים ביד?

ביטוח בריאות: האם משתלם להחזיק כמה ביטוחים ביד?

בשנת 1994, עת שחוקק חוק ביטוח בריאות ממלכתי, הערכה היתה שקופות החולים יספקו למבוטחים את כל מה שהם צריכים ולכן הם לא יצטרכו לרכוש תוכניות ביטוח פרטיות. מן הסתם, הערכה זו התגלתה כלא נכונה, הן בגלל שקופות חולים לא יכולות לעמוד בדרישות של המבוטחים שלהם, הן בגלל שתוחלת החיים בישראל עלתה ומה שהיה נכון בשנות התשעים או לפני כן, לא נכון היום, והן בגלל שבסופו של דבר, במקום בו נפתחת תחרות, תמיד יהיה מי שיציע יותר ויהיה מי שיקנה, וכאן הכוונה לחברות ביטוח.

חלק גדול מהישראלים מחזיקים בידיהם שתי פוליסות ביטוח בריאות, אחת ממלכתית, קרי דרך קופת חולים והשנייה פרטית. ביטוח בריאות ממלכתי, כזה שנעשה דרך קופת חולים זה ביטוח חובה שהמדינה מחייבת כל אזרח שמסיים צבא לעשות. הוא יכול להחליט איזה תוכנית ביטוח הוא רוצה לעשות, ישנן רמות שונות, בין אם מדובר בתוכנית זולה או יקרה. כל קופת מציעה מגוון רחב של תוכניות ואלה כוללות אפשרויות טיפול שונות.

ביטוח בריאות פרטי זה כבר סיפור אחר. כאן לא מדובר על ביטוח חובה ומי שבוחר לשלם עליו, עושה זאת מתוך שתי הנחות מוצא, הראשונה, שביטוח של קופת חולים לא יספיק לו, השנייה, אם הוא יצטרך טיפול דחוף, הוא לא בהכרח יוכל לקבל אותו דרך קופת חולים בגלל מצבה של מערכת הבריאות הציבורית. דרך ביטוח פרטי הוא יוכל ליהנות גם משירות מהיר וגם איכותי. השאלה היא אחרת, האם צריך להחזיק כמה תוכניות ביטוח פרטיות או מספיק אחת?

שתי פוליסות ביד או אחת שלמה בכיס?

מרבית האנשים מחזיקים פוליסת ביטוח בריאות פרטי אחד ויש לכך סיבה טובה, אין צורך להחזיק ביותר. מרבית החברות מציעות פחות או יותר את אותם דברים. אף חברה לא מציעה דברים שחברות לא מציעות, ולו מהסיבה הפשוטה שזה פשוט עולה הרבה כסף. אז אפשר למצוא הבדלים בניואנסים, אולי בעלויות או בתנאים, אך באופן עקרוני, ביטוח בריאות פרטי אחד ופוליסה של קופת חולים, אמורות להספיק.

צריך לזכור, פוליסת ביטוח בריאות פרטי עולה במינימום בין 100 ל-200 שקל, ישנן תוכניות יקרות יותר. עם הגיל זה כמובן משתנה, מאחר ואנחנו מזדקנים, מצבנו הבריאותי לא משתפר בהכרח, אז אנחנו משלמים יותר. לכן אנחנו צריכים לחשוב גם על העלויות הכלכליות שנגרמות לנו כתוצאה מרכישת ביטוח פרטי. אנחנו צריכים לזכור שמדובר על הוצאה חודשית שנמשכת כל עוד אנחנו מחזיקים בפוליסה. עכשיו, מאחר ואין היגיון שנרכוש פוליסה, נשלם שנה-שנתיים או יותר, ולכן מכן נפסיק להשתמש בה, מבלי לנצל אותה. מדובר בהפסד כספי נטו.

לכן עדיף לנו להחזיק פוליסה אחת, זה אמור להספיק לכל הצרכים שלנו, לכל עניין ולכל מצב בו אנחנו נמצאים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה