בחירת מעקה למדרגות בעיצוב הבית

בחירת מעקה למדרגות בעיצוב הבית

גרם המדרגות הוא לעתים קרובות אחד המאפיינים הכי בולטים בבית, אבל במקרים רבים הוא לא נלקח בחשבון בעת עיצוב החלל הפנימי של הבית. למרות שאתם משקיעים מחשבה רבה בתכנון העיצוב והאסתטיקה באזור המדרגות, אתם מתייחסים לגרם המדרגות והמעקה בראש וראשונה כאל מתקן בטיחותי.

עבור חללי מגורים פתוחים, שילוב של מעקה למדרגות מסוגנן, הוא פשוט חיוני לזרימת העיצוב שבחרתם מקומת הקרקע אל אזורי המגורים בקומה שלמעלה. היופי בגרם המדרגות הוא שתוכלו להתאים גם לגרם המדרגות המסורתי ביותר, טוויסט עיצובי מיוחד.

יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת יצירת מדרגות מסוגננות, כנקודת מוקד חדשה בבית:

  • גרם מדרגות ישר או לולייני

יש עיצובים רבים למעקות מדרגות שעובדים היטב גם עם מדרגות ישנות ולא רק עם המודרניות, תלוי בדרישות שלכם.

  • גרם מדרגות ישר הוא אידיאלי לבית שיש בו מספיק מרחב, והוא גם מאפשר להוסיף אזור נחיתה מעניין במשטח המדרגות התחתון, המשקיף על המגורים בקומת הקרקע.
  • אם גרם המדרגות שלכם הוא לולייני, נראה שתזדקקו למעקה מעוצב בסגנון שמאפשר לנווט לאורך הספירלה של המדרגות.

בשני המקרים, יש מגוון של מעקות מעוצבים שמאפשרים לכם להפוך את גרם המדרגות לנקודת מיקוד בולטת בחלל המגורים שלכם.

  • בחירת החומר המתאים לעיצוב הבית שלכם

לאחר שהחלטתם על המיקום של גרם המדרגות וסגנון העיצוב שלו, הדבר הבא שיהיה עליכם לקחת בחשבון הוא החומרים ממנו יהיו עשויים המדרגות והמעקה. יש מספר אפשרויות פופולריות כולל עץ, זכוכית, מתכת ואבן. כל אחד מחומרים אלה יכול להתאים לעיצוב מעקה למדרגות, הן בסגנון מסורתי והן בסגנון מודרני ועכשווי.

ומה באשר לבטיחות?

דמיינו שאתם יורדים מהמדרגות וסבא יורד בעקבותיכם, אתם משגיחים שלא יאונה לו כל רע, אבל לפתע, מעקה המדרגות מתנתק מהקיר. זה לא ייגמר בטוב, אלא אם תצליח לאחוז בו בזמן ולמנוע את הנפילה. זאת החשיבות של מעקה בטוח למדרגות הבית. תאונות הקשורות למדרגות הן אחד הגורמים העיקריים המובילים לפציעות.

אמנם, אין נתונים סטטיסטיים המצביעים על מספר תאונות מדרגות הנגרמות כתוצאה ממעקה לקוי, אבל כמו האירוע שתואר לעיל, מעקה למדרגות יכול להבדיל בין ביטחון לאסון.

עיצובים מגניבים – סיכונים לא מגניבים

מעצבים ובעלי בתים לא תמיד שמים את הבטיחות במקום הראשון. לפעמים, אדריכלים מתפשרים מבחינת תקנות הבנייה, כדי להשיג אפקטים עיצוביים, ובעלי בתים מתמקדים לא פעם יותר בקוליות של העיצוב, מאשר בסיכונים שהוא עלול ליצור.

זה לא אומר שרק עיצובים קונבנציונליים הם הבטוחים ביותר. עם זאת, חשוב לתת את הדעת על האופן בו תיישמו בפועל את מעקה המדרגות המעוצב שבחרתם.

לדוגמה, מעקה זכוכית מציע חומר די חזק, ולכן הוא לא אמור לעורר דאגה. אבל, חשוב להגן על שולי הזכוכית החשופים ולאבטח היטב את המעקות הללו. אם מעקה הזכוכית מוכנס למסגרת עץ, צריך לדאוג לכך שהזכוכית לא תתנתק ממסגרת זו, כפי שעלול לקרות כשמישהו נשען בגופו על המעקה כדי להיתמך בו.

חיוניות התחזוקה

לא משנה באיזה עיצוב בחרתם ומאילו חומרים מורכב מעקה המדרגות שלכם, התחזוקה היא תמיד חיונית לביטחון המשתמשים.

ההזדקנות משפיעה בדרגות שונות על כל המבנים ועל כל החומרים, במיוחד אם מדובר במדרגות חיצוניות אשר חשופות לגשם, לרוח, לחום או לקור – את כל אלה עליכם לקחת בחשבון. עץ רקוב, מתכת חלודה – מחלישים עם הזמן את עיגוני המעקה.

רשימת הבדיקות לתחזוקת האביב של מעקה חיצוני אמורה לכלול:

  • בדיקה יסודית של המדרגות והמעקה.
  • צביעה מחדש במידת הצורך.
  • בדיקת כל חיבורי המעקה כדי לוודא שהם מאובטחים.
  • בדיקת לחץ על ידי לחיצה על המעקה כדי לוודא שהוא לא נכנע ללחצים אלה בשום שלב.

מעקות למדרגות פנימיות אינם חשופים למזג האוויר, אבל הם מושפעים מגיל ומבלאי, לכן חשוב לבדוק אותם מדי פעם בפעם:

  • החזיקו בחלק העליון של מעקה המדרגות כדי לוודא שהוא לא מתנדנד.
  • נענעו מעט את המעקה ושימו לב אם הוא רוטט. זה לא אמור לקרות.
  • גם כאן בצעו את אותה בדיקת לחץ כדי לוודא שהמעקה עומד בלחץ המופעל עליו.

באמצעות בדיקות שוטפות של מעקה המדרגות, תוכלו לזהות בעיות ולתקן אותן לפני שהן הופכות למקור סכנה לתאונה שאפשר היה למנוע. מעקה מדרגות מעוצב באופן בטוח, מבטיח את שלומם של כל המשתמשים בו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה